Brixton Crossfire 500 XC – teszt 2023

Egy bemutató motor sikerét látva készült el a sorozatgyártásra alkalmas Brixton Crossfire sorozat, aminek „X” változata az alapmodellhez képest nem volt igazán terepre alkalmas. Tovább gondolták a dolgot a tervező asztalon, és a meglévő alapra építettek egy igazán jó mindenest.

Az alapmodellhez már volt szerencsém néhány éve, ezért itt volt az ideje, hogy a fejlődés egyik újabb állomásával is tegyek néhány kilométert.

Brixton Crossfire 500 XC – 2023


A könnyedség, az agilitás maradt, talán még jobbá is vált a fejlesztések miatt, a teljesítmény nem változott, mégis azt éreztem, mintha jobban menne. Persze az emlékek is fakulhatnak, de ez most nagyon beégett. Kicsit magasabb az üléspozíció, az ülőfelület keménysége mit sem változott, de ez nem kritika. Eleinte úgy érezzük, hogy nagyon nyom, de egy napos motorozás után leszállva a nyeregből sem érezzük az ülőgumóink gyötrő fáradtságát.

Brixton Crossfire 500 XC – 2023

A magasabb kormány és a lábtartó elhelyezése eltalált ülés pozíciót kínál. A futómű elemekre egy rossz szót nem szólhatok, a nagyobb első kerékkel és gyári beállítással is kiválóan teljesített. Mivel nem vagyok egy terep zsonglőr, kihagytam a murvás utakat is, beszámolóm a szilárd burkolatú utakon szerzett tapasztalataimat tükrözi.

Brixton Crossfire 500 XC – 2023

A kanyarodás kifejezetten élvezetes, egy-egy kigyorsítás utáni fékezés, majd kanyarvétel, gyorsítás során soha nem tudtam elérni a határokat a közútra engedélyezett sebesség határok között. A gumik kiválóan tapadtak, bár terep kialakításuk miatt eleinte féltem az aszfalton milyen benyomást kelt majd. Aztán ahogy szaladtak bele a gépbe a kilométerek, úgy váltam egyre magabiztosabbá, és csak leszálláskor vetettem egy pillantást a gumikra, hogy valóban terepmintázatú.

Brixton Crossfire 500 XC – 2023

Hiába a Pirellinél tudhatnak valamit. A fékek hozzák az elvártat, az első és hátsó tárcsák magabiztosan állítják meg a járművet, az ABS működését észre sem venni. Amúgy mindkét fék adagolhatósága nagyon jó, bár nem raktam első kerékre megálláskor a gépet, de lehet, hogy azt is tudná. A motor teljesítménye nem változott, hozza az A2 vezetői engedély kategóriához előírt 48 lóerőt, ami a hétköznapi motorozáshoz és akár túrázásra is alkalmassá teszi az XC-t.

Brixton Crossfire 500 XC – 2023

A fogyasztási értékei továbbra sem döntenek anyagi csődbe senkit, átlagban 4,2 liter üzemanyagot fogyasztott 100 kilométerre. Kinézetre is sikerült maradandót alkotni, ahol megálltam a motorral, mindenhol elismerően szóltak róla. A térdvédő gumi betétek a tankon, a peremen fűzött küllős kerekek, a magasra emelt első sárvédő, és a nemesacél kipufogó a motorok iránt érdeklődőkből kíváncsi pillantásokat csalt ki minden alkalommal.

Brixton Crossfire 500 XC – 2023

Nyilván a mívesen elkészített lámpavédőrács, a rajtszám elhelyezését megkönnyítő ovális kialakítás az oldalidomon mind hozzájárul a terepre alkalmasság hangsúlyozásában. Csomagszállítás terén kicsit szűkös a keresztmetszet, gyári csomagtartó nem volt a motoron, ezért a szükséges holmit tanktáskába csomagolva szállítottam. A gyári kínálatban létezik hozzá Shad oldaltáska, de hátsó csomagtartó már nem. Kicsit sajnálom, mert mindegyik modell alkalmas lenne hosszabb távok megtételére is, de a kiegészítő gyártók még nem fedezték fel a márkát ebből a szempontból.

Brixton Crossfire 500 XC – 2023

A netet túrva találtam olyan vállalkozást, amelyik készít hozzá csomagszállításra alkalmas tartót. Ha csak ez lenne az ellenérv, ami miatt valaki nem vásárolt még egy Brixtont. Az alkatrészek minősége az előzőleg tesztelt modellhez képest nem változott semmit, tartják az osztrákok a színvonalat. Aki azonban elektronikai kütyüktől hemzsegő mindenről visszajelzést adó kijelző után áhítozik, azt ki kell ábrándítsam. A műszerfal csak a legszükségesebb információkat közvetíti, azt viszont jól olvashatóan a napfény erősségétől és beesési szögétől függetlenül. Ez nekem különösen tetszett, a műszerfal bal oldalán található egyetlen gombbal bármit el lehet érni, és még kesztyűben is jól kezelhető.

Brixton Crossfire 500 XC – 2023

Én vágynék egy nagyobb plexire, de arra még nem találtam megoldást, pedig mozgatja a fantáziámat egy túra gép kialakítása a márka valamely tagjának felhasználásával.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes