Yamaha WR250F – 2020

A 20 éves múltra visszatekintő, ízig-vérig enduro nem csekély hírnevet szerzett magának, hogy ez minden szinten az egyik legstrapabíróbb és legversenyképesebb verseny motorkerékpár, amit számos nemzetközi győzelem fémjelez. Amellett, hogy a kiélezett versenyen alapuló E1 osztály dobogós versenyzője, a WR250F a terepmotorosok kedvencévé is vált, akik nagyra értékelik könnyű használhatóságát, kiváló teljesítményét, valamint rendkívüli megbízhatóságát és tartósságát.

Nagy teljesítményű, YZ250F-alapú motor

Yamaha WR250F – 2020


Az YZ250F minden szinten az egyik legversenyképesebb krosszmotor – erről tanúskodnak kiemelkedő eredményei is, a Monster Energy Kemea Yamaha csapatában, Jago Geerts és Ben Watson alatt kiválóan teljesített 2019-es FIM MX2 világbajnokság versenyein, valamint Dylan Ferrandis megnyerte az Egyesült Államok 2019-es AMA 250 Supercross bajnokságát. A 2020-as WR250F motorja szinte egy az egyben a legújabb YZ250F kialakításán alapul, rengeteg teljesítményfokozó technológiával, melyek nagyobb erőt biztosítanak a széles fordulatszám-tartományban.

Yamaha WR250F – 2020

Az új, kovácsolt alumíniumdugattyú magasabb, 13,8 az 1-hez kompresszióaránnal rendelkezik, és a kipufogószelep-vezérlés optimálisabb időzítésével és az új beömlőszelep-ülésekkel együtt ezek a változtatások megnövelik a motor nyomatékát alacsony fordulatszámról közepesre történő gyorsításkor, így ez a jármű a tökéletes fegyver az E1 enduro bajnokságra.

Yamaha WR250F – 2020

A korábbi modell 10 furatos befecskendezőjét egy új, 12 furatos befecskendező váltotta fel, mely az új, 44 mm-es Mikuni fojtószelepházzal és az újragondolt szívócsővel együtt kiemelkedő teljesítményjellemzőket eredményez – e változásokkal összhangban és a jobb teljesítményérzet érdekében a 2020-as WR250F modell forgattyús tengelyének kiegyensúlyozó súlya is újratervezésre került. A korábbi motorhoz képest a 2020-as WR250F dizájn nagyobb erőt biztosít a teljes fordulatszám-tartományban, valamint jobb teljesítményt nyújt magasabb fordulatszámon, ezáltal ez a valaha megalkotott legversenyképesebb 250 cm³-es, négyütemű Yamaha enduro modell.

Yamaha WR250F – 2020

Könnyebb indítómotor

A könnyű indítás és a verseny közbeni gyors újraindítások érdekében az új modell könnyű, kompakt kivitelű indítómotort kapott, amely mindössze 50 mm átmérőjű. A hatékony, 390 W-os indítómotort – amely a váz közepéhez közel helyezkedik el az ideálisabb tömegeloszlás érdekében – kompakt ólomakkumulátor működteti, az erős és megbízható áramellátásról pedig az új ACM gondoskodik.

Könnyebb és strapabíróbb tengelykapcsoló

Az enduro valószínűleg a legnagyobb kihívást jelentő környezet bármely motorkerékpár-tengelykapcsoló számára. Mivel könyörtelenül csúsztatják a nagy ügyességet megkövetelő single-track versenyeken és durva teljes gázadásos indításokat kell elszenvednie a speciális tesztek során, képesnek kell lennie arra, hogy óráról órára jól bírja az időnként cseppet sem kíméletes bánásmódot.

Yamaha WR250F – 2020

A 2020-as szezonra a WR250F 6 sebességes, hosszú áttételű sebességváltója egy új tervezésű tengelykapcsolóval érkezik, amely egyszerre lett könnyebb és strapabíróbb. A speciális, hőálló, recézett bevonatú súrlódólemezekkel ellátott új tengelykapcsoló a könnyed váltás érzetét nyújtja, és kialakításának köszönhetően egységes, hatékony teljesítményt nyújt hosszabb időszakok során, a legzordabb terepen is.

Enduro-specifikus, szabadon áramló levegőszűrő

A Yamaha egyedülálló fordított hengerfejes motorjához egy előre néző beömlőnyílás tartozik, amelynél a légszűrőház az üzemanyagtartály elejére van szerelve – 2020-ra pedig egy új kialakítású légszűrő került beszerelésre, amely szerszám nélküli cserét tesz lehetővé.

Yamaha WR250F – 2020

A beömlőnyílás hossza és a szűrő szabadon áramló kivitele egyaránt hozzájárul ahhoz, hogy az új motor kiváló élményt nyújt a tapadás és a lineáris erő tekintetében, hegesztett kivitele és a pozicionáló dugattyúk körül hozzáadott gumiszigetelések pedig gondoskodnak róla, hogy kizárólag tiszta levegő jusson az égéstérbe.

Kompatibilis a Power Tuner okostelefonos alkalmazással

2020-ra a WR250F teljesítményjellemzői vezeték nélkül állíthatók egy megfelelő okostelefonon keresztül, az arra letöltött Power Tuner alkalmazásnak köszönhetően.

Yamaha WR250F – 2020

Korábban erre kizárólag a Yamaha Power Tuner eszköz segítségével volt lehetőség, de a motor futása mostantól könnyebben és gyorsabban beállítható, mint valaha. A Power Tuner alkalmazás a beállítások még szélesebb körét kínálja, így a WR250F modellt vezető motorosnak lehetősége van módosítani a kimeneti teljesítményt saját belátása szerint, a terep- és a vezetési körülményeknek megfelelően. A motorosok 3 rendelkezésre álló gyári program közül, valamint az üzemanyag-befecskendezésre és gyújtásidőzítésre vonatkozó 16 állítható érték közül választhatnak, vagyis rengeteg lehetséges beállítás áll rendelkezésükre.

Yamaha WR250F – 2020

Az értékek 3D térképen jelennek meg, ami még nagyobb pontosságot biztosít a kívánt fordulatszám-tartományokhoz kapcsolódó beállítások módosításakor, így a motor teljesítményjellemzője pontosan beállítható, lényegében bármely helyzetnek megfelelően. A Power Tuner alkalmazás ráadásul versenynaplót, motor-diagnosztikát, valós idejű ellenőrző képernyőt és biztonsági adatmentési funkciót is kínál, és az alkalmazás lehetővé teszi a motorosoknak a térképek és versenynaplók megosztását és összehasonlítását versenystratégiák tervezésekor, illetve egyszerűen segít abban, hogy más motorosok a legjobbat hozzák ki motorkerékpárjukból.

Yamaha WR250F – 2020

Motorsémák közötti váltás

A WR250F kormányra szerelt, két motorséma közötti váltáshoz használható kapcsolóval rendelkezik. Ez két gyárilag beállított üzemmódot biztosít, de a motorosok dönthetnek úgy is, hogy a Power Tuner alkalmazás segítségével létrehozott saját, egyedi sémáikat használják. Ezek feltölthetők a WR250F modell CCU-jába (kommunikációs vezérlőegység), a motoros pedig válthat az egyes sémák között, hogy igazodjon a motorozás közben megváltozó körülményekhez.

Yamaha WR250F – 2020

Új, kétoldali kereszttartós váz a magabiztosabb kezeléshez

Az új, kétoldali kereszttartós alumíniumváz újragondolt elrendezésének az egyenes üzemanyagtartály-sínek is a részét képezik, és a merevség kívánt mértékének elérése érdekében mindez egy újonnan kifejlesztett, plusz külső lemezekkel ellátott fő motortartóbakkal is kiegészül. Az új kialakítás mintegy 15%-kal növeli meg a váz összességében vett merevségét, ami könnyű, kiegyensúlyozott érzetet eredményez, emellett pedig kiváló visszajelzést ad a terepfelületről.

Yamaha WR250F – 2020

Kategória első felfüggesztés

A Yamaha elülső és hátsó felfüggesztési rendszereit széles körben az off-road világ egyik legjobbjaként – ha nem egyenesen a legjobbjaként – tartják számon. 2020-ra a WR250F modell YZ250F-típusú AOS (elkülönített levegő-olaj) elülső villákat fog kapni, amelyek enduro-specifikus beállításokat használnak, hogy kezelni tudják az alacsony és a nagy sebesség melletti vezetési helyzeteket a legkülönfélébb kemény és lágy talajokon. Az új Kayaba (KYB) villák 25 mm átmérőjű csövekkel működnek – ezek 1 mm-rel szélesebbek az előző modellhez képest -, és a jobb olajáramlási sebesség előnyét biztosítják, ezáltal stabilabb a talajérzet.

Yamaha WR250F – 2020

A középsebességű szelepben (MSV) lévő új laprugó a legkisebb mértékű olajáramlásra is reagál, kiváló alacsony sebességű csillapítást biztosítva – az enduro villabeállításai pedig jobb irányíthatóságról és egyenletes teljesítményről gondoskodnak a húzó- és nyomócsillapítás váltásakor. Az új villák emellett merevebb elülső keréktengely-rögzítőkkel is rendelkeznek, amelyek segítenek megakadályozni az elhajlást, hogy jobb tapadási élményt nyújtsanak a nagyobb fokú stabilitás és manőverezhetőség érdekében. Hátul az YZ250F-től átvett új lengéscsillapító erősebb és könnyebb tekercsrugót kapott, ami 350 grammal kisebb tömeget jelent, az alacsonyabb hőmérsékletű és stabilabb csillapítási jellemzők érdekében pedig a tartálykapacitás 30 cm³-rel nőtt.

Yamaha WR250F – 2020

Nagyobb kapacitású, vékony kivitelű üzemanyagtartály

Az új WR250F a nagyobb távolságoknak is kedvez az új 7,9 literes üzemanyagtartály 0,5 literrel lett nagyobb a korábbi modelléhez képest. Az új kialakítás az YZ250F modell továbbfejlesztése, a plusz kapacitást pedig a tartály lefelé, a motorkerékpár középpontja felé történő megnagyobbításával sikerült elérni, optimális egyensúlyt eredményezve.

Keskenyebb és erősebb burkolat, ergonomikusabb kialakítás

2020-ra ez a nagy teljesítményű, 250 cm³-es négyütemű merész, új, versenyre termett külsőt kap, a 2019-ben újonnan bemutatkozó WR450F modellel és a legújabb YZF krossz modellekkel összhangban.

Yamaha WR250F – 2020

Az új hűtőborítások és a sebváltóház-fedél letisztultabb és egységesebb megjelenést kölcsönöz, az új oldalpanelek és a hátsó sárvédő pedig agresszívabb külsőt eredményez – és hogy a motorkerékpár jól nézzen ki, a burkolatot strapabíró, új, kopásálló öntött grafikák díszítik. Annak ellenére, hogy az új tankba több üzemanyag fér, a 2020-as modell burkolata valójában keskenyebb a korábbi kialakításhoz képest – a laposabb és alacsonyabban elhelyezett üléssel pedig mind az ergonómia, mind a motoros mozgásszabadsága jobb lett.

Áramvonalas, új fényszórós fejidom

A WRF család megjelenését egy áramvonalas, új fényszórós fejidom teszi markánsabbá, amely a villákon lejjebb került elhelyezésre, a motoroshoz közelebb. Ez nemcsak jobb tömegeloszlást eredményez, hanem könnyedséget és mozgékonyságot is a motoros szempontjából.

Yamaha WR250F – 2020

Masszívabb, mégis könnyű védőlemez

A nagy fokú védelem érdekében a WR250F könnyű műgyantából készült új védőlemezzel gazdagodott. Ez nemcsak a váz, a vízszivattyú, a tömlők és a motorburkolatok védelmét szolgálja, hanem a motort adott esetben elnehezítő szennyeződés és sár bejutását is megakadályozza – , így át lehet siklani a sziklákon és a kidőlt fákon.

Könnyű sebességérzékelő és nagy pontosságú kijelző

Az új, könnyű első kerékérzékelő adatokat küld a sebességkijelzőnek, és mivel így nincs szükség a korábbi modell sebességmérő hajtáskábelére és -gyűrűjére, az új rendszernek köszönhetően gyorsabban levehető és feltehető az első kerék.

Yamaha WR250F – 2020

A kompakt kijelzőn látható az üzemanyagszint és a motorfelügyeleti jelzőfények is.

Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes