Az október elején zajlott kölni Intermot után novemberben megrendezték az év másik legnagyobb nemzetközi motorkerékpáros szakkiállítását, az Eicmát, az elmúlt évek
gyakorlatához híven a divat fővárosában, Milánóban. A Honda számára mindkét esemény kiemelt fontosságú, míg Köln azért, mert ez az első olyan kiállítás, ahol a 2009-es újdonságokat bemutatják, addig Milánó a Honda olaszországi gyára, illetve a jelentős
méretű olasz motorpiac miatt.
A jövő évi újdonságokat épp ezért testvériesen elosztották a két esemény között.
Az szinte természetes, hogy az atessai gyár termékeit mutatták be a hazai közönség
előtt, így a CB600F Hornet vadonatúj, felfrissített változatát, illetve két új robogót, az SH125i-t és egy teljesen új nagy robogót, az SW-T400-at láthattuk Milánóban. A CB600F 10 éve jelent meg a közép kategóriás naked osztály egyik alapítójaként, és azóta
kimagasló sikereket ért el ebben a szegmensben. Modelltörténete során eddig öt
alkalommal esett át frissítésen, amelyek közül kétszer alapjaiban is megújult. Legutóbb
2007-ben volt teljes modellváltás, a harmadik generációs Hornet a CBR600RR szupersport motor blokkját, alumínium vázat és szupersport futóműelemeket, így fordított teleszkópvillát kapott.
Idén az olasz tervezők csupán apróbb módosításokat végeztek a gyöngyszemen, főképp a külsőt és a motor vezethetőségét vették célpontba újításaikkal. Új hátsó központi lengéscsillapítót kapott a Hornet, amelynek rugó előfeszítése hét fokozatban állítható, de változtatható a nyomócsillapítása is. Nem hagyták érintetlenül az első, HMAS fordított teleszkóppárt sem, amely igény szerint szintén állítható nyomócsillapítással szabható személyre 2009-től.
A Honda SH sorozatával szintén évfordulót ünnepel a Honda, az idén 25 éves robogócsalád Olaszországban az egyik legkelendőbb modell. Divatos új formával és látványos színekkel várják a jövő évet a fürge városi robogók, amelyeket kétféle, 125 és 150 cm3-es motorral szerelnek. A nagy átmérőjű kerekek jelentik a garanciát arra, hogy jól manőverezhetők még a tökéletlen burkolatú városi utcákon is, miközben fiatalos formavilágukkal meghódítják a legkifinomultabb ízlésű vásárlók szívét is.
Az Eicma fénypontjaként egy vadonatúj modellről rántotta le a leplet a Honda, az SW-T400 a 650-es Silver Wing után a második legnagyobb robogó a Honda kínálatában. A Honda luxus robogója vadonatúj külsőt kapott, az üzemanyag befecskendezős, soros kéthengeres motor maximálisan teljesíti az EURO-3-as követelményeket, miközben kiváló a menetdinamikája, és fejedelmi kényelmet biztosít motorosának.
Kölnhöz hasonlóan Milánóban is kiállították a Honda briliáns, V4-es koncepciómotorját, amely tiszteleg az idén 60 éves japán motorkerékpárgyár történelme előtt, valamint méltó emléket állít a 30 éves V4-es motorkonstrukció számára, amely az idők során a Honda egyik védjegye lett.
Kép és szöveg: Honda Hungary