Egy csendes, takarékos és erős 698 köbcentis, négy ütemű CP2 névre hallgató soros erőforrást párosítva egy vadonatúj futóművel, ez lett az új Tenere. A szép, de mégis agresszív fejidom négy LED lámpával, a rally motorokra jellemző idomokkal hosszú kalandtúrák méltó társa lehet.
Az állítható 43 mm-es felfordított villa, hosszú rugóúttal kiemelkedő kaland és hosszú távú túra alkalmasságot kölcsönöz az újdonságnak.
A Rally motorokra jellemző állítható hátsó csillapítás a hajlított lengőkarral kiváló kezelhetőséget és komfortot biztosít motorozás közben. A 200 mm-es rugózás kemény terepen vagy kavicsos úton is biztos tapadást biztosít az abroncsoknak. Keskeny, agilis és könnyű!
A dupla bölcsőváz az alacsony tömeggel párosítva kiváló stabilitást ad az országúton és a mellékutakon egyaránt. A 240 mm-es hasmagasság minden terepen megállja a helyét. Könnyed, mozgékony az országutaktól távol is, amit kikapcsolható ABS rendszere még élvezetesebbé tesz. A Yamaha alapjaitól építette újjá a Tenere 700-at.
A 16 literes üzemanyagtank akár 350 km megtételét is lehetővé teszi, nem csoda, hogy a Hepco-Becker a boltokba kerüléstől lázasan dolgozott, hogy az új kaland motorra elkészüljenek a kiegészítő fejlesztések. Ezt az ékszert érdemes védeni bukócsővel, ami megvédi a 700-ast a sérülésektől, felül a tankot védő bukócsővel lehet kiegészíteni.
A terepen érdemes a lámpát is védeni, erre a legjobb megoldás a típus specifikus rács, ami tovább erősíti az offroad karaktert. A gyári kónuszos kormányra szerelhető kézvédők a vezető védelmét szolgálják. Ha ki szeretné valaki használni a maximális terhelhetőséget, akkor az Xplorer Cutout koffer rendszer a legjobb megoldás, a felső 40 literes és az oldalankénti 37 literes tároló kapacitással.
Ehhez szerszámtartót is lehet illeszteni, ami tovább növeli a rakodási lehetőségeket. Aki további fényforrást szeretne szerelni a Tenerére, annak a kiegészítő LED fényszórók nyújthatnak megfelelő megoldást.
Szöveg: Buny
Kép: Hepco-Becker