Honda SH150i – 2023

Az SH150i nem véletlenül Európa egyik kedvenc robogója, hiszen a városlakók minden igényét kielégíti: könnyű kezelhetőség, alacsony üzemanyag-fogyasztás, megannyi tárolóhely és USB-csatlakozó. A hátsó futómű-geometria kialakításának hála a menetkomfort is kimagasló. A prémium idomzat és a jellegzetes orr-rész pedig látványossá teszi a modellt, amit megkoronáz a LCD-műszeregység és a LED-világítás.

Kifinomult és határozott – talán e két szóval érzékeltethető leginkább, milyen a prémium robogók között számon tartott SH150i idomzata. Egyedülálló kisugárzása például a LED, osztott fényszóróval és fentre helyezett irányjelzőkkel jellegzetesebbé varázsolt fejidomnak köszönhető, de sokat nyomnak a latban a precízen kidolgozott részletek is.

2023 HONDA SH150i


Még mindig vérbeli SH, hiszen az elegáns megjelenéshez kimagasló használati érték társul. Az SH150i-re jellemző kompakt építésmód, alacsony padló és felegyenesedett üléspozíció elképesztően megkönnyíti a hétköznapi használatot, utóbbi például lehetővé teszi, hogy a pilóta messze maga előtt belássa a forgalmat. Ugyancsak a típus kiválóságáról árulkodik, hogy az ülés alatt hatalmas, 28 literes, 12V-os elektromos aljzattal megspékelt tárolórekesz bújik meg, ami akár egy teljes értékű bukósisak befogadására is alkalmas. A gondosan formázott, ámde sík ülőlappal büszkélkedő nyereg nagy helyet és kényelmes utazást szavatol, miként az alacsony padló és a kis ülésmagasság is nagyban hozzájárul a gondtalan motorozásokhoz.

2023 HONDA SH150i

Mivel sokan utaznak párban, az SH150i nyerge két személy számára is bőséges helyet kínál, a felhajtható, alumíniumból készülő hátsó lábtartó pedig mindig stabil platformként szolgál az utasnak, beleértve az erős fékezéseket is. A harmónia legyében a LED hátsó lámpa is krómozott keretes, a LCD-műszeregység sebesség- és fordulatszámmérője körül pedig minden ellenőrzőlámpa szépen elfér, így az ABS, az Alapjárat-leállító Rendszer, a HSTC és a Smart Key visszajelzője is. A különféle beállításokon a bal oldali markolat mellett elhelyezett A és B gombbal változtathat a vezető.

2023 HONDA SH150i

A Smart Key (okoskulcs) névre keresztelt rádióhullámokat kibocsátó kulcs jelet küld a robogó vezérlésének a pilóta zsebéből, nem kell tehát a kulcsnyílásba helyezni ahhoz, beindítható legyen a motor vagy kinyitható az ülés alatti tárolórekesz és az üzemanyagbetöltő-nyílás. A Smart Key szükség esetén kikapcsolható, illetve arra is képes, hogy egy pillanatra „megvillantsa” az irányjelzőket, ha érzékeli a kulcs jelenlétét. Ha hatótávolságon belül van, a motorra szerelt gyújtáskapcsoló elfordíthatóvá válik, s megnyomásával ráadható a gyújtás, oldható a kormányzár, illetve nyitható az üzemanyagbetöltő-nyílás és az ülés alatti tárolórekesz. Ha a gyújtáskapcsoló válaszjelet kap a Smart Key-től vagy megnyomja a pilóta, kéken világítani kezd.

2023 HONDA SH150i

Az SH150i 156,9 cm3-es, folyadékhűtésű, négyszelepes eSP+ (ti. enhanced Smart Power, nyersfordításban: fokozott okosteljesítmény) erőforrása dinamikus gyorsulást és nagy végsebességet szavatol, ugyanakkor működése gazdaságos. A – 8500-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – csúcsteljesítmény 12,4 kW (16,9 LE), a 14,9 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték 6500 percenkénti főtengelyfordulatnál aknázható ki. Az SH150i modern műszakiságáról árulkodik, hogy a hátsó kerék kipörgését meggátoló Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) szériafelszereltségként jár a modellhez. Ez a szabadon kikapcsolható, rendkívül kifinomultan működő rendszer főként vizes, csúszós úton fokozza a menetbiztonságot és a pilóta magabiztosságát, beavatkozásáról egy műszerfalon elhelyezett visszajelző lámpa tájékoztatja a vezetőt.

