A világ minden részén garázsok mélyén a Yamaha tulajdonosok saját testre szabott motorok készítéséről álmodoznak. Aztán mindenki igyekszik megvalósítani ezeket az álmokat, hogy inspiráló ötleteket merítsen a „Yard Built” akciókból. Sok motorépítő nem csak a Yamaha tulajdonosokat kívánja inspirálni, de szeretné elérhetővé tenni az egyedi alkatrészeket és kiegészítőket, hogy segítsék az álom megvalósulását.
Jens vom Brauck, a JvB-moto alapítója a minimalizmus híve, és ezt egy vadonatúj alkotásán keresztül mutatja be.
Az első JvB-moto a 2015-ös VMAX ‘Infrared’ volt, a dragster-café racer stílusban épített VMAX volt, a típus születésének 30. évfordulójára. A VMAX-ot a ‘Super 7’ követte, az új XSR700 első egyedi változata volt, amely megmutatta, hogy a rendelkezésre álló – KEDO által forgalmazott – kiegészítők hatalmas választékából, hogyan szabhatja személyre bárki a motorját. Az XSR700 a váz vágása és hegesztése nélkül készült, ami az alapmotortól csak megjelenésében különbözött.
Négy évvel később a JvB-moto visszatért, és a 2019-es Yamaha XSR900-ra alapozva hozta létre a CP3-at. Először a Café Racer Fesztiválon mutatkozott be a nagy közönségnek, ahol elnyerte a Best of Show díjat. Legutóbbi alkotásáról Brauck világosan elmagyarázta a lényeget: a legnagyobb retro hatás a vonalakon és az arányokon múlik. Nagy rajongója vagyok a 70-es és 80-as évek koncepcióautóinak és ez inspirált. A tiszta megjelenés mellett, több olyan tulajdonsággal rendelkezik ez a motor, amin az ember jobban érzi magát, mint egy tipikus egyedileg épített gépen.
A CP3 tökéletesen megragadja a JVB moto tervezési filozófiáját, a tiszta vonalakat, és új életet lehelnek a sorozatba. A sötétkék Yamaha versenyszín tovább sötétült, kiemelve az új idomokat, miközben megtartották a motorkerékpár eredeti karakterét. Bár a formatervezés természetéből adódóan minimalista, a CP3 számos élvonalbeli módosítást kínál, amelyek valódi koncepciómotorrá emelik. Szénszálas sárvédő borítja a Pirelli Super Corsa gumiabroncsot, Behringer első féktárcsák gondoskodnak a lassulásról és Lightech lábtartók segítenek csökkenteni a súlyt, és egy új üléssel egészül ki a CP3. A JvB motorja az XSR900 850 cm3-es háromhengeres erőforrása hajtja változatlanul.
Termignoni kipufogó erősíti a három henger hangját, és kismértékű teljesítmény többletet ad, kiegészítve a CP3 csomagot. Jens ezt mondta erről a részletről: Azt akartam, hogy agresszívnek tűnjön, de kevésbé legyen retro és minimalista, a kialakítás.
A Yamaha Sport Heritage termékcsaládját a legmodernebb technológiájú gépek alkotják, retro megjelenéssel. A Yard Built programon keresztül könnyű hozzáférést biztosít a valódi személyre szabáshoz az olyan szakemberekkel való együttműködés révén, mint a JvB-moto.
A JvB-moto CP3 egyszerű testre szabható és rugalmas a Yamaha XSR900 alapjain. Ennek eredményeként olyan készlet kifejlesztése vált lehetővé az ügyfelek számára, amit akár saját maguk is felszerelhetnek motorjukra.
Szöveg: Buny
Kép: Yamaha