Az utóbbi három évben a Yamaha Yard Built programja megerősödött, hiszen folyamatosan a világ legnagyobb egyedi motorokat építő csapataival dolgozunk együtt azért, hogy új megközelítésű Sport Heritage motorokat hozhassunk létre. A belga motorépítővel, Fred „Krugger” Bertranddal való együttműködés egészen új szintre emeli ezt a motort a lenyűgöző, a MotoGP történetét felidéző réteggel, amely rafinált módon került rá az egyedi Yamaha SR400 modellre.
Miután Fred beleegyezett, hogy együttműködjön a Yamahával egy Yard Built projekten, úgy döntött, hogy belga honfitársától és közeli barátjától, Bernard Ansiau-tól szerez ihletet, aki egészen véletlenül a világ egyik legnagyobb motorosának, Valentino Rossinak dolgozik MotoGP szerelőként. Ez a munka már önmagában is a világ legirigyeltebb szerelői közé emeli Bernardot, azonban az önéletrajzában további legendák is szerepelnek: korábban olyan nagy Yamaha motorosok versenymotorjait készítette elő, mint Wayne Rainey, Kenny Roberts,
Randy Mamola és Norick Abe. Fred és Bernard beleegyeztek, hogy a szerény Yamaha SR400 modellt veszik alapul, és életre keltik benne az 1970-es évek versenyszellemét, tisztelegnek vele a Yamaha TZ motorok előtt, és Bernard karrierjéről is megemlékeznek. „Ez a Yard Built egy igazán egyedülálló művészeti alkotás” – mondta róla Cristian Barelli, a Yamaha Motor Europe marketing-koordinátora. „Véleményem szerint nem lehet olyan egyedi motort építeni, amely elevenebben tudná felidézni a versenytörténelmünket, mint ez a motor. Igazán gyönyörű, és minél tovább, minél közelebbről nézed, annál több érdekes részletet találsz rajta. Az SR400 modellről nem feltétlenül a MotoGP versenyzés jut az ember eszébe, ez a motor mégis olyan eredeti és autentikus, amilyen csak lehet, egy
igazi Yard Built különlegesség!” Ahogy az el is várható egy olyan motortól, amelyet a MotoGP versenyzés fénykora ihletett, a kis SR400 modell motorblokkja komoly változásokon ment keresztül, amelyek közül a legészrevehetőbb a kiváló Aisin 300
kompresszor, egyedi túlnyomásos gáztérrel. Az egyedi, rozsdamentes acél
kipufogórendszert az üzemanyag-befecskendező rendszer helyett egy S&S 48 mm-es karburátor egészíti ki. A gyönyörűen polírozott első villákat alacsonyabbra engedték, és Fox hátsó lengéscsillapítókkal kombinálták őket. Az SR400 modellt Dunlop K81-es abroncsok tartják a földön, amelyeket az Isle of Man TT pályán először 100 mph sebesség felett
teljesítő abroncs ihletett. Szinte már túl sok egyedi részlet van ezen a motoron, hiszen Fred tökéletességre való törekvése az SR400 minden részére kiterjedt. A Motogadget sebességmérő, a kapcsolók és a markolatok egy kicsi,
egyedi elülső burkolat mögött találhatók, a módosított hármas bilincs és az egyedi kormány felett. A fékeket és a kuplungot a Beringer újította meg, így a gyári teljesítménynél többet nyújtanak, és jobban megfelelnek a kompresszoros 400-nak.
Az SR400 alapfelszereltségéhez tartozó üzemanyagtartály megmaradt, de
átdolgozták, hogy keskenyebb és hosszabb legyen, és egy egyedi hátsó rész került rá, amely elrejti az elektromos alkatrészeket. A palettát a Yamaha Speedblock egyedülálló, kék és fehér átértelmezése egészíti ki, és rákerült minden motoros neve, akikkel Bernard versenyzési karrierje során együtt dolgozott. Az éles szeműek a hátsó ülés alatt egy apró, könnyed kis utalást is kiszúrhatnak, amely magáról a Doktorról emlékezik meg! Ennél nem is lehetne jobb – ez egy igazi műalkotás.
Ha szeretne többet megtudni Krugger munkáiról, látogasson el a www.krugger.net oldalra.
Szöveg és kép: Yamaha Motor
Magyarország