Szilárd mint az acél, kemény mint a vas és fekete mint a kátrányos éjféli út. Megérkezett az új Blackline, a kicsontozott Harley-Davidson Softail modell. Egy lázadó alkotás a “Dark Custom” családban, hiszen a Blackline három alapvető motorkerékpár tulajdonságot egyesít: gépies szépséget, belsőégésű motort és az út hosszú fekete vonalát.
A Blackline a hűség és a lázadás között egyensúlyozik és túlmutat a régi egyedi motorépítés szín és króm világán.
Az új Harley-n vegyítve vannak a vizuális stílusjegyek. Az eredeti bobber világ nyers, kézi kidolgozása valamint a mai, fiatalos építői irányvonalak dominálnak. A Blackline olaj a tűzre, amely minden nemzedékben kiolthatatlan vágyat ébreszt a motorozásra.
Szilárd és kemény
A legális határokon belüli leegyszerűsítése ellenére a Blackline megőrizte külső egyensúlyát és megcsillanó részleteit. A hátsó rugóstag gondosan el van rejtve egy 144 mm széles abroncs segítségével, amely igazán dögös hátsó részt eredményez. A tömör fényszóró és a műszerfal mélyen belesimulnak a dyna FX első részbe, fényezése pedig a fekete részeket még jobban kiemeli. A küllős fekete felnikkel együtt a motor külseje egy igazán vagány, kemény és
tagadhatatlan Harley-Davidsont eredményez. A stílusos fényezés kiemeli a Big Twin blokk fekete és ezüst részeit, ugyanakkor a tankon finoman és alacsonyan ívelt. Ezen kívül a Harley-Davidson
modelljei közül a Blackline kínálja a legalacsonyabb két személyes ülésmagasságot, a befogóra közvetlenül rögzített új Split Drag kormány pedig kiválóan elérhető. A Softail váz sajátossága a hátsó rugóstag, amely vízszintesen helyezkedik el, alig észrevehetően a blokk alatt. Így tehát, amíg a hátsó lengőkar hűen tükrözi a régi merevvázas építést, a Blackline mégis megfelel a mai kor rugózási és vezethetőségi elvárásainak. A kiegyensúlyozó tengellyel ellátott Twin Cam 96B blokk közvetlenül a vázra szerelt, megteremtve egy szilárd kapcsolatot a vezető és a
teljesítmény között, amely csak fokozza a vezetési élményt.
A 2011-es Blackline főbb jellemzői:
ÚJ motorblokk fényezés. Feketére fényezett motorblokk elemek a forgattyús háznál, a primer deknin és a váltónál. A henger ezüst fényű bemart szélekkel. A két oldal dekni fedél
pedig krómozott. Mereven szerelt, kiegyensúlyozott Twin Cam 96B V-Twin blokk elektromos benzin befecskendezéssel (ESPFI), 125 Nm /92 ft. lbs. / 3250 rpm teljesítménnyel, 6-Sebességes Cruise Drive váltó
Új Krómozott, ovális légszűrő fedél
Új matt fekete blokk és lengővilla
Új profile küllős alumínium fekete eloxált felnik. Első felni 21 x 2.15 inch-es; a hátsó 16 x 3 inch-es. Dunlop D402 gumik MH90-21 méretben elől és MU85B16 hátsó
Új FX (dyna) első rész feketére eloxált befogókkal és alsó villaszárakkal
Új Split Drag belső vezetékes kormány, közvetlenül a befogóra rögzítve
Új asszimetrikus 18.9 literes Softail tank, süllyesztett betöltő nyílással. Az alacsonyan ívelt Blackline középkonzol pedig épp akkora, hogy elrejtse a benzinpumpa részeit
Új analóg műszerfal a befogóra szerelve, amiben a visszajelző lámpák is megtalálhatóak. Az LCD kijelző a sebességmérőn megmutatja, hogy hány kilométer tehető meg a meglévő benzinnel
Új vágott hátsó sárvédő, fekete házba ágyazott fék, helyzetjelző és index lámpával, és egy új rendszámtábla tartó a sárvédő aljához rögzítve
Új kovácsolt hátsó sárvédő matt fekete fényezéssel
Új mély két személyes ülés. 655mm-es ülésmagassága a legalacsonyabb a Harley-Davidson modelljei között. Az ülés eleje és a tank között látható a váz is.
Új 146mm-átmérőjű fényszóró fekete színben, polírozott előretolt lábtartók, körbe krómozott kipufogók, ABS fékrendszer és riasztó rendszer.
Kép és szöveg: Stern Communications