Idén nyáron is visszatér a Honda Baszkföld franciaországi tengerpartjára, hogy a biarritzi Wheels and Waves fesztiválon mutassa be a tíz legszebb európai Rebel-átépítést. Az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Olaszországból, Portugáliából és Spanyolországból érkező, igencsak feltűnő gépeket természetesen nemcsak kiállítás látogatói tekinthetik meg, hanem az angol, francia, német, olasz, portugál és spanyol nyelven olvasható Honda Customs-honlap felhasználói is.
A weboldal arra lehetőséget is ad, hogy – a felfelé és a lefelé tartott hüvelyujjat ábrázoló ikonokra kattintva – értékeljék kedvenc motorjukat, sőt számítógépes és okostelefonra szánt háttérképeket is letölthetnek, kedvenc Rebeljük képeit pedig megoszthatják a közösségi oldalakon. A szavazást augusztus végén zárják le, s ekkor jelentik be a győztest is.
Íme, a tíz legjobb Rebel. Egyik szebb, mint a másik…
Motoveiga
Építő: Motoveiga, Braga, Portugália
A Motoveiga néven ismert portugál kereskedés munkatársait a XVI. századi spanyol páncélok és a firenzei liliomok ihlették, ezek vonalai figyelhetőek meg guruló műtárggyá varázsolt CMX500 Rebeljükön is. Kiemelt figyelmet érdemel a kézzel festett üzemanyagtartály, a fényszóró egyedi kerete és a tengelykapcsoló borítása, akárcsak a Vance and Hines kipufogódob és a bőrkárpitozású nyereg.
Lucy
Építő: Honda Garonda, Portugália
A Honda Garonda ügyes kezű szerelői Lucy névre keresztelték tetszetős motorjukat. A kézzel készített, Rebel-logóval díszített szépség narancsba hajló arany-fehér fényezése a szikrázó portugál napsütésre utal, akárcsak a fehér oldalfalú abroncspár és az aranyszínű küllők. Lucy építőit a hatvanas-hetvenes évek klasszikus CB175-je inspirálta, s bizony a legapróbb részletet is kidolgozták, így speciális hátsó futómű és hűtőrács, valamint Vance and Hines kipufogódob kerülhetett az álomszép kétkerekűre.
5Four Honda Rebel Street
Építő: Guy Willison, 5four Motorcycles, Egyesült Királyság
Guy Willison nem először villantja meg tudását – a 5Four Honda Rebel Street elkészítését többek között egy CB1100RS- és CB1000R-átépítés előzte meg. A 5Four becenevű CMX500-at a pehelysúlyú városi flat trackerek ihlették, megjelenését pedig a Pro Kustom által felvitt Crackle Ivory és Candy Red fényezés teszi még stílusosabbá. A motort szemlélve számos kézzel készített részegységet figyelhetünk meg, ilyen például a tükörfényesre polírozott haspáncél, a brazil keményfából faragott markolat, a versenyfaridom, a rozsdamentes acélból hajlított első rajtszámtábla és a ralifényszóró is. A pontot a titán Racefit Urban Growler kipufogódob teszi fel az i-re, egyértelműen bizonyítva, hogy minden apróságra odafigyelt az alkotó.
Mannboard
Építő: MAAN, Motocicli Audaci, Szardínia
Az egyedi motorkerékpárjairól ismert, szardíniai Motocicli Audaci szakemberei a harmincas évek homokfutóinak emlékét elevenítették fel. A teljesen átépített Springer villa, a 19″-os, küllős kerékgarnitúra és a rozsdamentes acélból készülő, SC-Project dobban végző kipufogórendszer elképesztően látványos, akárcsak az aranyszínű levelekkel tarkított Stunning Candy (mély türkizkék) fényezés, a kormánymagasító és a fekete bőrkárpitozású ülés.
Akaimoto
Építő: Akaimoto, Barcelona, Spanyolország
A barcelonai Akaimoto kereskedés már jól ismert Honda-építő körökben, hiszen például egy CB650R-t és egy CB1000R-t is átalakított, mielőtt nekiállt volna a CMX1100 Rebelnek. Munkájukat a retró sportmotorok és a Honda Neo Sports Café család tagjai inspirálták, így szemet gyönyörködtető (matt fekete-arany) idomzat, magasabbra helyezett üzemanyagtartály és egyedi, Chopinart által készített festés gondoskodik az ütős megjelenésről. A villahíd alatt felfogatott Kalex kormány és a rövid kipufogódob már csak hab a tortán – írhatnánk, de ezek a precízen kidolgozott részegységek is a koncepció szerves részei.
Mikuniguro
Építő: Ikono Motorbike, Madrid, Spanyolország
A Nomade Cycle és a Dave Design fényezőműhellyel – mely csapat felelős Marc Márquez és Pol Espargaró sisakfestéseiért – közösen készített Mikuniguro modell Honda Tadakatsu szamuráj harcos lova után kapta nevét. A legenda szerint a különleges mén soha nem sebesült meg a csatákban, így máig a megbízhatóság és a bátorság szimbólumaként él a japán köztudatban. Alkotóit a Honda D-Type, a Brat stílus és a japán bobber trend inspirálta. Az átalakított CMX500 továbbfejlesztett Vance and Hines kipufogódobot, a kifinomultabbá tett első-hátsó felfüggesztést, a mikroledes hátsó lámpát és irányjelzőszettet, valamint a különleges hátsó teleszkópharmonikát kapott.
Mallorca Moto
Építő: Mallorca Moto, Mallorca, Spanyolország
A Mallorca Moto műhelyéből előbújó CMX1100 Rebel igazán egyedi személyiség. Metálzöld festése, valamint matt fekete és fehér díszítése már messziről szemet szúr, különösképp, hogy a bámulatos színek a szélvédőn, az első sárvédőn, az üzemanyagtartályon és a meredeken álló kipufogódobon is visszaköszönnek. Mindemellett alacsonyra helyezett tükrökkel és teleszkópharmonikákkal szerelték fel a Neo Retro által inspirált, sportos üléspozíciójú gépet, és módosított CB300R-kipufogódob, ülés alatti hátsó lámpa, no meg varrott bőrülés került rá.
The Sport
Építő: FCR Original, Chauvigny, Franciaország
Az FCR Original a Rebel, színeiben is, játékos és praktikus oldalát igyekezett kidomborítani, nem mellesleg sportosabb, erőteljesebb és agresszívebb fizimiskát szabott a Honda modelljének. A hátsó lengővilla módosítása nemcsak Öhlins rugóstagok beépítését tette lehetővé, hanem a CB500F hátsó kerekének alkalmazását is, így Dunlop D212 190/55 ZR17 abroncs feszülhet a gépen.
A gyárinál 25 mm-rel alacsonyabbra helyezett első sárvédő saját tervezés, miként a túlméretes, villahíd fölé szerelt kormány is az FCR Original ötlete. A háromdimenziós képfeldolgozást segítségül hívva készített modell letisztultsága és egyszerűsége lenyűgöző, műanyag-szén alapú, alumínium töltőalapozóval simává tett üzemanyagtartályával, ülés alatti, LED hátsó lámpájával és Alcantara ülésével bárkit levesz a lábáról. A kézzel készített lábtartó, a versenymotorokra hajazó piros-fekete fényezés és a sok lehengerlő díszítőelem a klasszikus Hondákat juttatja a szemlélő eszébe, beleértve a gyári motorhoz kapcsolódó, rozsdamentes acélból alkotott FCR Original kipufogódobot is.
The Bobber
Építő: FCR Original, Chauvigny, Franciaország
A CMX1100 Rebel alapvető formajegyei köszönnek vissza az FCR Original üdvöskéjéről, ámde még látványosabb és egyedibb kivitelezésben, a bobberek összetéveszthetetlen stílusában. A lengővilla és a felfüggesztés gyári, elöl azonban 25 mm-rel alacsonyabb a futómű, és a fekete küllős, kézzel összerakott kerekeken vastag Bridgestone abroncsok feszülnek.
A bobberhatást erősíti az alumínium kormány és első sárvédő (utóbbit Mirrachrome bevonattal látják el), a steppelt, bőrkárpitozású ülés és a festett fényszórókeret is. A Mini-Bates stílusú, LED irányjelzőszett és a háromdimenziós képfeldolgozással alkotott, műanyag-szén alapú, alumínium töltőalapozóval simává tett üzemanyagtartály ugyancsak roppant lenyűgöző, különösképpen, hogy a tankot Mirrachrome-Blue Satin (selymfényű kék) festéssel látták el. A kerámiabevonatú FCR Original kipufogó méltó lezárása a formatervnek, hiszen még jobban kiemeli a motor szerkezeti szépségét.
Honda CMX Rebel Waves
Építő: FCR Original, Chauvigny, Franciaország
A FCR család harmadik tagján még megfigyelhetőek a CMX500 eredeti vonalai, de teljesen új személyiséget kapott.
Megálmodóit a Wheels and Waves fesztivál és Kalifornia hangulata ragadta magával, így a hátsó felfüggesztést és sárvédőt, a kormányt, az irányjelzőszettet, a kipufogót, az üzemanyagtartályt és a csomagrögzítő keretet is módosították. Mindezt kék-fehér fényezéssel koronázták meg, egyebek mellett hullámmintákkal bolondítva meg a tankot.
Szöveg és kép: Honda