Két gumi egyben, a motoros vezetési stílusához alkalmazkodó futófelületnek köszönhetően, talán így lehetne jellemezni az újdonságot. Az új „Super-Sport Touring” abroncs Adaptive Tread Pattern technológiával készül, aminek köszönhetően az abroncs alkalmazkodni képes a sport-túra felhasználástól a szuper sportosig.
A kettős összetételű hátsó és a 100%-ban szilícium-dioxid alapú vegyületeket úgy helyezték el a struktúrában, hogy nagy teljesítményt és vezetési élményt nyújtson a működési feltételek teljes skálájában.
A Roadtec 02 a Motor Bike Expo 4-es pavilonjának 19-es standjában felállított Metzeler kiállítási terület főszereplője lesz, január 19. és 21. között Veronában. Az új Metzeler Roadtewc 02 abroncs, amely immár a nagyközönség számára is elérhető, olyan új technológiát vezet be, amely lehetővé teszi, hogy egyetlen abroncson két különböző abroncs viselkedéséből profitáljon. Az Adaptive Tread Design a motoros vezetési stílusához igazítja a barázdák geometriáját, így változtatja az aszfalttal érintkező felületet és ennek következtében az abroncs viselkedését. Ez az abroncsoknál szinte új kategória, sokkal szélesebb körű felhasználást tesz lehetővé.
Ha a motoros túrás stílust képvisel, vagy nedves aszfalton halad, a futófelület mintázatának hosszú barázdái elősegítik a víz elvezetését és a futófelület megfelelő mobilitását, elősegítve a gyors felmelegedést, kényelmet és tapadást. Más szóval, a sport-túra abroncsokra jellemző tulajdonságokat és viselkedést mutat. Ha a vezető a sportos vezetési stílust részesíti előnyben – száraz körülmények között a nagyobb terhelésátvitel és az oldalirányú tolóerő hatására a hornyok egy része bezárul, így nő a futófelület tömörsége és stabilitása. Ez lehetővé teszi, hogy a legtöbbet hozza ki a keverék tapadási tulajdonságaiból, javítva a vezetési pontosságot és módosítva viselkedését, hogy a szuper sport abroncsokhoz közel kerüljön. Az első és a hátsó gumiabroncsokat azonos mintázattal látták el, hogy mindkét tengelyen azonos adaptációs viselkedést biztosítsanak.
Az új Roadtec 02 abroncs futófelületi mintázata az elődjéhez képest növeli a tapadó felület teli/üres arányát, ezáltal növeli a felfekvési felületet, és egyenletesebbé teszi a dőlésszög változásával, így garantálja a simább érintkezési felületet. Ezenkívül a barázdák kisebbek, kevesebb a megszakítás a futófelületen, ami az akusztikus kényelem javát szolgálja, kisebb az útzaj. A hátsó abroncsok kettős összetételűek, hogy egyesítsék a stabilitást nagy sebességnél, a tapadást nedves útfelületen is, ez utóbbi szintén az új generációs 100%-ban szilícium-dioxid alapú keverékeknek köszönhetően érhető el, mind elöl, mind hátul. A Metzeler ROADTEC 02 gumiabroncsok a következő méretekben kaphatók:
Első |
Hátsó |
120/70 ZR17 M/C (58W) TL |
150/70 R 17 M/C 69V TL |
120/70 ZR19 M/C 60W TL |
160/60 ZR 17 M/C (69W) TL |
110/80 R 19 M/C 59V TL |
170/60 ZR 17 M/C 72W TL |
|
180/55 ZR 17 M/C (73W) TL |
|
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL |
|
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL |
|
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL (O) |
Szöveg: Buny
Kép: Metzeler