Csak a közelmúltban mutatkozott a piacon a Suzuki új 750-es motorja, és a tulajdonosok máris
számíthatnak az utángyártott alkatrészek széles körére. A MIVV Euro 4 minősítésű kipufogócsövekkel készül a vásárlók igényeit kielégíteni, ezek a termékek növelik a teljesítményt és vonzó megjelenést kölcsönöznek az új modellnek.
A „közép mezőnyben” az új forró trendnek megfelelő kialakítást kapott a Suzuki csupasz motorja. Ebben a
szegmensben a gyártó fontos szerepet tölt be a 750 cm3-es, 4 hengeres soros erőforrásával, amely még mindig rendkívül népszerű.
Az 1985-ös GSX-R-től kezdve a 2011-es meztelen GSR 750-ig mindig készült kipufogó a MIVV-nél ezekre a masinákra. Az aktuális GSX-S-re szabták a SUONO, a GP és a DOUBLE GUN kipufogókat, kihasználva a márka által szerzett két évtizedes tapasztalatot ezen a motoron. Az új 750-es egy dupla vezérműtengelyes blokkot kapott, amely élénkebb és az elődhöz képest alacsonyabb fordulatszámon is jobb teljesítményt nyújt. De a MIVV adatok azt mutatják, hogy további figyelemre méltó teljesítménynövelés lehetséges még az Euro 4 előírásokon belül is a SUONO és a GP esetében.
Nem is beszélve a hangzásról és az esztétikai hatásról, amely most még karcsúbbá teszi a Suzukit. A SOUNO termékcsalád Inox és fekete változatban tökéletes szintézist visz a megjelenésbe, az innováció és az alkalmazott technológia együttesével. Tervezése során a legjobb minőségű anyagokat választották annak érdekében, hogy a legkönnyebb legyen. A rozsdamentes acélból készült dobok, magas hőmérsékletnek is ellenállnak, a Suono tömege 2,6 kg.
A teljesítményben +3,6 lóerőt jelent 10300 fordulat / percnél, +2,90 Nm forgatónyomaték többletet 8800 fordulat / percnél és a súlymegtakarítás -2,1 kg. A legnagyobb különbséget 7300 fordulat / percnél adja a motor ezzel a dobbal, +4,4 lóerő és +4,3 Nm nyomaték értékkel, amivel a lineáris teljesítmény és forgatónyomaték leadáshoz közelít a motor maximális fordulatszámáig. A GP Carbon, Inox és Titanium kivitelben készül. Ez a tömör kipufogócső, szélesített végcsatornákkal és kivehető hangtompítóval a verseny kipufogógáz szabványokat követve készül, és 1,7 kg tömegű. A +2,9 lóerő 10300 fordulat / percnél érhető el, + 2,5 Nm forgatónyomaték 8500-nél van és a tömege -2,9 kilóval kisebb a gyárinál.
A teljes teljesítmény tartományon belül van 7200-as fordulatnál +4,1 lóerő és +4 Nm nyomaték a legmagasabb érték. A DOUBLE GUN rendkívül könnyű, nagyon rövid és karakteres dob. Teljes egészében titánból TIG hegesztéssel gyártják, 1 kg-nál nehezebb. Ez a „minimalista” MIVV javaslat csak nyitott változatban érhető el. A +1 lóerőt 10400 fordulat / percnél, +1.1 Nm nyomaték különbséget 8900 fordulat / perc mellett szolgáltatja, és figyelemre méltó -3.7 kg tömeg csökkenéssel lehet számolni az eredetihez képest. A nyomaték, teljesítmény maximális értékeit 7.300 fordulatnál lehet elérni +2.7 Nm és +2.6 lóerő értékekkel. A kipufogókkal kapcsolatban további információval a hazai forgalmazó áll az érdeklődők rendelkezésére.
Szöveg: Buny
Kép: MIVV