Ha 2025-ben az enduróról van szó, akkor egy vadonatúj EC 125 csatlakozik az immár hét motorkerékpárból álló enduro kínálathoz a GasGas-nál. A kétütemű izgalmai mellett hat másik modell – az EC 250, EC 300, EC 250F, EC 350F, EC 450F és EC 500F – mindegyike számos műszaki újítással büszkélkedhet a teljesítmény maximalizálása érdekében.
A tartósság, és mindenekelőtt a jobb vezetési élmény került előtérbe. Először az EC 125-ről annyit illik tudni, hogy az MC 125-ös sokak által kedvelt alapjaira épült, és teljesen át lett alakítva a „fák közt” közlekedőkre.
A kialakításához tartozik a 6 sebességes sebességváltó, az állórész, a motorvezérlés választás lehetősége, és a 18 hüvelykes hátsó kerék. Mindezek biztosítják, hogy az EC 125 magas fordulatszámon forgatva kitűnő enduro élményt nyújtson. A meglévő modellek esetében a mérnökök minden bizonnyal elfoglaltak voltak az elmúlt 12 hónapban. Szóval mit találtak ki 2025-re? Nos, a legfontosabb jellemzők a frissített villák a súlycsökkentés és a csillapítási teljesítmény javítása érdekében, az erősebb hátsó féknyereg, valamint az átdolgozott lengőkar, amely javítja a lánccsúszka tartósságát. Ezután természetesen a teljesen piros karosszéria élénk, új grafikát kapott, hogy különbözzön minden mástól.
Három fantasztikus kétüteművel – az új EC 125, a visszatérő EC 250 és EC 300 – plusz négy félelmetes négyüteművel – az EC 250F, EC 350F, EC 450F és EC 500F – a GASGAS valóban mindenki számára kínál valamit. Teljesen mindegy, hogy a barátaiddal csapatnál a pályákon hétvégén, vagy elkötelezett versenyző vagy, ha úgy döntesz, hogy az enduró motorzást választod, a 2025-ös kínálatban biztosan találsz egy GASGAS-t. Az új modellek felismerhetőek az jj grafikáról – félkövér fekete betűkkel írt GASGAS felirat a megszokott stílusunk érdekében. Új összekötő tömítések a simább teljesítményleadás és a súlycsökkentés érdekében. Új start/stop gomb az egyszerűbb indítás és leállítás érdekében. Új üzemanyagtartály-támasz, ami szilárdan a helyén tartja a tankot, és megakadályozza a vázhoz érintkezést.
Frissített BRAKTEC fékeknél új hátsó féknyereg a jobb teljesítmény és tartósság érdekében, a GASGAS egyedülálló féktárcsáinak köszönhetően egyszerű a fék ellenőrzése. Frissített öntött alumínium lengőkar, kis súly, erős és megmunkált, hogy javítsa a lánccsúszka tartósságát, miközben megtartja a tökéletes rugalmasságot. Modern váz, a haladás közbeni stabilitásra tervezték, miközben könnyű és mozgékony érzetet biztosít a szűk helyeken is.
Alumínium segédváz, ami erős, könnyű, megbízható, és létfontosságú szerepet játszik az ergonómiában és kezelhetőségében. Ergonomikus karosszéria, nagy érintkezési felületekkel rendelkezik a maximális irányítás érdekében, függetlenül attól, hogy milyen nehéz a terep. WP XPLOR első villa a felütések elkerülése érdekében, és az egyenletes, magabiztos teljesítményhez.
Kézzel is könnyen állítható WP XACT hátsó lengéscsillapító, a maximális kényelem érdekében frissített beállításainak köszönhetően a WP lengéscsillapító teljesítménye 2025-re jobb lett. A BRAKTEC hidraulikus tengelykapcsoló megbízhatóan működik és önbeálló, így a vezető az előtte álló feladatra koncentrálhat. Kovácsolt háromsoros bilincsek a tökéletes villa rögzítéshez, amely éppen a megfelelő rugalmasságot kínálja a maximális kényelem érdekében. Neken kormány a kényelem és a tartósság érdekében nagy szilárdságú alumíniumból, a GASGAS egyedi hajlításával. Ha a lábtartókról van szó, a nagyobb határozottan jobb, ezért minden GASGAS-on nagy tartók vannak, hogy minden körülmények között teljes irányítást biztosítsanak.
Fojtószelepház-befecskendezés, hogy a kétütemű enduro dirt motorok tisztán járjanak, és megfelelő erőt biztosítsanak a teljes fordulatszám-tartományban. Elektronikus kipufogó-szabályozás a kétütemű motorokon növeli a nyomatékot és a megbízhatóságot. Szerszám nélküli hozzáférés a légszűrőhöz, az oldalsó fedél levételével az ellenőrzés vagy csere pillanatok alatt elvégezhető. A Map Select Switch tartozékként kapható, a kipörgésgátló, a gyorsváltó és kétféle motorvezérlési mód érhető egyes modellek teljesítményének testreszabásához.
Ha pedig felszerel egyet az EC 250-re vagy az EC 300-ra (az EC 125 már fel van szerelve eggyel), akkor két különböző motor vezérlési mód közül lehet választani.
Szöveg: Buny
Kép: GasGas