APRILIA SHIVER 900

Az Aprilia Shiver 900 -as motorja nemcsak a teljesítményét őrizte meg, de sikerült a forgatónyomatékot tovább növelni a modell átdolgozása során. Az erő és a karakter a Shiver mindig is jellemző tulajdonságai voltak, ezért szeretnek bele a legtöbben ebbe a motorba. A váz szerkezet most is a legjobb Aprilia hagyományokat követi, amit a MotoGP és a Superbike versenyek során szerzett tapasztalatok során szereztek a tervezők.

A csupasz sport motorok között az Aprilia Shiver 900 nem követi az aktuális trendeket, egyedi úton jár, ahogy a tank melletti légbeömlőktől az ülés alatt elhelyezett kipufogóig vezetik a szemet a külső idomok. Ezt a külcsínt hangsúlyozza agresszív megjelenésével a motorblokk, valamint a hengerfej és a váz egyes elemeinek vörös fényezése.

Aprilia Shiver 900


Az első 750-es változatból 900 cm3-re nőtt motorja a közép tartományban leadott nyomatéka miatt vált kedveltté. A 90 Nm-es nyomatékot már 6500 fordulat / perc fordulatszámon leadja. A fejlesztésnél cél volt, hogy 35 kW-os teljesítmény változatban is elérhetővé tegyék a motort. A két hengeres, 90 fokos V-motor hengerenként négyszelepes erőforráson belül a súrlódás csökkentésére helyezték a hangsúlyt. Automatikus dekompresszorral is rendelkezik, amely megkönnyíti az alacsony hőmérsékleti körülmények közötti indítást. A Marelli 7SM központi vezérlőben az eddig két különálló elektronikus vezérlő által kezelt funkciók most egyetlen hardverkomponensbe kerültek beépítésre. A tengelykapcsoló minden alkatrészé a motornak megfelelően újra tervezték. A kuplung karjának terhelése 15% -kal csökkent. A Shiver 900 kipörgés gátlója három különböző szinten állítható és kikapcsolható. A maximális biztonság garantálása érdekében a gyújtásnál és a motoros fojtószelepeken keresztüli beavatkozással éri el a könnyű kezelhetőséget.

Aprilia Shiver 900

A kipörgés gátló rendszert kombinálták egy Continental kétcsatornás ABS-rendszerrel, amelynek kalibrációja nem vesz el semmit a sportos menet teljesítményekből, de ki is kapcsolható. A kifinomult elektronikus irányítás lehetővé teszi a motor teljesítmény leadásának szabályozását, Sport fokozatban azonnali és agresszív fojtószelep működéssel, a Touring állásban gördülékenyebb reakciót biztosít, ideális a túrázáshoz és a mindennapos használathoz, míg Eső változatban 70 LE-re csökkenti a teljesítményt, így ideális választás csúszós útfelületek esetén. A műszerfal ultramodern TFT kijelzője 4,3 hüvelykes, mindig jól olvasható, köszönhetően a háttér és a betűkészletek megjelenítésének és a fényérzékelőnek. Az Aprilia Multimédia Platformmal (AMP) is kérhető, amely biztosítja az okostelefonhoz való kapcsolódást, lehetővé téve az összes hívás információ megjelenítését, az intercom információkat és a lejátszani kívánt zeneszámokat. Az okostelefonhoz az erre a célra szolgáló alkalmazást használva a kijelző navigációs eszközzé is válhat, amely a piktogramokon keresztül megjeleníti a kiválasztott útvonal utasításait. A teljesítményhez tökéletesen illeszkedik a váz, vegyes acél rács és alumínium váz részek megfelelő merevséget biztosítanak, emellett rendkívül kompakt méretével gondoskodik arról, hogy kezdőtől a rutinosig mindenki megtalálja a számítását. A Kayaba első villa állítható, 41 mm-es átmérőjével szűri ki az úthibákat.

Aprilia Shiver 900

Az oldalra szerelt hátsó lengéscsillapító közvetlenül a lengőkarra támaszkodik, a rugó előfeszítés és hidraulikus csillapítás állítható, 130 mm rugó út áll rendelkezésre. A sportos, három küllős kerekeket az Aprilia Tuono V4-ről vették át, elől 120/70-es, hátul 180/55 méretű abroncsok feszülnek rajtuk. A kétcsatornás ABS-szel felszerelt fékrendszerhez elől 320 mm-es tárcsák tartoznak radiális féknyereggel, hátul 240 mm-es tárcsa egy dugattyús féknyereggel segít megállítani a járművet. Mind az első, mind a hátsó munkahengerekhez fém fék csöveken áramlik a folyadék. A Shiver 900-hoz számos sport- és túrafelszerelést kínál a gyár. A szénszálas kiegészítőktől a mart alumínium alkatrészeken keresztül az egyedi fék- és tengelykapcsoló karokon és a tükrökön keresztül, a LED-es irányjelzőig rendkívül széles a skála. A túra kiegészítők között a kényelmes nyereg, az oldal táskák és a tanktáska is megtalálható.

Szöveg: Buny

Kép: Piaggio

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes