SCR950 „Chequered” a Brat Style műhelyéből

A Yamaha Yard Built projektje gyakori látogató a cowboy-ok hazájában. A nyugati és a keleti part motorépítői is fantasztikus Yamaha Sport Heritage motorkerékpárokat álmodtak és valósítottak meg, beleértve a New York-i Keino Cycles „XJR1300 Rhapsody in Blue” modelljét, és természetesen a kaliforniai legenda, Roland Sands Yard Built alkotásait is.

Mivel ez az első egyedi építésű motorkerékpár, aminek alapja az új Yamaha SCR950, a Yamaha a legendás, Kaliforniában élő japán motorépítőt, Go Takaminét kérte fel a feladatra a Brat Style műhelyből. Go Takamine az egyedi motorok kultúrájának megreformálásával szerzett félelmetes hírnevet, ezért tökéletes választás volt ennek az első, különleges motornak a megalkotására.Yamaha SCR 950 – Brat Style
Go Takamine egy amerikai katonai bázis mellett, Okinawán született, így első találkozása a motorokkal az volt, amikor látta az amerikai katonákat a bázis melletti földutakon motorozni. 1998-ban megszületett a Brat Style műhely Tokióban, ahol stílusos, egyedi utcai motorokat építettek, megspékelve azzal a szenvedéllyel, melyet Go a különböző terepeken való motorozás iránt érzett. Most, csaknem 20 évvel később a Brat Style egy kaliforniai székhelyű márka, amely egyedi motorjairól vált híressé, nem kis részben Go Takamine SR400 és 500 iránti szeretete révén. A japán motorépítő karrierje során több mint 100 Brat Style SR motort épített, beleértve az első Yard Built együttműködésben készült motorját, a hihetetlenül menő SR400 B.S.R.-t is.
„Az SCR950 Scrambler a Sport Heritage termékcsalád természetes fejlődésének része” – nyilatkozta Cristian Barelli, a Yamaha Motor Europe marketing-koordinátora. „Egy ikonikus stílusú motor, amely Yamaha SCR 950 – Brat Styletökéletesen beleillik a kínálatunkba. Egyre többen vágynak rá, hogy akkor is folytathassák útjukat, amikor elfogy a betonút a kerekek alól. Az SCR950 pedig épp azért született, hogy ne érjen véget a kaland! Ennek érdekében egy olyan motorépítőhöz fordultunk, akivel már jó ideje szerettünk volna együtt dolgozni – az eredmény pedig lenyűgöző lett. Go Takamine tökéletesen megragadta a scrambler szellemiségét, és a motoron egyértelműen látszik a hatása és a stílusa is. El voltunk ragadtatva attól, ahogy a léghűtéses SR modellt egy klassz, scrambler stílusú játékszerré változtatta, és szerettük volna, ha hasonló hangulatot ér el az SCR esetében is, amit ő meg is tett, igazi Brat Style stílusban!”
„Nagyon szeretem az SCR950 modellt” – árulta el Go Takamine. „Erős, kényelmes és rendkívül könnyen kezelhető. Élvezetes volt vezetni az utcán és földúton is. Emellett szeretem a színvilágát is, a régi Yamaha dirt motorok hangulatát idézi. A testreszabása izgalmas kihívás volt! Szokásom szerint én készítettem a kulcsfontosságú elemek nagy részét, hogy igazi „Brat Style” motort csináljak belőle: az üzemanyagtartályt, az ülést, a sárvédőket, az oldalidomokat, a kipufogót és a kormánykart. Az üzemanyagtartály különösen nagy kihívás volt, többször is elvetettem a befejezett üzemanyagtartályt, mire tökéletes lett. AzYamaha SCR 950 – Brat Style üzemanyag-szivattyú beszerelése sem volt egyszerű. Elég sok súlytól megszabadítottam a gyári SCR950 modellhez képest, így most még élvezetesebb vezetni! Most, hogy dolgoztam az SCR950 modellel, úgy vélem, nagy lehetőségeket rejt az átalakításra. Egyszerű, letisztult csővázzal és szép hátsó segédvázzal rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a kipufogócső, az ülés és a sárvédők könnyen áthelyezhetők. A kormányhoz közeli részt sem volt nehéz letisztultabbá tenni. Szerintem az SCR950 lehetővé teszi, hogy egyedi megjelenést adj neki anélkül, hogy túl sok alkatrészt le kellene cserélned.”
A „Chequered Scrambler” megalkotásához Go Takamine letisztultabbá tette a motor első részét, szélesebb kormánykarokat szerelt fel, hogy irányíthatóbb legyen terepen, és kisebb fényszóróval látta el. A gyönyörű tanksapkán a Brat Style védjegyének számító Yamaha SCR 950 – Brat Stylegravírozás található, amely a Yamaha Faster Sons platformja előtt tiszteleg, emellett a motorra egy csodálatos gravírozású, egyedi levegőszűrő-burkolat is felkerült.
A Works Performance egyedi hátsó felfüggesztése nagyobb utazási és szabadmagasságot biztosít, a kézzel készült segédváz és a hátsó sárvédő pedig letisztult megjelenést kölcsönöznek a hátsó résznek is, hogy harmonizáljon a motor elejével. A prototípus küllős keréktárcsákra masszív terepabroncsok kerültek, és természetesen egyetlen Brat Style motor sem lehet teljes a jellegzetes hátsó fényszóró nélkül. A Chequered Scrambler mindkét oldalán egyedi kipufogók futnak végig, a kézzel készült hővédő pedig gondoskodik róla, hogy ne süljön meg az ember lába! A Mauricio Aguilar által kézzel készített ülés és a Denis Babin által festett – retró Yamaha grafikákat és kockás zászlókat kombináló – üzemanyagtartály teszik teljessé a motorkerékpárt, amely ezennel készen áll bármilyen scrambling kihívásra. Tudjon meg többet a Brat Style-ról, látogasson el a weboldalukra: www.bratstyle.com

Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes