A rendkívül népszerű Kawasaki Z 750 modellnek vérfrissítésre volt szüksége, de a tervezők nem álltak meg az egyszerű modell frissítésnél, hanem a teljesen új Z 800-ast mutatták be a kölni kiállításon. A motor megjelenése agresszív irányba tolódott el, még inkább hangsúlyozva, hogy az utcai harcos klub tagja. A mérnökök szabadon engedhették fantáziájukat a tervezés során. Az agresszívebb megjelenéshez hozzájárulnak a Streetfighter elemek. A kompakt fényszóró idom szemet gyönyörködtető része a Z800-nak. A vad megjelenés végig kísérhető minden elemen, és fontos az összkép szempontjából.
Motor
A nagyobb lökettérfogatú motor nagyobb teljesítményt nyújt alacsony és közepes fordulaton.
A rövidebb vég áttételi arány tovább hangsúlyozza a motor karakterét, jobb gyorsulást kölcsönöz a Z800-nak. A folyadék hűtéses négy hengeres 806 köbcentis, 16 szelepes, két vezérműtengelyes erőforrás furat-löket aránya 71,0 x 50,9 mm. A benzin befecskendező rendszer elektronikus vezérlő egysége (ECU) ellenőrzi a beáramló – az
eddigi legfinomabb – keverék mennyiségét.
A fojtószelepek 32-ről 34 mm átmérőjűre növekedtek, hogy a vezérlő egység programja szerint a nyomaték görbe csúcsát előbb érje el a motor, így a közepes és alacsonyabb fordulatszámokon is több nyomaték álljon rendelkezésre. A légbeömlő csövek közül az 1-es és 4-es rövidebb lett, a 2-es és 3-as hosszabb.
A nagyobb átmérőjű dugattyúk tömegének csökkentése érdekében, a magasságukat csökkentették 47,2 mm-ről 40,2 mm-re. Az új vezérműlánc kisebb súrlódással dolgozik üzem közben, a szívószelepeknél a szelepülés anyaga jobb kopás- és hőálló tulajdonságokkal rendelkezik. Az erőforrás teljesítménye 83 kW (113 lóerő) 10200-as fordulatnál, a maximális forgatónyomatékot 83 Nm-t 8000-nél adja le.
A kipufogó rendszer sem maradt érintetlenül, az 1-es és 4-es hengerek, valamint a 2-es és 3-as hengerek kaptak összekötő csöveket, hogy ezzel is szabályozzák a gázáramlásokat. A két katalizátor 300 cella segítségével tisztítja a kiáramló égésterméket, hogy a motor megfeleljen a kibocsátásra vonatkozó előírásoknak. A rövid végdob közvetlenül a könyökcsövek meghosszabbításához csatlakozik, ezzel is a streetfighter vonalat kívánták tovább erősíteni. A precíz hatfokozatú sebességváltó tökéletesen igazodik a különböző helyzetekhez, a rövidebb végső áttétel nagyobb, a hátsó 45 fogas lánckeréknek köszönhetően. Az újratervezett tengelykapcsoló kioldó tengely (5 mm-rel hosszabb, mintegy 5 fokkal jobbra elforgatva) biztosítja a tengelykapcsoló működését.
Váz, futómű
A felfüggesztés geometriáját úgy tervezték, hogy a motor külső megjelenése könnyednek tűnjön. Az első rész tömörebb lett, míg a hátsó kicsit megemelt és vékonyabb, ezzel is fokozva az agresszívebb megjelenést. Ettől függetlenül a stabilitás
maradt, amihez a gyémánt formájú nagy szilárdságú acélból készült váz is hozzájárul. Az ülés alatti segédváz csatlakozása keskeny, a motor mellett végig futó, csavarozott
alumínium segédváz távol tartja a rezgéseket a vezetőtől, és fokozza a merevséget.
Az acél hátsó lengőkar hosszabb, 560 mm-ről 572 mm-re nőtt. A hátsó központi lengéscsillapító egységet 200 mm-re a motor középvonalától eltolták balra, hogy a kipufogónak több hely jusson a másik oldalon. Az első 41 mm átmérőjű felfordított teleszkóp villa útja megnőtt, az előd modellhez képest. Az első dupla 310 mm-es tárcsákat fogják a radiálisan elhelyezett féknyergekben lévő négy dugattyús szinterezett
betéttel rendelkező egységek dolgoznak a mozgási energia felemésztésén. A hátsó
keréken egy dugattyús féknyereg található 250 mm-es tárcsával.
Az ABS-sel szerelt modelleknél a vezérlő egység a vezetőülés alá került, hogy az utasülés alatti helyen kialakítható legyen egy kis tároló rekesz. Az első keréken 120/70R17, a hátsón 180/55R17 méretű abroncsok feszülnek. Az újonnan tervezett ülés kényelmes, a kormány-ülés-lábtartó háromszög áttervezése révén közvetlenebb a kapcsolat ember és gép között. A keskeny keresztmetszet a tank mögött, az alacsonyabb vezetőknek is kedvez megálláskor.
Tartozékok
A gyári kiegészítők elsősorban a védelemre összpontosítanak. Az első tengely végére
és a blokk oldal deklijeire szerelhető „bukó gombák”, valamint a hátsó ülésre kapható takaró elem a sportosságot emeli ki, míg a fejidom fölé szerelhető légterelő a kényelemhez járul hozzá. A Z 800 A/B modellek fekete, zöld-fekete és fehér-fekete, míg a Z 800 C/D esetén narancs-fekete, fehér-fekete, fekete színek közül lehet választani.
Szöveg:Buny
Kép: Kawasaki