Triumph Daytona 2009-re

A több szempontból is kitűnő Triumph Daytona 675 egy teljes átalakításon esett át. Ezzel az eddig sem hiányolt kezelhetőség és a teljesítmény leadás még jobb lett a szuper sport motornál. Az első három hengeres motor, amit a szuper-sport osztályban szerepel az idei évben 3 kg-mal kevesebbet nyom a mérlegen, és kapott 3 lóerő plusz teljesítményt.

A Triumph fejlesztésért felelős osztálya a tapasztalatokat összegezve érte el, hogy a 2008-as szezonban a szupersport világbajnokság futamain nyerni tudott. Az új modell 450 fordulattal magasabb fordulatszámon dolgozik három hengerével és 675 köbcentijével, mint az előd.

A motor hidraulikus vezérműlánc feszítést és hosszabb első sebesség fokozatot kapott, ami egyenesen a verseny modellből került az utcára. Az új kipufogóval 2 kg súlyt takarítottak meg, és az újra kalibrált befecskendező rendszer, az átalakított hengerfej és az átalakított szelepeknek köszönhetően az égéstér változással 127 lóerősre emelkedett a névleges teljesítmény és 12600-as percenkénti fordulaton adja le az új erőforrás, és a piros mezőt is 13950-es fordulatig tolta ki. Az új szelepfedélen is megtakarítottak némi súlyt és a versenypályák szerelmeseinek a gyártó „plug and play” váltó „automatikát” kínál a tartozék programban. Egyetlen ilyen sportos ambíciókkal rendelkező motorkerékpárnál sem hiányozhatnak a minőségi futómű és fék alkatrészek, úgy a Triumph is megfelelő alkatrészeket választott. A minden irányban állítható 41 mm átmérőjű felfordított első teleszkópok és a hátsó központi rugóstag nyomó és húzó csillapításával a legfinomabb hangolást lehet elérni. Az új radiálisan szerelt Nissin monoblock „harapófogó” roppant jó fékerőt képes szolgáltatni minden időben az elvárható legjobb visszajelzés mellett. Az új kerekek csökkentik a rugózatlan tömeget és hozzájárulnak a Daytona még inkább agilis viselkedéséhez.

A modern Pirelli Super Corsa Sp gumik jobb visszajelzést adnak az útról. Azonban nem álltak meg csak a futómű és motor átalakításnál a mérnökök, a műszerfal az első fényszórók és a szélvédő sem kerülhette el az átalakítást. Két színben kapható 2009-ben a modell, az egyik Jet Black, míg az élénkebb színeket kedvelők a Tornado Red-nek örülhetnek. A teljessé tett tartozék lista alapján a vásárlók versenykittet vásárolhatnak a Daytona 675 típushoz, amellyel minden síkon alkalmassá tehetik motorjukat a versenyzésre a széria sporttól a
világbajnokságig.

Szöveg: Buny

Kép: Triumph

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes