MV Agusta F3 675

Miután megválasztották a „a világ legszebb 600-asának”, az MV Agusta F3 675 készen áll az új kihívásokra az utcán és a pályán egyaránt. A régóta várt modell beharangozása már
tavasszal elkezdődött, és a fejlesztések előre haladtával módosították a piacra kerülés dátumát is. Most elérkezett az idő, hogy a rajongók birtokba vehessék a motort.


MOTOR
A hajtómű 675 köbcentis, soros háromhengeres, amellyel a gyártó sok győztes versenyt és világbajnoki címet
bezsebelt elődökre emlékezik.

Most visszatér a 3-hengeres motor a kor szellemének megfelelő Supersport ruhában, a legfejlettebb műszaki megoldásokat ötvözve a teljesítménnyel. Ez egy ultra kompakt motor, amely egyszerre hihetetlenül keskeny és rövid, amit az egyedülálló blokk belső elrendezésnek köszönhet. A 79 mm-es furatból és a szuper kicsi 45,9 mm-es löketből az MV Agusta képes 128 lóerőt leadni 14500-as fordulaton, és ehhez párosul a 71 Nm-es nyomaték 10600-nál. Az első alkalom, hogy sorozatgyártású motorkerékpárba ellen irányba forgó főtengelyt építenek, amely hozzájárul a tökéletes egyensúlyhoz.

Másik különlegessége, hogy integrálja az olaj és víz rendszert: a szivattyú-rendszer (a víz és olaj) teljes egészében a forgattyúsházba került és a belső motor öntvények kialakításával oldották meg mindezt.
ELEKTRONIKA
A legújabb elektronikus motorvezérlő rendszert kapta az F3, amelyet kifejezetten erre a
háromhengeresre fejlesztettek. Az üzemanyag befecskendezés bonyolult, két befecskendező végzi a dolgát hengerenként, és ehhez 50mm-es fojtószelep párosul. Az F3 675
büszkélkedhet még a MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) rendszerrel, ez lehetővé teszi a rekord szintű teljesítmény leadást és ellenőrzést minden helyzetben.

A vezetőnek 4 térkép áll rendelkezésre gyárilag, és egyet létrehozhat saját magának. A MVICS rendszerbe integráltak mindent, hogy tökéletes harmóniát biztosítson a teljesítmény leadás és a kipörgésgátló között, ami 8 szinten állítható a bal oldali kormányvégről, és a műszerfalon megjelenik az aktuális térkép kijelzése. Ehhez opcionálisan kapható kiegészítők sora, amellyel versenygépet lehet építeni. Ilyen a jármű dőlésszög adatait továbbító szenzor. Ez kapcsolódik a kipörgésgátlóhoz és a motorvezérlő
algoritmusokhoz, hogy a kerék csúszása alapján állítsa be a fojtószelep nyitást, előgyújtást és az üzemanyag mennyiséget, a biztonság és gyorsulás érdekében. A legjobb gyorsulás eléréséhez ajánlják az indító vezérlést (Launch), amely lehetővé teszi az optimális teljesítményt az elindulás során,
ezzel segítve a maximális gyorsulás elérését.

Ehhez kapcsolódik az első kerék emelkedését figyelő rendszer is. Az elektronikus váltó asszisztenssel (EAS) kuplung és a gáz visszaengedése nélkül érhető el a leggyorsabb sebesség váltás.
VÁZ
Az MV Agusta tulajdonosok már megszokták, hogy a legjobb alkatrészeket építik a motorba, és a legjobb teljesítményt kapják. Az új F3 675 követi ezt a hagyományt a váz esetében is. Mint minden korábbi MV-nél, a váz most is acél csövek és alumínium lemezek keverékéből épül fel. A kompakt motor méretével a legnagyobb szabadságot adta a tervezők kezébe. Sikerült kifejleszteni egy olyan vázat, ami kivételesen hosszú egyoldalas lengőkarral párosul, és garantálja a tapadást és
visszajelzést a motorosa felé. Mindezt anélkül, hogy a tengelytáv mérete meghaladja az 1,380 mm-et.

További rekord a Supersport kategóriában a 173 kg-os tömeg. A komponensek, mint mindig, a legmagasabb minőséget képviselik. A Marzocchi 43 mm-es első villa teljesen állítható, ebben a hátsó Sachs rugóstag sem marad el. Az első fék rendszer Nissin radiális főfékhengerből és Brembo radiális féknyergekből áll, ami 320 mm-es tárcsával párosul és állítják meg az ultra-könnyű kerekeket. Így az F3 675-tel a Supersport piac szereplői új kihívót kaptak, és magasra tették a mércét a mérnökök az új MV Agusta megalkotásával.

Szöveg: Buny

Kép: MV Agusta

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes