A Husqvarna vadonatúj, 2024-es TE és FE gépei új mércét állítanak fel, lehetővé téve a versenyzők számára, hogy soha nem látott módon uralják a terepet. Az új vázakkal, segédvázakkal, karosszériával, felfüggesztéssel és fékekkel tovább javult a vezethetőség. A kiszámítható enduro-specifikus WP felfüggesztés lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy teljes magabiztossággal és kontroll alatt teljesítsék a technikás szakaszokat.
A WP XACT zárt patronos villái egy középső szelepes dugattyúval rendelkeznek a sima működés és egyenletes teljesítmény érdekében, míg a hidraulikus végütköztetés az utolsó 68 mm-es úton segít fenntartani a lendületet.
Az újratervezett WP XACT lengéscsillapítója 100 g-mal könnyebb és 15 mm-rel rövidebb, miközben megtartotta a 300 mm-es útját. Mind a villa, mind a lengéscsillapító beállítása kézzel megoldható, gyors és egyszerű a személyre szabott beállítás érdekében. Az új króm-molibdén acélváz tökéletes összhangban működik a WP felfüggesztéssel. A guggolásgátló viselkedést javító és az átdolgozott hajlítási jellemzőket kínáló alváz sokkal tartósabb hibrid segédvázat kapott, ami garantálja, hogy minden gép kivételesen agilis kezelhetőséget és stabilitást biztosít.
A váz köré új karosszéria került, amelyet modern, svéd ihletésű grafika és új, nagy tapadású üléshuzat egészít ki. A továbbfejlesztett ergonómia több helyet ad a térdnek, és ezáltal jobb irányítást biztosít. A karosszéria karcsú kialakítása teljes mozgásszabadságot kínál felállva is. A frissített karosszéria egy újratervezett fényszóróval egészül ki, amely erősebb fényt ad, és sokkal biztosabb rögzítési rendszerrel készül. Az új generációnál a TE 150, TE 250 és TE 300 kétütemű modelleket immár új, fojtószelepház-befecskendezéses (TBI) technológiával működő motorok hajtják.
Azért vezették be, hogy ezek a könnyű gépek megőrizzék kategóriájuk legjobb teljesítményét, a TBI sokkal egyenletesebb és szabályozhatóbb erőelosztást garantál a teljes fordulatszám-tartományban, még a legnehezebb körülmények között is. Az FE 250 és FE 350 gépek az új és sokkal kompaktabb DOHC motorok előnyeit élvezik. Ezek az előző generációhoz képest két fokkal hátrébb helyezkednek el a vázban, ami tovább központosítja a tömeget és hozzájárul az alváz jobb guggolásgátló viselkedéséhez.
A sorozat összes modellje a fejlett elektronikának köszönhetően új szintre emeli az enduro vezetés élményét. Az EMS lehetővé teszi, hogy minden gép két előre beállított motor vezérlési sémát kínáljon a változó terepviszonyokhoz, és minden egyes kiválasztott sebességfokozathoz személyre szabott teljesítményleadást biztosít. A négy ütemű modellek további vezetést segítő eszközöket kínálnak, beleértve a kipörgésgátlót és a gyorsváltót, ami felfelé váltásnál is lehetséges nagy terhelés mellett is.
A termékpaletta olyan prémium alkatrészekkel egészül ki, mint az új LED fényszóró, a továbbfejlesztett BRAKTEC fékek nagy teljesítményű GSK tárcsákkal, a kombinált start/stop gomb, a ProTaper kormány és a Michelin enduro abroncsok.
Szöveg: Buny
Kép: Husqvarna