A Road King rengeteg motoros számára jelenti a klasszikus Harley-Davidson túramotorkerékpárt. Sziluettje egy legendás történet következménye: ez az a formatervezés – amely egészen 1949-ig, az első, FL sorozat első forgalomba kerüléséig visszavezethető – kiállta az idő próbáját. 2017-re a Harley-Davidson egy izgalmas, új fejezetet kezdett a Road King Special megalkotásával: ez egy olyan motor, amely új, markáns karakterjegyekkel és feketébb árnyalatokkal kápráztat el mindenkit. Ez a még mélyebben ültetett motor az utca áramló energiáját valami teljesen mássá alakítja át.
„Az FL-sorozat mindig is a Harley-Davidson motorok letisztultságát fémjelezte. A feketére cserélt króm felületekkel és a motor profiljának még lejjebb engedésével a hagyományos Road Kinget egy új dimenzióba repítettük, ami a custom erőgépek esetében igen gyakori jelenség. A Road King Special motort a kőkemény motorozásra teremtettük, de már álló helyzetben is vészjósló. Pontosan, ahogyan terveztük…” – Brad Richards, a Harley-Davidson stílusért és dizájnért felelős alelnöke nyilatkozta.
Modell újítások:
-
Agresszív, új Harley-Davidson custom erőgép
-
Jellegzetes stílusa mini-ape kormányt, nyújtott nyeregtáskákat, ültetett vonalvezetést és markáns, koromfekete külsőt mutat
-
Erejét a nagy sikerű Milwaukee-Eight motorblokk adja, amely nagyobb forgatónyomatékot és gyorsulást biztosít
-
Az új első villák és a hátsó lengéscsillapítók sokkal jobb kormányzást és kényelmet biztosítanak
-
Négy rendkívüli fényezési opció
Újdonságok:
A koromfeketében pompázó és az erőteljes 1750 cm3-s Milwaukee-Eight motorral meghajtott új Road King Special formatervezése a Harley-Davidson túramodell-családjának egy drámaian új stílusirányt ad, amely modern perspektívát tár fel a klasszikus Road King modell számára. A stílusjegyek és a motorblokk fejlesztésével a felfüggesztés is versenyre kelhet. Új belső szerkezetek nyújtanak továbbfejlesztett lengéscsillapítást, a hátsó rugóstagokat pedig teljes mértékben újraterveztük és pneumatikus helyett hidraulikus előfeszítés-szabályozást adtunk hozzá. A Road King Special esetében négy fényezési opció közül választhatunk: Vivid Blac, Charcoal Denim, Hot Rod Red Flake Hard Candy Custom, Olive Gold. A komor első futómű, amelyen fényes fekete lámpafej ül, a Road King Special meghatározó stílusjegye, amelyet a hagyományos szélvédő hiánya még inkább kihangsúlyoz. A hatásos fellépést támasztja alá a 22 cm magas, 1,25 inch vastag mini-ape kormány, amely a motorost olyan agresszív testtartásba helyezi, amely hosszabb túrákon is kényelmes. A Road King Special motorvédője, kormánya és kézi kezelőszervei, tükrei, irányjelzői, motorborítása, légszűrő-borítása, kipufogódobja és kipufogó pajzsai egyaránt fekete színben pompáznak. A króm felületeket csak a legfontosabb alkatrészeken (az alsó himbatányérokon, a nyomórúd csöveken és a hidrotőke házakon) tartottuk meg, kihangsúlyozva a Milwaukee-Eight motorblokk ikonikus V-Twin alakját. A motormeghajtású vezérműház-fedél új betétet kapott – ez a mintázat visszaköszön a tank konzolon és a légszűrő-betéten is.
Az új, fényes fekete Turbine öntött alumínium kerekek közül az első 48 cm-es, amelyet egy ültetett sárvédő szegélyez. Hátul a nyújtott nyeregtáskák egészen a kipufogódob fölé elérnek, így ezek úgy adnak a motornak egy talajközeli élményt, hogy a rugóút megrövidülne. A hátsó sárvédőszoknya kitölti a teret a két oldaldoboz és a hátsó sárvédő között, és a hátsó rész ültetett vonalait az alacsonyra szerelt rendszámtábla teszi teljessé. A Harley-Davidson intelligens biztonsági rendszere a Road King Special alapfelszereltségei közé tartozik.
Motorblokk
A 2017-es Harley-Davidson túramodellek mindegyikén megjelenő új Milwaukee-Eight motorblokk nagyobb reakcióképességet, nagyobb előzési sebességet, tisztább motorhangot és simább motorozást kínál, és többet abból az érzésből, amelyet egy Harley-Davidson túramodell motorblokkjától egy motoros elvár. A Road King Special az első olyan modell, amelyen a Milwaukee-Eight motorblokk koromfekete fényezést kapott.
- Nagyobb forgatónyomaték
A Milwaukee-Eight motorblokkok 10%-kal nagyobb forgatónyomatékot adnak. A megnövelt lökettérfogaton túl a Milwaukee-Eight motorblokk nagyobb sűrítési arányt nyújt, valamint négyszelepes hengerfejeket, amelyek 50%-kal több beömlési és kipufogó áramlást biztosít. A szelepvezérlésnél nincs szükség állítgatásra, tekintve, hogy a lengőkarok formatervezése lehetővé teszi, hogy a szelephézagot még a gyárban a teljes élettartamra be tudjuk állítani. A hengerekhez tartozó kettős gyújtógyertya az üzemanyag hatékonyabb elégetését teszi lehetővé. Az egy lánc meghajtású vezérműtengely könnyebb, mechanikusan kevésbé összetett, és kevesebb súrlódást és zajt eredményez.
- Erőteljesebb gyorsulás
A Milwaukee-Eight motorblokk súlya ugyanakkora, mint azok, amelyek helyett beszereltük, így minden extra teljesítménye közvetlenül a megnövelt gyorsulási teljesítményt támasztja alá. A Milwaukee-Eight 107-nek 11%-kal nagyobb a gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra, ez 2-3 motorhosszal nagyobb gyorsulást jelent, és 11%-kal nagyobb a gyorsulása 100-ról 130 km/h-ra a legmagasabb áttételnél, ez pedig 1-2 motorhosszal nagyobb gyorsulást jelent a Twin Cam High Output 103 motorhoz képest.
- Hőkezelés
A Milwaukee-Eight motorblokk mind a vezetőnek, mind az utasnak kellemesebb hőérzetet biztosít, hiszen kisebb a hőfelvétele, nagyobb a hőleadása és a kipufogó-rendszert is átterveztük. A Milwaukee-Eight 107 motorblokk precíziós hűtési rendszerrel rendelkezik, amely a hengerfejek legforróbb területei körül célzott olajáramlást biztosít. Az egyes hengerekhez tartozó új kopogásérzékelő precízebb szelepvezérlést eredményez. A hátsó kipufogócsövet áthelyeztük, és a katalizátor is más helyre került, hogy a hőt minél messzebbre vezessük az utastól. Az alapjáratot 1000 fordulatról 850-re vettük vissza.
- Továbbfejlesztett kényelem
A primer hajtómű házfedél új, keskenyebb borítása és a légszűrő-borítás ültetett profilja több helyet biztosítanak a vezető lábai számára a motorblokk körül, és sok motorosnak könnyebben ér le a lába a talajra. A Milwaukee-Eight által hajtott modelleket Assist and Slip kuplunggal láttuk el a fejlett hidraulikus vezérlés érdekében.
- Csökkentett rezgés
A gumibakos Milwaukee-Eight motorblokkot szimpla belső ellensúllyal láttuk el, amely az üresjárati elsődleges rezgést 75%-kal csökkenti, így a vezető és az utas egyaránt simábban és kényelmesebben motorozhat, mindezt úgy, hogy meghagytuk a Harley V-Twin motorblokk klasszikus formavilágát.
- Gazdagabb kipufogóhang
A könnyebb szelepek, a szimpla vezérműtengely, az optimalizált burkolatformák és a továbbfejlesztett meghajtási alkatrészek nagyban csökkentik a mechanikus erőátvitel zaját. A motorblokk beömlőnyílását és légszűrőjét egyaránt úgy terveztük, hogy csökkentsék a levegőfelvétel hangját, miközben maximális áramlást biztosítanak. Ennek eredményeként az új Milwaukee-Eight motorblokk mechanikailag halkabb, így a kipufogóhang gazdagabb és minden nemzetközi zaj- és kibocsátási határértéknek megfelel, ugyanakkor az összetéveszthetetlen duruzsolás továbbra is rezonál alattunk.
- Fejlett akkumulátortöltés
A Milwaukee-Eight motorblokk töltési rendszere 50%-kal nagyobb kimenő teljesítményt jelent az akkumulátor számára alapjáraton, amely így jobban megfelel a túramotorosok elvárásainak, így a tartozékmegvilágítás, a nagy teljesítményű hangrendszer, a fűthető motoros ruházat és más eszköz is több energiát kap.
Karosszéria
A Road King Special kényelmét és vezérelhetőségét a valamennyi 2017-es Harley-Davidson túramodellen megtalálható vadonatúj első és hátsó felfüggesztési elemek is növelik. Az új emulziós technológiát alkalmazó hátsó lengéscsillapító 15–30%-kal nagyobb előfeszítés-szabályozást jelent az eddigi hagyományos túra lengéscsillapítókhoz képest. Az első felfüggesztés olyan új, ívelt szelepes felfüggesztési technológiát tartalmaz, amely a versenymotor-stílusú cartridge-típusú villák lineáris csillapítási teljesítményét adja, miközben súlya jóval kisebb. Az ABS-szel ellátott Reflex kapcsolt fék erőteljes és szabályozható fékezési teljesítményt nyújt.
Szöveg: Harley.hu