A Piaggio MP3 300 HPE a Piaggio MP3 modell sorozatának új, mozgékonyabb és könnyebb változata. Kompakt, sportos és dinamikus jármű, de ezekért a tulajdonságokért nem kell feláldozni a kényelmet és a GT robogókra jellemző tulajdonságokat. Mindezt kombinálták az új Piaggio 300 hpe motorral, ennek teljesítménye és nyomatéka a kategória felső részébe repíti.
Dinamikus és sportos kialakítás
Az MP3 300 hpe modern és sportos kialakításával kiemelkedik, a harmonikusan összekevert agresszív első részt egy karcsú háttámlával zárták le.
A maxi robogó családra jellemző tulajdonságait megtartotta, a kettős fényszóró nagy teljesítményű LED-es nappali fénnyel emeli a modern megjelenést. A „nyakköteg” elválasztja a fényszórókat, és összekötő elemként kapcsolja egymáshoz a rács és a szélvédő közötti részt.
A sportos profilú sárvédők hozzásimulnak az abroncsokhoz, a keréktárcsák öt küllős kivitelben a luxus sport világára kacsingatnak. A karcsú hátsórész két elegáns, kényelmes fogantyúval szolgálja az utas kényelmét. A hátsó lámpa búrája LED technológiát takar.
Kényelem és funkcionalitás
Az új Piaggio MP3 300 hpe kényelmes és rendkívül funkcionális.
A nyereg két szintes, az első ülés kialakítása lehetővé teszi, hogy könnyen és biztonságosan érintkezzen a talajjal a láb, garantálja a vezető megfelelő deréktámasztását. Az utas ülés pozíciója kényelmes utazást kínál a praktikus, kihajtható lábtartóknak köszönhetően.
Az ülés alatti rekesz rendkívül tágas, könnyen elfér két nyitott sisak. A praktikus és diszkréten meghúzódó horog a lábvédő belső oldalán kifejezetten jó szolgálatot tehet egy-egy nagy bevásárlásnál. A „maxi” sorozatú modellekhez hasonlóan a műszerfal egy modern műszercsoportot tartalmaz két hagyományos kerek, és egy többcélú digitális kijelzőből áll.
A kijelzőn megjeleníthető az üzemanyag-fogyasztás (átlag és pillanatnyi), az átlagos és a maximális sebesség, az üzemanyagszint , utazási idő és a környezeti hőmérséklet fagyveszélyre figyelmeztetéssel. A műszerfalon helyet kapott még egy óra, teljes és napi km számláló és az akkumulátor feszültség megjelenítése.
A műszerek fölött egy praktikus kesztyűtartó fiókot alakítottak ki USB-csatlakozással, ami ideális okostelefon vagy bármely más eszköz feltöltésére.
Piaggio MP3 300 hpe
A nagyvárosi eleganciát jelképezi, két vadonatúj színben: Nero Cosmo és matt Argento Cometa.
Mindkettőnél az öt küllős kerekek matt feketék és a burkolat betét is ilyen árnyalatot kapott.
Piaggio MP3 300 HPE Sport
Matt fekete az első idom közepe, az alagútban lévő csíkok és az utas fogantyúi kiemelik az első és a hátsó piros lengéscsillapítókat. Ez a szín kontraszt megjelenik az ülés varrásán is.
Az első féktárcsák és az alumínium betétek a láblemezen tovább fokozzák a látványt. Három színben kapható: pasztell fehér, fényes pasztell szürke és matt Meteora Black.
300 HPE motor: nagyobb teljesítmény és nagyobb nyomaték
A 300 köbcentis, egyhengeres, 4 ütemű, 4 szelepes, elektronikus befecskendezésű, folyadékhűtésű erőforrása HPE (High Performance) néven ismert. Az előző változathoz képest a maximális teljesítmény elérte a 19,3 kW-ot (26,2 LE) 7750 fordulat / perc fordulaton, ami 24% -os növekedést jelent, míg a maximális nyomaték 26 Nm 6500 fordulat / percnél, 15% -kal nőtt.
A fogyasztás 3,2 liter/100 km-re csökkent a teljesítmény növekedése mellett. A hengerfej öntvényébe újratervezett belső komponensek kerültek. A csatornák geometriáját és keresztmetszete, valamint a szívó- és kipufogószelepek átmérője 3 mm-rel nőtt. Az újratervezett dugattyú teteje rendkívül hatékony égésteret eredményezett.
Az egyetlen felül elhelyezett vezérműtengely megújult a tartósság és a mechanikai veszteség csökkentésének érdekében. Az új, nagynyomású multi-jet befecskendező szintén segít az égés javításában. Az optimális hosszúságú csatorna javítja alacsony fordulatszámon a nyomatékot. Végül, de nem utolsó sorban, az új iridium gyújtógyertya tartósabb. A motor számos újítása növelte a megbízhatóságot, amit a ritkább szerviz intervallum is mutat, ez most 10 000 km. Az automata sebességváltó (CVT) erősebb szíjat kapott új összetétellel, amelyek csökkentik a súrlódást és a zajt.
A tengelykapcsoló megváltoztatásával még csendesebb mechanikai működést értek el. Az új generációs Magneti Marelli MIUG4 ECU már kompatibilis az Euro 5 szabvánnyal, számítási kapacitása nagyobb, hozzájárul a motor hatékonyságának javításához, és lehetővé teszi, hogy a motor csaknem azonnal, két fordulat után elinduljon.
Biztonság: három kerék, ABS és ASR
A Piaggio MP3 300 hpe mindkét modellje ABS fékrendszerrel és integrált ASR kipörgésgátlóval szerelt. A háromcsatornás ABS rendszert a Continental együttműködésével fejlesztették, maximalizálja az aktív biztonságot. A Piaggio MP3-nál a három tárcsából álló fékrendszerében az első 258 mm, a hátsó 240 mm átmérőjű.
A nagyobb 13 colos első kerekek nagyobb biztonságot és egyenletesebb menet teljesítményeket biztosítanak. Az első felfüggesztés blokkoló mechanizmusa, amely a háromkerekű olasz robogó jellegzetessége, az újdonságon is megtalálható.
PIAGGIO MIA – okostelefon csatlakozás
A PIAGGIO MIA multimédiás platform, a Piaggio MP3 300 hpe Sport alapfelszereltségéhez tartozik, lehetővé teszi, hogy egy okostelefon csatlakoztatható legyen, átalakítva azt egy multifunkcionális eszközzé, amely képes egyszerre megjeleníteni olyan információkat, mint a sebesség és fordulatszám, pillanatnyi teljesítmény és nyomaték, gyorsulás, pillanatnyi és átlagos üzemanyag fogyasztás, átlagos sebesség, akkumulátorfeszültség és még sok más.
A PIAGGIO MIA-hoz csatlakoztatott okostelefonon keresztül lehetőség van térképek és útvonalak megtekintésére, valamint az üzemanyagtöltő-állomások és a szervizek megjelenítésére.
A tartozékok köre szinte végeláthatatlan, a katalógusban mindenki megtalálhatja az egyedi ízlésének és kényelmének megfelelő kiegészítőt a hátsó doboztól a díszítő elemekig.
Szöveg: Buny
Kép: Piaggio