A legendás 1969-es Mach III óta a „Kawasaki 500” modellnév felvillanyozta és izgalomba hozta a motorosokat világszerte. 2024-ben a Kawasaki egy Ninja 500-at és Z500-at is piacra dob, hogy visszaszálljon a közép osztályba. Az itt kialakult keresletből szeretne a legkisebb japán gyártó is egy szeletet hasítani.
Az agresszív stílusú Z500-at új, kéthengeres, vízhűtéses motor hajtja, csúszó tengelykapcsolóval.
Az érzékeny blokk egy könnyű rácsos vázban kapott helyet, ami kezelhetőséget és alacsony ülésmagasságával könnyű lábletételt biztosít az A2-es jogosítvány birtokosok számára. A tapasztaltabbak szívesen használják majd kanyar vadászatra a sportos ikerhengerest a hétvégi túrák során.
A 2024-es tervek között szerepel a Z500 Special Edition modell megjelenése is, egyedi színben, alsó motor burkolattal, színes TFT kijelzővel, amely lehetővé teszi az információk elérését a Kawasaki Rideology alkalmazás legújabb verzióján keresztül. Az applikáció a vezető okostelefonjának a motoron található USB-C aljzathoz csatlakoztatásával jeleníti meg az adatokat. Az SE változat piactól függően kaphat füstszínű műszerfal-burkolatot, hűtővédőt, bukógombát, különleges üléshuzatot, tankvédőt a motoros térdéhez.
Az eredeti tartozékok tekintetében a Z500 tulajdonosa rengeteg választási lehetőséget talál, beleértve a nagy szélvédőt (tiszta vagy füstszínű), ERGO-FIT magas ülést (+30 mm), tanktáskát és felni csíkot. A 2024-es Kawasaki termékcsalád bővül az új Ninja 500-zal, ami ugyanazt a rácsos vázat és élénk, kéthengeres, vízhűtéses motort kapja, mint a Z sorozat. Az új, agresszívabb Ninja család megjelenésében, szögletes felső burkolattal érkezik és megfelel az európai A2-es jogosítvány kategória előírásainak.
A gyártó nem titkolt kiterjeszteni ennek a motornak a vonzerejét a tapasztalt motorosok körében is, akik keskeny vázra, alacsony ülésmagasságra valamint a valódi sportteljesítményhez igazodó, de alacsony sebességnél megnyugtató manőverezőképességre vágynak. Az ülésmagasság 30 mm-rel történő növelésének lehetősége itt is adott az ERGO-FIT üléssel. Az egyéb tartozékok széles választéka lehetővé teszi a motorosok számára, hogy igazán személyre szabottra alakítsák motorjukat.
Azok számára, akiknek ez nem lenne elég, a Ninja 500 Special Edition nyújt egyediséget. A színes grafika mellett KIPASS kulcs nélküli indítást, valamint TFT kijelzőt és USB-C csatlakozót találunk. A Z500 SE-hez hasonlóan a piacnak megfelelően számos egyéb egyedi alkatrészt is kaphat a motor, többek között hűtőrácsot vagy különleges üléshuzatot.
A Z500 modellek színei a következő szezonra: Z500 metál szikra fekete/ matt metál acél szürke (BK1), Z500 SE csillogó datolyaszilva vörös/metál szikra fekete/metál matt acél szürke (Rd1), csillogó lime zöld/metál szikra fekete/metál matt acél szürke (GN2). A 2024-es Ninja 500 modellek fényezése: Ninja 500 metál fekete/metál szürke (BK1), Ninja 500 SE Lime zöld/ébenfa fekete(GN1), metál matt sötétszürke/metál szikra fekete/metál szürke (GY2).
Szöveg: Buny
Kép: Kawasaki