A CB betű kombináció 1959. óta díszeleg a legkedveltebb Honda motorkerékpárokon. Ez különösen 1969 után vált nyilvánvalóvá, amikor megjelent a CB750 Four. Az elmúlt években a „régi iskola” nosztalgiája ismét nagy elismerést hozott a Hondának, a klasszikus CB1100 2013-as európai megjelenésével. A léghűtéses, négyhengeres CB a hagyományos vevői igények konkrétan megfogalmazott elvárásaival találkozott.
A 2017-es Honda kétféle változatban, CB1100 A és CB1100 RS néven kerül a boltokba. Az alkalmazott technika és a speciális szakértelem számos részletben kapott hangsúlyt a termelés során.
A CB1100 egy történelmileg kiemelt fontosságú modell, ezért biztosítani kell a koncepció mellett, a termelés, a kivitel és a csábító karizma összehangolását az ügyfél igényeknek megfelelően az utolsó részletig. Az arányok és a sziluett a CB1100 EX esetében megfelelnek a négyhengeres hetvenes évekbeli motorok jellemzőinek.
Gyönyörű üzemanyagtartály, nagy, kerek fényszóró és szabadon álló két műszeregység idézi a dicső időket. A jókora küllős kerekek, rozsdamentes acél küllők szintén ezt a kort idézik. Azonban a megjelenés mögött húzódó LED világítás a fényszóróban és a hátsó lámpában, már a modern idők vívmánya.
A Showa felfüggesztés alkotóelemei, elöl egy 41mm átmérőjű teleszkóp villa, és hátul két oldali lengéscsillapító. A motort új kipufogórendszerrel szerelték, ezzel a négyhengeres motor nagyon simán működik. A csúszó tengelykapcsoló nemcsak a hátsó kerék megcsúszást akadályozza meg, hanem használatával segít a kuplung kar kézi erővel történő működésének könnyebbé tételében. Az ülés magasság 790 mm, a teljes tömeg 225 kg.
Az üléshelyzet optimalizálása érdekében változtattak a térd szögön, ezzel javult a vezetési élmény és az irányíthatóság. A kettős első tárcsafékek 296 mm átmérőjű, és négy dugattyús Nissin féknyereggel készül. A hátsó féktárcsa 256 mm-es egy fékdugattyús féknyerget kapott. A két csatornás ABS rendszer széria tartozék. A DOHC motorral, a CB1100 EX egy erős karakterről tesz tanú bizonyságot.
A csúcsteljesítmény 66 kW (89,7 LE) 7500 percenkénti fordulatszámon, a maximális nyomaték 91 Nm 5500-as fordulatszámnál. A PGM-FI üzemanyag befecskendező rendszer 32 mm-es fojtószelepeken keresztül szabályozza a keverékképzést. Az új kipufogórendszer csövei rövidebbek (mínusz 70 mm), a
kisebb átmérőjűek (7% -kal) és könnyebbek (2,4 kg), mint az elődé.
A krómozott kétkamrás csövek 4 a 2-ben rendszert feltűnésmentes, de kellemes akusztikus hangzással felel meg az Euro4-es kibocsátási értékeknek. A hátsó kereket hagyományos 530-as O-gyűrűs lánc hajtja.
Szöveg: Buny
Kép: Honda