A HRC inspirációi alapján 11 százalékkal nagyobb csúcsteljesítményt sikerült elérni a következő évre elkészült Honda CRF 450 R modellnél. A hengerfej átdolgozásával jobb lett a gázcsere és a beavatkozás következtében 5 %-kal nőtt a forgatónyomaték. A gyorsulás ezzel szintén jobb lett, a módosított alumínium váz geometriája alacsonyabb súlyponttal és jobb tapadással segíti a versenyzőket.
Az opcionálisan kapható önindító mellett újdonság a 49 mm átmérőjű Showa. Mikio Uchiyama, a projekt vezetője a 2017-es modellről így nyilatkozott:
„A cél az volt, egy kiváló gépet hozzunk létre, ami egyszerűen jobb, mint bármi más. A követelmények adottak voltak:rendkívül nagy teljesítmény,alacsony súlypont. A mi feladatunk az volt, hogy javítsuk a gyorsulást 5%-kal. A fejlesztés mottója volt: „Abszolút Holeshot”. A végső finomhangolást a japán MX bajnokságban végeztük, ahol öt versenyt nyert sorban az új motor.” A Honda off-road szegmens másik új képviselője az enduro versenyekre szánt új CRF450RX. Az új RX alapja a testvérmodell CRF450R volt, de a másfajta igényeknek megfelelően mások a felfüggesztés beállításai elől és hátul, 8,5 literes üzemanyagtartály, három lehetőség a motor karakterisztika megválasztására, 18 colos hátsó kerék, kitámasztó, és alapfelszerelésként kínált önindító különbözteti meg a másik újdonságtól.
A projekt vezetője így értékelte a munkát: A CRF450RX egy telivér amelyhez hasonló Enduro nem létezett a Hondánál korábban. Mindkét új Honda az MX GP Assen-i futamán mutatkozott be először a nagy közönségnek.
Szöveg: Buny
Kép: Honda