Az új BMW R 1200 GS Adventure motorkerékpárral a BMW Motorrad a boxermotoros nagy GSmodellek több mint 30 esztendeje tartó sikertörténetét írja tovább. A nagy hengerűrtartalmú túra-endurók legsikeresebb gyártójaként a BMW Motorrad 2005 óta kínálja nagy GS Adventure gépét, mint csúcsszínvonalú távolsági túra-motorkerékpárt.
Nyergében a Föld legtávolabbi tájain is átélhetők a motorozás kalandjai, ott is biztosan továbbhaladva, ahol mások már rég visszafordulnának. A BMW R 1200 GS Adventure expedíciók és hosszú távú túrák ideális partnere.
Az új R 1200 GS Adventure hagyományok hű folytatója. Az R 1200 GS dinamikus, kifejezetten a terepezésre összpontosító karakterének alapjain az Adventure a legújabb csúcs technikaként érkezik a terepezést kedvelő túramotorosok, világjárók és endurósok számára.
Az új R 1200 GS Adventure az R 1200 GS jól bevált és karakteres, lég-/vízhűtésű, boxermotorját vette át. Az R 1200 GS számára újonnan kifejlesztett, tavaly bemutatott 1170 köbcentiméteres aggregát teljesítménye 7750-es percenkénti fordulatszámnál 92 kW (125 LE), különleges technikája pedig precíziós hűtése, amelynek eddigi olaj hűtőközegét most víz váltotta fel. Szintén újdonság a motor még kedvezőbb teljesítmény-leadást szolgáló, függőleges irányú átáramoltatása, illetve a motorral közös házba integrált, nedves tengelykapcsolóval szerelt, hatfokozatú sebességváltó. Sorozatgyártású BMW motorkerékpáron első ízben került a bal oldalra a karbantartásmentes kardán hajtás. Az új R 1200 GS Adventure az elsősorban terepen még kedvezőbb menettulajdonságok érdekében mintegy 950 grammal nagyobb kiegyenlítőtömeggel és hajtásrendszerében egy kiegészítő lengéscsillapítóval készül.
A nagy BMW GS Adventure kétségkívül mércéül szolgálhat a felsőkategóriájú túra-endurók körében, a legjobb választást kínálva a világ rejtettebb zugait felkeresni vágyó túrázók számára. Legyen szó aszfaltozott vagy köves utakról, akár nehéz terepről, a nagy GS Adventure mindenkor biztonsággal célba juttatja utasait. A BMW Motorrad tervezői így szinte kötelességüknek érezték, hogy az új R 1200 GS Adventure minden részletében még tökéletesebb legyen. Akárcsak az R 1200 GS, az Adventure is robusztus és nagy torziós merevségű csővázra épül, a tekintélyes hatótáv szolgálatában megnövelt üzemanyagtartállyal (30 liter; + 10 liter az R 1200GS tankjához képest), amely könnyű alumíniumból készül. Az R 1200 GS Adventure is már alapkivitelében tartalmazza a blokkolásgátló berendezést (ABS), a kipörgésgátlót (ASC –Automatic Stability Control) illetve „Rain” és Road” üzemmódokat, amelyekkel a jármű menettulajdonságai széles körben a pillanatnyi útviszonyokhoz igazíthatók.
Ezzel jelentősen bővül az új R 1200 GS Adventure alkalmazási területe, különösen síkos útfelületen kínálva tekintélyes pluszt az aktív biztonság területén. Az extrafelszerelésként kínált „Pro menetprogramok” opcióval három további menetprogrammal bővül a kínálat, a biztonságot pedig a terephasználatra készült „Enduro ABS” és „Enduro ASC” mód fokozza tovább. Az említett három további üzemmód – „Dynamic”, „Enduro” és „Enduro Pro” (kódolással aktiválható) – segítségével az ASC, az ABS, illetve – amennyiben a felszereltség tartalmazza – a félaktív Dynamic ESA (Dynamic Electronic Suspension Adjustment – dinamikus, elektronikus futóműállítás) rendszerei egyaránt a terepezés különleges követelményeire hangolhatók. Új, kimondottan férfias stílusú burkolata mellett az R 1200 GS Adventure 20 milliméterrel hosszabb rugóutak jellemezte új futómű-hangolásával, megnövelt szabad magasságával, illetve hosszlengőkarja kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokat szolgáló geometriájával is kiemeli világjáró karakterét és fokozott terepképességeit.
A nagyobb, kézikerékkel kényelmesen állítható szélvédő, a kiegészítő légterelő elemek illetve kézprotektorok fokozzák hatékonyan a szél és az eső elleni védelmet. Az R 1200 GS Adventure karakteres megjelenését széles enduro-lábtartók, állítható és megerősített lábfék-kar, valamint teljes egészében új fejlesztésű burkolatelemek
teszik teljessé.
Szöveg és kép: BMW Magyarország