A különleges Serie Oro alapján jelent meg a Brutale 1000 RR, ugyanazokat a fényezési sémákat, gondosan kiegyensúlyozott stílus- és technikai összetevőket láthatjuk viszont, mait a különleges kiadáson már megismertünk. A sport orientáltabb modellek maximális teljesítményének folyamatos növekedésével nem párosult feltétlen a közúti használat. Annak ellenére, hogy a motorkerékpár-tervezők felelőssége, hogy a lehető legjobb feltételeket biztosítsák az ügyfeleknek a technológia, a stílus és az egyszerű irányítás terén.
A cél az, hogy a lehető legjobbat hozzák ki a futóműből, a motorból és az elektronikából, a motoros minimális erőfeszítéssel irányítani tudja a gépet, figyelembe véve az olyan modellek kivételes teljesítményszintjét, mint a Brutale 1000 RR.
A kialakítás feszes vonalakra és formákra épül, amelyek tökéletesen illeszkednek egymáshoz, ez az egyensúly már régóta a négyhengeres Brutale megkülönböztető jegye, már az első ikonikus modelltől, amely az olasz márka újbóli piacra lépését jelentette. A kiemelkedő jellemzőket, beleértve a fényszórót, az üzemanyagtartályt és a farokidomot, kifejezetten az új Brutale-hoz tervezték és gyártották.
A LED-es fényforrások között kanyarfényt is találunk, a fényszóró belsejében X alakú nappali fény teszi az új Brutale-t bármilyen szögből összetéveszthetetlenné. Az 1000 RR-en szénszálas elemeket is használnak, ideálisak a váz és a motor burkolataihoz. A Serie Oro változattól eltérően, titán helyett acélból készült csavarokkal szerelik, és a szénszálas keréktárcsák helyett kovácsolt alumíniumból készülteket használnak, és így is optimális, 186 kg száraz tömegről beszélhetünk.
A második generációs, 5 hüvelykes TFT kijelzőpanel, 800×480 pixel felbontással tájékoztat, emellett sok testre szabható beállítás között válogathatnak a Brutale 1000 RR tulajdonosok. Lehetőség van Bluetooth-kapcsolatot létesíteni az okostelefonnal a bejövő hívások, üzenetek és zene kezeléséhez. A sebességtartó automatika szintén az alapfelszereltség része. Az MV Ride navigációs alkalmazás által kínált számos funkció optimális kihasználását teszi lehetővé, amelyek megnyitják a lehetőségek világát, hogy többet tudjunk a motorról és működéséről.
Például az elektronika testre szabható közvetlenül okostelefonon keresztül, valamint útvonalakat lehet létre hozni és menteni, amelyeket aztán meg lehet osztani. Rendkívül hasznos navigációs funkciók is elérhetők tükrözéssel a program segítségével.
A Brutale 1000 RR soros, négyhengeres motorja a legújabb generáció képviselője. Ez az új verzió minden területen jelentős átalakításával tűnik ki, a legjobb anyagok használata, az elektronikus szabályozás paramétereinek teljes átírása, amelyek a korábbi verziókhoz képest nagy mértékben finomodtak.
Mindez egy hipermeztelen motorkerékpárban, a világ legerősebb típusában. Valójában a teljesítmény- és nyomatékértékek új rekordokat döntöttek: 208 LE 13 450 fordulat/perc fordulaton, és ehhez 116,5 Nm forgatónyomaték társul. A radiális szelepvezérlés és a központi vezérműlánc a legfrissebb MV Agusta négyhengeres motorok jellemzői, amelyek a Forma 1 és a MotoGP technológia használatán alapulnak.
Pontosabban, az égéstérben lévő radiális szelepek F1 technológiát idéznek, míg a MotoGP járművekre jellemző titán hajtókarok hozzájárulnak a motor tömegének, terhelésének és tehetetlenségének csökkentéséhez. A központi vezérműlánc szintén a MotoGP által inspirált kialakítás, ami képes csökkenteni a vezérműtengelyek nagy fordulatszámon kialakuló torzióját. Ezen kívül vannak új szelepvezetők és vezérműtengelyek, példátlanul jó időzítéssel mind a szívó, mind a kipufogó oldalon. A dugattyúk kis súrlódású Asso dugattyúgyűrűket kaptak, és új főtengely dolgozik a forgattyúsházban.
A tervezési és fejlesztési munkák során nagy hangsúlyt fektettek a súrlódás csökkentésére, az erőátvitelnél olyan sebességfokozatokat alakítottak ki, amelyek csökkentik a súrlódást és a zajt. A légszűrőház újratervezésével a szívó rendszer teljesen átalakult, a csatornák különböző hosszúságúak a motor hatékonyságának, teljesítményének és nyomatékának maximalizálása érdekében. Hengerenkénti két befecskendezőt alkalmaznak, a négy alsó Mikuni mellé négy felső Magneti Marelli injektort, ezek nagyobb kapacitással képesek ellátni a hengereket a keverékkel. Az Arrow kipufogórendszer a 4-1-4 kialakítású a maximális nyomaték eléréséhez alacsony fordulatszám mellett is.
Az elektronikus motormenedzsment is fejlődött, köszönhetően az Eldor együttműködésének, amely kifejezetten ehhez a négyhengeres platformhoz hozta létre az új EM2.0 vezérlőegységet. A rendszer tartalmaz egy teljes multimapot (Sport, Race, Rain és Custom) IMU inerciális platformmal, amely kezeli a kipörgésgátlót (nyolc különféle beállítással és kikapcsolási lehetőséggel). Az indításvezérlés a motor fordulatszámára és nyomatékára hat az indulás alatt mért sebesség alapján. Az elektronikus EAS 2.1 Up & Down sebességváltó kényelmet és egyszerű kezelhetőséget kínál.
A valódi MV Agusta hagyományhoz híven „vegyes szerkezetű” a váz, acélrácsokkal és alumínium oldallemezekkel, összehangolva azt a motor teljesítményével, és az egyre sportosabb vezetési stílus követelményeivel. A vezető helyzete a gondos ergonómiai elemzés eredményeként, optimális irányíthatóságot és kényelmet garantál. A hűtők mellett elhelyezett aerodinamikai szárnyak alapvető fontosságúak egy olyan motoron, amely képes elérni a 300 km/ó feletti sebességet.
Ennek kialakítása javítja a leszorító erőt és növeli az első rész terhelését, korlátozva az emelkedést nagy sebességnél. A hatása 200 km/ó felett érezhető, és garantálja az MV Agusta motorkerékpárokra jellemző kormányzási pontosságot. Az alváz méretei megegyeznek a Serie Oro méretével, a kompakt tengelytáv 1415 mm. Az Öhlins Nix EC villa, TIN felületkezeléssel kerül beépítésre. A rugó előfeszítés állítható, ahogy az alumínium egyoldalas lengőkarhoz kapcsolt hátsó Öhlins TTX lengéscsillapító és az Öhlins EC elektronikus kormánycsillapító esetében is.
A fékrendszer már ismerős a Serie Oro-ról, a Brembo Stylema első radiális féknyeregekhez 320 mm átmérőjű tárcsák járnak. A hátsó tárcsa 220 mm-es, és kétdugattyús féknyereggel lassít. Az elektronikus beavatkozást Bosch 9 Plus ABS rendszer egészíti ki Race móddal.
Szöveg: Buny
Kép: MV Agusta