A W800 a klasszikus motorkerékpárok táborát gazdagítja a Kawasaki kínálatában. A tavaly megjelent modell nagyobb henger űrtartalommal, de örökségéhez illő kinézettel kerül a kereskedőkhöz. Ha a komponenseket nézzük, az tűniki ki, hogy minden részletében szépen megtervezett fém alkatrészekből állították össze a motort. A tompa hangú, léghűtéses, soros két hengeres motor mellett a nagy kerekek adta vezetési élmény egy régi motorkerékpárra jellemző.
A W 800 a legendás Kawasaki W1 előtt tiszteleg, ami 45 évvel ezelőtt indult hódító útjára. A bemutatkozás után nem sokkal már itt van a limitált széria is, ami még inkább az elmúlt évszázad derekára jellemző motor építési stílust jeleníti meg.
Motor
A léghűtéses iker hengeres, klasszikus stílus jegyeket visel magán. A királytengely burkolata alatt valóban a tengely és a kúp fogaskerekek találhatók. A polírozott alumínium kiegészítők és a króm díszítés hangsúlyozza a klasszikus jelleget az alap modellen. Az
egyedi darabok ezzel szemben mellőzik a csillogást, és feketében pompáznak. A két változat műszakilag nem különbözik, ugyanaz a 773 köbcentis, 77.0 x 83.0 mm furat-löket arányú négyütemű, 8 szelepes SOHC motor hajtja. Az üzemanyag ellátásról hengerenkénti 34 mm átmérőjű elektronikus benzin befecskendező gondoskodik. A gyújtás digitális, az elektromos önindító miatt nem találunk rajta berúgókart. A kinézetéhez igazodik a teljesítmény is, amely 48 lóerő (35kW) 6500-as fordulaton, de a 60 Nm-es forgatónyomaték már 2500 fordulattól rendelkezésre áll. Több tárcsás olajban fürdő kuplung 5 sebesség fokozaton keresztül, lánc segítségével hajtja meg a hátsó kereket. A kipufogógázok klasszikus dobokon keresztül távoznak, ahol a sok egyenes cső mellett a dob nagyobb átmérővel rendelkezik, majd szűkebb átmérőjű csőben végződik. A krómozott alkatrész a klasszikusra, míg a matt fekete szín az egyedi modellekre jellemző.
Váz
Az acélból készült dupla bölcsőváz szépen illeszkedik a tervezők koncepciójába.
Az első teleszkóp villák átmérője 39 mm, a rugóút hossza 130 mm, az élettartam növelése és a stílusos megjelenés érdekében gumiharmonikát kapott. A hátsó hagyományos két teleszkóp 5 fokozatban állítható és 106 mm-es hosszú rugóúttal rendelkezik. Az első villaszög 27 fokos, amihez 108 mm utánfutás tartozik. Az alap modellnél a kerekek alu színben, a számozott példányoknál aranyban tündökölnek. Az első 19-es felnin 100/90-19M/C 57H, míg hátul a 18-as méretűn 130/80-18M/C 66H Dunlop TT100GP klasszikus mintázatú abroncs feszül. A megállásról elől szimpla 300 mm-es tárcsafék gondoskodik két dugattyúval, hátul hagyományos 160 mm-es dob fék emészti a sebességet.
Stílus
A remekül ívelt 14 literes benzintartály hozzájárul a jó megjelenéshez, és egyedi eleganciát ad a W800-nak.
A króm emblémák és a gumi oldallap, a krómozott acél sárvédőkkel tovább fokozza a klasszikus megjelenést. A limitált széria fekete összhangját a hengerek csiszolt élei, illetve néhány krómozott alkatrész töri meg. A fekete fényezést a tank két oldalán futó arany csík emeli ki. A nagy méretű, kerek első lámpa fölött, egyszerű konzolon modern kilométeróra és fordulatszámmérő helyezkedik el, klasszikus számozással. Természetesen némi LCD kijelzés is helyet kapott, a megtett kilométereknek és az utazási idő mérésére. A fordulatszámláló alsó részében kaptak helyet a visszajelző fények. Az ülésmagasság 790 mm, a bordázott ülés kialakítása hosszú és vastagon párnázott, hogy utassal is kényelmes legyen a motorozás hosszú úton.
Az egyedi modellekhez kérésre egyszemélyes Cafe Racer sport ülés is rendelhető. A jobb szélvédelem érdekében használhatunk egyszerű plexit, de stílusos fejidomot is kínál tartozékként a gyártó. A műanyagok fémmel történő helyettesítése miatt az önsúly 217 kg lett. Ez kicsit több, mint a kategóriában megszokott, de nem az, ha az elődöket nézzük. Az alap modell metál zöldben, a limitált széria és a Cafe kiadás feketében rendelhető.
Szöveg: Buny
Kép: Kawasaki