A Triumph versenytörténetének egyik leghíresebb győzelme, az 1966-os Florida Daytona 200, ahol Buddy Elmore a 46. helyről az első helyre hozta fel a T100 Tiger prototípust, és nyerte meg a versenyt, életre hívta a „Daytona” nevet. Visszatérve a motorpiacra a Triumph a 90-es évek elején ezzel a névvel erősítette pozícióját. A három hengeres motorral hajtott 675-ös nyert a Man-szigeti TT-n, a brit, a német, a francia bajnokságban és a Szupersport világbajnokságon.
Az új Daytona Moto2 765 Limited Edition, a Moto2 világbajnoki kategória motor beszállítójaként a Triumph visszatért a versenyzés legmagasabb szintjére.
Az új Daytona Moto2 765 Limited Edition, modellt ugyanaz a szakértői csapat fejlesztette, amelyik a Moto2 motorért felelős. Az egyedülálló három hengeres motor legnagyobb teljesítménye 130 lóerő 12 250 fordulaton, a csúcsnyomaték 80 Nm 9750 fordulat/percnél. A motor számos olyan alkatrészt tartalmaz, amelyek közvetlenül a Moto2 fejlesztési programból származnak, ideértve a titán szívó szelepeket, erősebb dugattyúkat, a DLC-vel bevont csapszegegeket, új vezérműtengely profilokat és megnövelt sűrítési arányt.
Az új kipufogórendszert egy gyönyörűen hegesztett, nagy teljesítményű Moto2 versenykipufogóra emlékeztető Arrow titán dobbal zárták le. A blokkban új sebességváltó dolgozik az egyedi modellre optimalizált áttételi viszonyokkal, amiből az első áttételt közvetlenül a Moto2 fejlesztési programból került át.
A új Daytona Brembo Stylema fékeket kapott. A Brembo legnagyobb teljesítményű fékjei az azonnali reagáláshoz, a pályán mutatott tartósságuk és a gyors hűtés érdekében kerültek a motorra.
A további prémium alkatrészek közé tartozik az állítható fékkar, valamint az MCS radiális főfékhenger. A Pirelli legújabb közúti abroncsát, a Diablo Supercorsa SP-t szerelték a felnikre, amelyek a bevált, állítható Öhlins első és hátsó felfüggesztéssel – 43 mm-es NIX30 első villával és TTX36 hátsó rugóval biztosítják a tapadást.
A szénszálas karosszéria, a könnyebb váz és a lengőkar mellett, öt küllős, 17 hüvelykes öntött alumíniumötvözet kerekek könnyítik az egyedi modellt.
Az új Daytona-t kivételes útszakaszokra és pályákra tervezték, egy üléssel rendelkezik, csökkentve a súlyt és erősítve a sportos megjelenést. A színes TFT műszer egység indítási grafikával, köridőmérővel szolgálja vezetőjét, miközben a legújabb többfunkciós, ergonómiailag optimalizált kapcsolókat ötutas joystick vezérléssel látták el.
A Daytonán öt vezetési mód közül választhat a vezető: eső, országút, konfigurálható, sport és pálya, amelyek mindegyike változtatja a fojtószelep vezérlést, a kipörgésgátlót és az ABS beállításokat, hogy megfeleljen a vezetési stílusnak és az útviszonyoknak.
A pályára kész új Daytona Moto2 765 Limited Edition alapkivitelben rendelkezik váltó asszisztens funkcióval, a tengelykapcsoló nélküli sebességváltáshoz. Mindegyik egyedi Daytona gyönyörű, gépi megmunkálással ellátott Moto2 alumínium fedéllel rendelkezik, amelyen lézerrel mart limitált szám adja az egyedi azonosítót.
Szöveg: Buny
Kép: Triumph