A Fantic gyár egyre bővülő kínálatának részét képezik a verseny motorok is. A 2022-es Dakaron mutatkozott be a gyár fantasztikus XEF 450 Rally változata, Franco Picco-val a nyergében. A tapasztalt olasz versenyző sok hasznos útmutatást adott az új modell fejlesztéséhez, ami lehetővé teszi a rally rajongók számára, hogy személyesen is megízlelhessenek egy autentikus és egyedi gépet.
Az alváz és a motor az enduro testvérpártól, a Fantic XEF 450 4T-től származik, amely biztosítja a szívet és a csontvázat, míg az izmok teljesen újak.
A nagy, 30 literes üzemanyagtartály az ergonomikus egyensúly és a maximális függetlenség tökéletes kombinációjára tervezték, nyilvánvalóan nélkülözhetetlen a nagyobb terepes bevetésekhez. Természetesen a navigációhoz szükséges felszerelések is megvannak, műszerfal és plexi burkolat a szél és a por ellen. Még az alváz is különleges értékes fejlesztéseket kapott a sivatagi nagy sebességű haladás által támasztott követelmények figyelembevételével.
A Kayaba felfüggesztés speciálisan kalibrált, az első féktárcsa átmérője 300 mm-re nőtt és a választott gumiabroncsok is egyediek. Az új modell 2022 nyár végétől lesz elérhető, számos speciális, gyári alkatrésszel, ami tovább növeli az XEF 450 Rally versenyképességét. A Fantic Racing család tovább bővült a 4 ütemű motoroknak köszönhetően, mind a motocrossban, mind az enduroban. Négy MX modell már megjelent, a Fantic XX 125 2T, Fantic XX 250 2T, Fantic XXF 250 4T és Fantic XXF 450 4T.
Emellett három enduro modell, a Fantic XE 125 2T, a Fantic XEF 250 4T, és a fantasztikus XEF 450 4T is a kínálat része. A Caballero 500 EXPLORER és a RALLY 125 két új varáns érkezik, elővbbi könnyű kalandtúrákhoz, utóbbi a kis géposztályban viszi tovább idősebb testvére, az 500 szellemét.
A szuper felszerelt Caballero 500 Explorer a Rally változat egyhengeres, 450 4T Euro 5-ös motorját kapta, elektromos önindítóval és 6 sebességes váltóval, de könnyű felismerni kéttónusú, fehér-bronz színéről és a különböző kiegészítőkről, amelyek a felfedező turázókat szolgálják.
Az alapfelszereltség része a hátsó csomagtartó és egy oldaltáska rögzítő kerettel, ezen kívül egy praktikus tanktáska. Amellett, hogy ezeket a tartozékokat úgy tervezték, hogy kisebb tároló kapacitást kínáljanak, a műszaki tartalomban azonban szem előtt tartották a terepviszonyok okozta kihívásokat.
Az első 43 mm-es villaszárak állítható rugó előfeszítéssel és csillapítás beállíthatósága melett, a hátsó mono lengéscsillapító is az igénybevételhez igazítható. A Michelin Anakee Wild abroncsok terepmintázata, a motor, a hűtő és fényszóró védelme egyedi megjelenést kölcsönöz a járműnek.
Az Explorer 500-hoz alapfelszereltségként bukócső is tartozik. Az újszülött Caballero Rally 125 ideális társ az első kalandokhoz, aszfaltos és földes utakon egyaránt. Köszönhetően az abroncsoknak és a magas első sárvédőnek, a keresztrúddal ellátott kormánynak és a terep felhasználáshoz igazított felszereléseknek. A kis lökettérfogatú Rally homok színű tankkal és matt fekete műanyag kiegészítőkkel lesz elérhető.
A Caballero Scrambler új, szemet gyönyörködtető színekben vág neki az idei évnek a sötét a 125-ös modellhez csatlakozik a sárga 500-as. Szintén a Caballero termékcsaládhoz tervezett tartozékokkal is bővül a választék, a cserélhető tanktól kezdve kilenc színben elérhető burkolatokon keresztül, az Arrow versenykipufogón át, oldaltáskák, tanktáskák és sok más gyári kiegészítő is elérhető.
Szöveg: Buny
Kép: Fantic