Amikor megjelent Marcus Walz átépítése az „El Raton Asesino”, éreztem, hogy a Yamaha nem fogja hagyni, hogy kiállítási darab maradjon. A sejtésem nem volt alaptalan, mert az XV 950 Racer az egyedi motor sorozat gyártásra érett változata.
Az új verzió blokkja maradt a léghűtéses 60 fokos, V-2-es motor, 942 köbcentivel, ami már 3000/perc fordulatnál 79,5 Nm nyomatékot szolgáltat, és
csúcsteljesítménye 38,3 kW (52,1 LE), ezt 5500-as percenkénti fordulatnál adja le.
Ezért nem kell agyon forgatni, hogy a megfelelő teljesítmény megérkezzen a hátsó kerékre. Az alacsony profilú váz a városi forgalomban és kanyargós úton is mozgékonnyá teszi a motort, könnyű vezethetősége révén élvezetes vele a motorozás. Az XV950 Racer elsősorban az elfoglalt ülő helyzet miatt különbözik
az alap modelltől. A vezető sportos, előre hajló testtartásban helyezkedik el a motoron. Az új kovácsolt alumínium kormány befogás 156 mm-rel előrébb, és 78 mm-rel mélyebbre helyezi az alumíniumból készült markolatot és kormány végeket. A két részből álló kormány karok mellett, a tengelykapcsoló és a fék
karok is újak.
Az első főfékhenger kisebb lett, és a klasszikus műszer egység átkerült a fényszóró fölé. Az első indexek a villára szerelve hivatottak képviselni a sportos megjelenést. Összhangban az exkluzív kormány kialakítással, 150 mm-rel hátrébb és 29 mm feljebb kerültek az eredeti helyükről a lábtartók. A karcsú szóló ülés 75 mm-rel magasabban van, ez tovább fokozza a sportos ülés poziciót. Az egy személyesnek tűnő ülést, íves hátsó idom zárja le, ez tökéletesen illeszkedik a stílusos, rövidre vágott acél hátsó sárvédőhöz. A lámpát körül ölelő, kis fej idom, és a motor oldalán kialakított rajtszám táblák, tovább erősítik a klasszikus Cafe Racer megjelenést. Az első és hátsó rugózást az XV950 Racer esetében megváltoztatták, hogy megfeleljen a motor sportos karakterének. A teleszkópvilla 41 mm átmérőjű, 144 mm-es csillapítási útjával 9 mm-rel hosszabb, mint az alap modellé.
A fekete alsó szárak felett gumi harmonika zárja el a por útját. A két gázos hátsó lengéscsillapító sem maradt érintetlen, a rugóút 116 mm, ez 6 mm-rel hosszabb, mint az XV950 R-en alkalmazotté. Egy új borító elemmel egészítették ki a V-alakú hengerek közötti részt a bal oldalon. Ez a lyukacsos kiegészítő fokozza a sportos megjelenést és szimmetriát kölcsönöz, a jobb oldalon eredeti helyén lévő levegő szűrő házzal. A kényelem és a vezetési élmény növelése egyaránt fontos szempont volt a modell kialakítása során, hogy a Racer méltó tagja lehessen a Yamaha Sport Heritage családnak. Ezek a változtatások az alap Racerre vonatkoznak, természetesen a gyár kínál egyéni kialakításokhoz minőségi kiegészítőket, mint Rizoma kormány végre szerelhető tükröket, lábtartókat, első lánckerék borítást.
Egyedi kuplung és fék karokat, rendszám tartót, első villa stabilizátort, Akrapovic kipufogó rendszert és sport légszűrőt. Ezekkel mindenki ízlése és egyedi igényei szerint díszítheti tovább Yamaha XV 950 Racer motorkerékpárját.
Szöveg: Buny
Kép: Yamaha