Kawasaki ER-6N-nek az előd modellnél sportosabb és bátrabb megjelenést kölcsönöz a 2012-es MIVV által fejlesztett kipufogó, amit méltányolnak majd a típus leghűségesebb rajongói is. A MIVV kialakított egy teljes kipufogórendszert az utcai használatra, és egyet nyitott SUONO hangtompítóval ellátottat egyéb felhasználásra. A stílusos
alkatrész nem csak a külcsínt dobja fel, hanem a középkategóriás motor nyomatékát és teljesítményét is megemeli.
Az új rendszert úgy tervezték, hogy az eredeti helyére pontosan illeszkedjen. A két henger könyök csövei egy közös dobban végződnek. A vadonatúj ER-6N-re tervezett és kialakított rozsdamentes acél, és ehhez kapcsolódik a SUONO hangtompító. Az esztétikai kívánságoknak megfelelően a motor karcsú maradt, nem változik az összkép. Nyilvánvaló, hogy ez is vonza majd a vásárlókat, de kétségtelenül közelebb hozza a konzervatív vonalakat kedvelő motorosokhoz az ER-6N-t, amely ezzel az átalakítással az Essential Riding stílushoz közelít, és érzékelhetően javul a motor teljesítménye. A 2005-ben bemutatott Kawasaki nagy kereskedelmi sikert ért el – kb. 60 ezer eladott darabbal Európában -, és említésre méltó hírnevet szerzett magának. Az első igazi retusálás 2009-ben volt, de az igazi a 2012-es változat, ami meghaladta a várakozásokat, és stílus a piaci szegmensben a „nép” csupasz motorjává
tette. Könnyű vezetési élménye, allűröktől mentes viselkedése sokak kedvencévé tette. Amikor a MIVV hozzáfogott a teljes kipufogórendszer tervezésének, cél volt, hogy a 4 kg
tömegű rendszer a 649 köbcentis twin motor teljesítményét és nyomatékát is növelje. A 6.000 fordulat alatti régióban 3,4 lóerővel nagyobb teljesítményt és 4,2 Nm nyomaték növekedést mértek a homologizált SUONO hangtompítóval. További részletek a hazai forgalmazónál.
Szöveg: Buny
Kép: MIVV