A Retrovolution 2022-ben a Kawasaki Z650RS-sel kezdődik. A már amúgy is óriási népszerűségnek örvendő retro sportvonalat bővítve jelenik meg a Z650RS, a közép kategóriában nyitva meg a vásárlók széles köre előtt a hozzáférést egy modern klasszikushoz. A gyorsan bővülő retro élvonalában a Kawasaki előnye, hogy közel ötven éves Z-örökségre támaszkodhat, ami az új gép tervezésénél is érvényesült.
A fiatalabbakat és kezdő motorosokat célzó Z650RS az előrejelzések szerint azok számára is vonzó lehet, akik szívesen emlékeznek vissza az ikonikus Z1 „gyerekeként“ megjelent Z650-B1 típusra 1977-ből.
A Kawasaki tervezőcsapatának szakértelmét dicséri a retrót és a jelenlegi trendek megjelenítése a Z sorozatban. A középpontba a 649 cm3-es, vízhűtéses, soros kéthengeresének frissített változata került, amit megtalálhatunk a jelenlegi Z650 és Ninja 650 modellekben is. A tartósság és a teljesítmény, a csúszókuplung a Man-szigeti TT-versenyek tapasztalatait hozza a hétköznapokba.
A Z650RS esetében az alacsony és közepes fordulatszám tartományban a motorreakció, valamint a jellegzetes élénkség mellett, magasabb fordulatszámon a teljesítménye 68 LE (50,2 kW), de fojtott kivitelben 35 kW-os, A2-es vezetői engedélyhez kompatibilis verzióban is kapható. A váz acélcsőből rácsos konstrukcióban készül, amely könnyedséget és agilis viselkedést biztosít ad a megnyugtató kezelhetőség érdekében.
Keskeny kialakítása lehetővé teszi a motorosok számára, hogy álló helyzetben is könnyedén elérhető a talaj, és könnyű manőverezni vele menet közben. Az európai modellek ülésmagassága 820 mm, de alacsony ülés rendelhető, annak magassága 800 mm. A csillapítást elől 41 mm-es hagyományos villákra bízták, a vízszintes lengőkaros hátsó felfüggesztés állítható lengéscsillapítót kapott.
Az első keréken kétdugattyús féknyergek gondoskodnak a fékhatásról, retro stílusú 300 mm-es tárcsákkal, míg hátul egydugattyús féknyergekhez 200 mm-es tárcsa jár, mindezt Bosch ABS egészíti ki.
A specifikáció egy dolog, de a Z650RS stílusa teljesen új, a Z650-B1-et idéző festése és csíkozása az előd zöld változatának hű reprodukciója, míg az ikonikus „kacsafarok” az ülés mögött és az oldalpanelek szintén az 1977-es gép előtt tisztelegnek.
Még az ülés és a varrásminta is ismerős lehet a Kawasaki stílusért felelős fejlesztőinek aprólékos odafigyeléséről árulkodik. Egy kerek, LED-es fényszóró világítja meg az utat elől, míg a kormány előtt két analóg stílusú lövedék formájú órák tájékoztatnak, közéjük még befért egy digitális panel az információk szélesebb körű megjelenítésért.
Az arany, többküllős kerekek alkalmazása csak „hab a tortán”, míg a további egyedi igények szerinti kialakításhoz a Kawasaki eredeti tartozékai között érdemes körül nézni.
Kétségtelen, hogy a „Retrovolution” éve 2022. lesz a Z650RS-sel, amit metál fekete, smaragdzöld és metál szürke-fekete fényezéssel lehet majd megvásárolni.
Szöveg: Buny
Kép: Kawasaki