2023 HONDA SH150i

A furat 60 mm, a lökettel 55,5 mm; a sűrítési viszony 12,0:1. A kompakt erőforrás a tömeg-középpontosítás mintapéldánya: a hűtőradiátor például nem a motor elején helyezkedik el, hanem magába az erőforrásban, méghozzá sokkal egyszerűbb, könnyebb formában. Kisebb és könnyebb a radiátorhoz társított ultrakompakt hűtőventilátor is. A belső súrlódás mérséklésére irányuló műszaki megoldások számos ponton felfedezhetőek, az öntöttvas hengerpersely külső felületének apró barázdái például megakadályozzák a furat bármilyen deformációját, ezáltal kisebb az olajfogyasztás, hatékonyabb a hűtés és minimális a súrlódást. Az erőátviteli rendszerben három speciális főcsapágy gondoskodik az alacsony gördülési ellenállásáról, ezeket a terhelés lehető legpontosabb meghatározásával tervezték meg. Mindezek eredménye a WMTC szabvány szerint mért igencsak kedvező 2,2 l/100 km üzemanyag-fogyasztás.

2023 HONDA SH150i

A kedvező fogyasztási értékek elérésében az Alapjárat-leállító Rendszernek (Idling Stop) is jelentős szerepe van. A rendszert a jobb oldali markolatnál elhelyezett gombbal aktiválhatja a pilóta. Ha bekapcsolja, három másodperces alapjárati üzemet követően automatikusan leáll a motor, s akkor indul újra, ha a vezető elfordítja a gázmarkolatot. Az – önműködő dekompresszorral kiegészített – rendszer hihetetlenül kifinomultan működik, indításkor ugyanis nem gátolja a kompresszió a főtengely megforgatását, leállításkor pedig mindig a szívási ütem előtti pozícióban áll meg a dugattyú. A modern technikai megoldások közé tartozik a kettős funkciójú, szénkefe nélküli ACG generátor, ami az indítómotor feladatait is ellátja.

2023 HONDA SH150i

A nagy szakítószilárdságú, alul elvezetett acélcső váz révén a 7 literes üzemanyagtartály a padló alatt és a pilóta lába alá költözhetett, ezáltal alacsonyabbra került a súlypont és 10 literrel gyarapodhatott a tárolórekesz befogadóképessége. A  tengelytáv is 1350 mm, a 26º-os villaszög és a 85 mm-es utánfutás. Az ülésmagasság 799 mm. A motor nedvestömege csak 134,1 kg. A jobb menetkomfort érdekében a motorfüggesztő és a hátsó lengőkar szögét optimalizálták, ezáltal kevésbé hatnak az elfordulás közben jelentkező erők a motorfüggesztő konzolra, egyszersmind hatékonyabb a csillapítás és könnyebb az irányítás.  A kis tömegű, 16″-os, öntött alumíniumfelni-garnitúra mindig is a könnyű kezelhetőség, a precíz kanyarvétel és a biztos egyenesfutás záloga volt, függetlenül attól, hogy milyen minőségű útburkolaton haladt a pilóta.

2023 HONDA SH150i

A tapadásról 100/80-16, illetve 120/80-16 méretű, belső nélküli Michelin City Grip abroncsok gondoskodnak. A hátsó rugóstagok előfeszítése 5 lépésben állítható, rugóútjuk 83 mm, elöl pedig 33 mm-es csúszószár-átmérőjű, 89 mm-es rugóúttal felvértezett teleszkópok felelnek a kiváló menetkomfortért. Komoly fegyvertény, hogy a fékrendszer 240 mm-es, elöl három-, hátul egydugattyús nyereggel társított tárcsákra épül, a blokkolásgátló (ABS) pedig az alapfelszereltség része.
Az Eredeti Honda Kiegészítők között számos tételt találni, mellyel fokozható az SH150i szépsége, hatékonysága és kényelme. Ilyen a robogó színéhez passzoló 35 literes hátsó doboz, belső táska hátsó dobozhoz, szélvédő, markolatvédő burkolatok, takaró ponyva, csomagrögzítő háló.

2023 HONDA SH150i

A 2023-as SH150i-t az alábbi új színekben rendelhetik meg a vásárlók: szürke (Pearl Falcon Grey), matt fehér (Matt Pearl Cool White), matt kék (Matt Pearl Pacific Blue). Ezeken túl, két vadonatúj, igencsak különleges fényezés gazdagítja még az SH125i palettáját szín és a feketére festett kerekek további modern vonzerőt kölcsönöznek, a szénfekete, Coal Black elnevezésű modell piros SH logóval az oldalsó burkolaton és nagy fekete SH logóval az alsó burkolaton kerül értékesítésre.A Hyper Red verzió viszont fekete SH logóval az oldalán és nagy piros SH logóval az alsó burkolaton érkezik.

Szöveg és kép: Honda

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes