Kawasaki ER-6F ülés átalakítás

Valamikor a ’80-as évek vége felé irigykedve néztem barátomat, ahogy a régi BMW-je átalakításával egyedi motort készített magának. Valójában az igazi nagy dobás számomra az ülés volt, amelyet egyedi alapra, saját tervei szerint készítettek el neki. Akkor titkon megfogadtam, hogy ha lehetőségem lesz rá, nekem is lesz ilyenem egyszer. Aztán teltek az évtizedek, és elérkezettnek láttam az időt, hogy ne halogassam tovább a régi álom megvalósítását.

Az igazi nagy lökést a régi terv kivitelezéséhez az adta, hogy Gábor barátom tavaly tél,víz idején megcsináltatta a saját ülését a Crossunner-re.

Az amúgy is extrákkal felszerelt motorját kifejezetten tovább emelte az ülés kialakítása és kivitele. Rövid beszélgetésünk során az előnyei közé sorolta, hogy sokkal több időt képes a nyeregben tölteni, mint az eredeti kialakítással. Az árát sokallottam, és akkor úgy gondoltam ennél olcsóbban is meg lehet úszni ezt a dolgot, a Beverly ülésével szerzett tapasztalataim alapján. Végig motoroztuk a nyarat, megjártuk Olaszországot, és amikor itthon leszálltunk, eldöntöttük, hogy az eredeti ülésnek át kell adnia a helyét egy kényelmesebbnek. Teltek a hónapok, eljött újra a tél. Elérkezettnek láttam az időt, hogy jobban körül járjam az ülés varrás témakörét.

A robogó ülésemet elkészítő szentendrei kárpitossal váltottam néhány levelet, de 2014 utáni ER-6F üléssel még nem volt dolga, ezért az enyém lett volna az első a sorban. Honlapján a régebbi évjáratokhoz igen szépek vannak, de azok ülés „lemeze” egy darabból készült, míg 2014-től már külön van első és hátsó ülés. Elbizonytalanított, mi van ha „elsőre” nem sikerül olyanra, amilyet én szeretnék. Mellé még fizetnem is kell érte, nem keveset. Tovább nézelődtem, és a hazai piacon jól csengő Tommot oldalán is tájékozódtam milyen összeggel számolhatok, ha náluk rendelem meg az átalakítást. A honlapjukon táblázatba foglalták mennyibe kerül az adott igényeknek megfelelő ülés kialakítása. Gábor tapasztalatai alapján egyértelmű volt, hogy nekünk gél betét mindenképpen szükséges előre, hátra. A varrások és ülőfelület kialakítás már nem volt ennyire egyértelmű. Az biztos volt, hogy szélesebbnek kell lennie az új ülő felületnek, mint a gyárinak. Ezen elvek mentén készítettem el az előzetes költségvetést.

Az első ajánlathoz képest 30%-kal magasabb árat kaptam. Felhívtam Gábort, és kértem adja meg annak a cégnek az elérhetőségét, akinél ő készítette el az átalakítást. Amit a májusi túra alkalmával soknak ítéltem, az mostanra elég jó ajánlatnak tűnt. Azért rákerestem véleményekre az üléssel kapcsolatban, de nagyon kevés rossz kritika volt a nemzetközi fórumokon, az amerikaiak sokat fanyalogtak, hogy az óceánon szállítás nagyon megdrágítja az ülést, ezért nem választják. Európa viszonylag egységesen dicsérte. Regisztráltam a francia gyártó honlapján, és a motorom adatai alapján ellenőriztem, hogy van-e készen olyan ülés, ami az igényeinket kielégítené. A metál zöld motoromhoz a piros-fekete nem passzolt, pedig árban igazán kedvező volt.

Az oldalon egy tervező program segítségével kialakítottam egy ülést. Kiválasztottam a huzatot, a betéteket, a cérna színével a varrást és lemondtam az ER-6F feliratról. Aztán aludtam rá egyet, és másnap készítettem egy új tervet, itt az alap paraméterek megegyeztek, de az ülőfelület kialakítása más volt. Mindkettőt megmutattam állandó utasomnak, a „hátsó ülést ő szokta fizetni”. A kiválasztás után volt néhány fontos kérdés, amit rendelés előtt meg kellett válaszolni. Lehetőségem lett volna jelentős összeg fejében kész ülést kapni, majd a sajátomat elküldeni nekik, és később visszakapni a letét összegét. Ennek előnye, hogy rövid időn belül hozzájutok az új nyereghez, azonban a pénzem náluk „parkol”. A számomra kedvezőbb opció keretében a saját ülésemet „húzzák” át, a tervem alapján.

Az ajánlások szerint leszereltem az ülésről a gumi bakokat, a rögzítésre szolgáló fém szerelvényeket, szállításra kész volt minden. Karácsony előtt böngésztem egy kicsit a futár szolgálatok ajánlatait, majd az időszakhoz viszonyítva a legolcsóbbat választva, elvitettem az ülésemet Franciaországba. Elektronikus postaládámba néhány nap múlva levél érkezett, amelyben tájékoztattak, hogy az átutalásom megérkezett. Az ülés is náluk van, és előre láthatólag egy hónap múlva indítják útnak az átalakított nyerget. Teltek a napok, közeledett az ígért határidő. Előtte érkezett egy levél, ebben egy mondatban tájékoztattak, hogy útnak indították a csomagomat, mellékeltek egy linket, amin a térképen követhetem, hogy a futárszolgálat merre jár az ülésemmel.

A megadott időpontban megérkezett a „dobozom” benne a kész ülésekkel. Fontos, hogy az ülés ára tartalmazza a házhoz szállítást, ezért csak a kifelé irányuló futár szolgáltatásért kellett külön fizetnem. Az ajánlatok mérlegelése során a következő szempontok voltak hatással döntésemre, rangsor szerint súlyozva:

  • összköltség

  • referencia

  • megjelenés tervezhetősége

A táblázatban összesítettem az ajánlatokat, hogy még érthetőbb legyen, mi alapján döntöttem.

  Ülés ára Szállítás Összesen Megjegyzés
Motorkarpit.hu 90000 0 90000 Tartalmazza a gélt mindkét ülésben, de
a választott huzat függvényében az ár változhat. Nincs referencia erre
a típusra.
Tommot 116940 0 116940 Nincs referencia erre a típusra, az ár
a honlap táblázata alapján kalkulálva.
Top Sellerie 89688 9900 99588 Az ülés ára az aktuális Paypal
árfolyamon számítva, kihasználva a téli időszakban érvényes 15%-os
kedvezményt.

Szívesen részesítettem volna előnyben hazai készítőt, de az általam felállított követelmény rendszerben nem tudtak meggyőzni arról, hogy őket válasszam.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes