A több mint húsz éves kereskedelmi és sport sikerek után, amit az RS 125 két ütemű motorjával elért, -1993-tól napjainkig több mint 100.000 darabott gyártottak és értékesítettek több mint 30 országban szerte a világon – 2011-ben az Aprilia bemutatta az első nyolcad literes, 4 ütemű, közvetlenül az RSV4-re hajazó Superbike motor kicsinyített változatát. Az RS4 125 hamar a legkedveltebb és legkeresettebb sport motorkerékpár lett a fiatalok körében, akiket azonnal megnyert a teljesítmény, a biztonság és a versenymotoros élmény a napi közlekedés során.
Az Aprilia most egy finomított változatot állít az alap modell mellé, az RS4 125 Replica-t, mely sok értékes alkatrésszel teszi egyedivé ezt a kiadást.
Az elérni kívánt célja a fejlesztésnek az volt, hogy a már létező stílusos és versenyképes RS4-et az SBK-ban szereplő motorokra emlékeztető külsővel ruházzák fel, de a motor jellemzői ezzel számot tevően ne változzanak. A rendkívül sportos burkolat fekete és piros festéssel készül, az elülső burkolaton a színek az olasz zászlót mintázzák, a márka eredetére utalva. Az utas nyereg cserélhető, szín azonos burkolatra, valamint megjelenik az 1-es rajtszám a hátsó spoileren és a felső burkolaton, mellyel a versenysportban elért sikereknek kívánnak tisztelegni. Technikai szinten az RS4 Replica előre mutató, első 300 mm-es dupla tárcsás, négy dugattyúval szerelt radiális fék nyergei, hátul 218 mm-es szimpla tárcsaféke különbözteti meg első ránézésre a riválisoktól.
Annak érdekében, hogy tovább fokozzák a sportos megjelenést, 17 „-os, hat küllős keréktárcsákat kapott, és 100/80 első és 130/70 hátsó abroncsokat szereltek fel. Az aerodinamikai vizsgálatok eredményeként, amennyire lehetett csökkentették a fölösleges felületeket, így a váz és a motor is láthatóvá vált. A hármas első fényszóró mára védjegye az összes Aprilia sport motornak, míg a farokidomba egy igazi művészi munka eredményeként illesztették be a LED-es hátsó lámpát. Egy részlet, amely ezt a modellt híressé tette változatlan marad, a kipufogó teljesen beépült a burkolat alsó részébe.
A váz a felső kategóriában megszokott technológiai színvonalat képviseli, és a versenyek során szerzett tapasztalatokra alapozva alakították a merevítő bordákat is. Az első felfüggesztés 41 mm-es, fekete eloxált szárú felfordított teleszkópokból, míg hátul a monoshock rugózó elem közvetlenül az aszimmetrikus lengőkarra támaszkodik. Az Aprilia RS4 125 Replica új egyhengeres 125 köbcentis, 4 ütemű , 4 szelepes motort kapott, elektronikus üzemanyag befecskendezéssel és vízhűtéssel. A vezérműtengely kialakítása biztosítja a maximális teljesítményt, hogy ez a motor lineáris kimeneti teljesítményt adjon a legszigorúbb környezetvédelmi szabályoknak megfelelően.
Szöveg: Buny
Kép: Piaggio