A legszenvedélyesebb, a legszebb talán ezekkel a szavakkal jellemezhető legjobban az idén bemutatott Corsaro ZZ. A legjobb olasz alkatrészekkel, kifinomult elektronikai rendszerrel és a vággyal, hogy meglepje és meghódítsa a régi és az új rajongókat. A Corsaro az ellentmondásoktól nem fél, ez egy antikonformista motorkerékpár. Az excentrikus formatervezés, a „fajtatiszta” motor és a személyre szabás vágya mindenütt kiemelkedik. Mindezek elérése érdekében a motor alkatrészeinek 99% -át Olaszországban gyártják, és motorját közvetlenül Milánó mellett rakják össze.
A Bialbero 1200 Corsacorta 8500 fordulat/perces fordulatnál csaknem 140 lóerőt képes leadni, alacsonyabb fogyasztás mellett sem vesztette el karakterét.
A gyorsabb és pontosabb sebességváltást elektronika segíti, a kipufogók még mélyebb és vonzóbb hangot adnak ki. A megfelelő nyomaték leadást segíti a csúszó kuplung, ezzel a hátsó kerék nem csúszik meg. A másik újdonság a vezetés örömének és biztonságának javítása érdekében a csökkentett erőt igénylő kuplung működtető kar, és a kikapcsolható BOSCH 9.1 MP ABS rendszer.
A Corsaro ZZ képes a történelem és a jelen egyesítésére a hagyományok és a technológia terén. Illúzió? Egyáltalán nem. Minden ügyfélnek lehetősége van módosítani saját motorkerékpárját, ezért minden, a gyárban készült motor nem csupán „koncepció” vagy show-kerékpár lesz, hanem közúti forgalomban is részt vehet. Ez a testreszabás valódi lényege, tehát a Moto Morini gyári kialakítására még a vásárlás előtt lehetősége van a tulajdonosnak.
Az eredeti olasz motor kialakításánál nem csak az egyediségre kell figyelni, hanem a kiváló alvázra és alkatrészekre is. A vázat 25CrMo4 anyag felhasználásával, finom TIG hegesztéssel, és első osztályú felfüggesztéssel együtt készítik. Az első kereket 46 mm-es Mupo villaszárak vezetik, a szárakon opcionális DLC (Diamond Like Carbon) kezelés javítja a felület keménységét és a csúszási képességet. Állítható a rugó előfeszítés és a hidraulika csillapítása.
A négy dugattyús, monoklokkos radiális féknyergek 320 mm-es tárcsák segítségével fejtik ki a fékhatást az első keréken. A hátsó rész egyetlen lengéscsillapítón támaszkodik, ami szintén állítható. A 17 hüvelykes hátsó kerék fékezését egy két dugattyús féknyeregre és 220 mm-es tárcsára bízták. A fékrendszert a Brembo szállítja.
Szöveg: Buny
Kép: Moto Morini