A Yamaha 2015-ben úgy döntött, hogy az innovatív Tricity 125 bemutatásával kibővíti hagyományos Urban Mobility modelljeinek kínálatát, majd 2017-ben bemutatkozott a 155-ös változat is. A döntés 22 000 ügyfél napi ingázását könnyíti meg például Párizs, Milánó vagy Róma belvárosában. Az innovatív kialakítású, könnyű súlyú, háromkerekes és könnyedén vezethető Yamaha Tricity a legkülönbözőbb időjárási és talajviszonyok között is jobb irányíthatóságot biztosít, mint a hagyományos robogók, így nem meglepő, hogy ügyfelek új generációját csábította át az Urban Mobility szegmensbe.
A Yamaha piacvezető háromkerekű technológiája: A következő lépés
Az utóbbi néhány évben háromkerekű robogókra váltó ügyfelek közül sokan szívesen kipróbálnának egy nagyobb háromkerekű modellt, nagyobb teljesítménnyel és nagyobb fokú kényelemmel, a Tricitytől megszokott könnyű kezelhetőségi jellemzők megőrzése mellett. Ezen ügyfelek és általánosságban az innovatív, extra stabilitást nyújtó ingázási megoldásokat kereső emberek igényeinek kielégítése érdekében a Yamaha készen áll, hogy a következő szintre lépjen az átfogó, háromkerekű járművek fejlesztését célzó programján belül.
Ezt jól mutatja a 3CT prototípus bemutatása is, mely először az EICMA kiállításon volt látható. A prototípus remekül példázza, hogy a Yamaha a jövőbeli terveiben is fontos szerepet szán a Tricity esetében már bizonyított sikerformulának, és a könnyű használhatóságot, valamint a könnyű súlyt tekinti iránymutatónak, a nagyobb teljesítmény, a nagyobb sebesség és a jobb dinamizmus elérése mellett. A továbbfejlesztett jellemzőknek köszönhetően a 3CT az ügyfelek szélesebb körének igényeit elégítheti ki és hosszabb távú ingázást tehet lehetővé, a Tricitytől megszokott mozgékonyság megőrzése mellett.
Innovatív dőlésgátló segédrendszer
A gyakori megállásokkal tarkított utazások kényelmesebbé tétele érdekében a 3CT egy dőlésgátló segédrendszerrel rendelkezik, mely álló helyzetben egyenesen tartja a robogót. Az új dőlésgátló segédrendszer innovatív kialakításánál fogva nem reteszeli az első felfüggesztést, ami zökkenőmentesebbé teszi a járművel való gyakori megállásokat és elindulásokat, valamint megkönnyíti a lábbal való mozgatást a parkolóhelyeken.
Vidám, divatos és fiatalos új stílus
A 3CT dinamikus külső kialakítása a Yamaha DNS és a Tricity robogócsalád által nyújtott érzet tökéletes kombinációját biztosítja, ráadásul innovatív új fényezési technológiával készül, melynek részeként különböző mintázatú, véletlenszerű alakú „kirakósdarabok” borítják, minden eddigitől eltérő „városi rejtőszínt” eredményezve.
A figyelemfelkeltő és eredeti külső kialakítás ellensúlyozásaként a kerekek és a váz szürkére vannak fényezve, élénk kék motívumokkal, kiegyensúlyozott megjelenést biztosítva, és kiemelve a 3CT fiatalos, újszerű külsőt.
3D nyomtatással készült ülés és LED-es fényszórók
A látványos 3CT prototípus szántalan lenyűgöző meglepetést és eredeti dizájnelemet tartalmaz, beleértve a 3D nyomtatással készült ülést is – ez az első alkalom, hogy ilyen technológiával készült alkatrész kerül egy Yamaha vázára.
Kategórialeső 300 cm³-es motor
A 3CT prototípust a városban és az országúton is dinamikussá tévő hajtóerőt az új, 300 cm³-es Blue Core motor szolgáltatja, melynek hatalmas szerepe volt abban, hogy az XMAX 300 Európa legnagyobb példányszámban vásárolt sportrobogójává vált.
Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország