HONDA VFR 1200 új kipfufogóval

Meg lehet-e változtatni egy eleve nagy nyomatékkal rendelkező motor viselkedését egy kipufogó felszerelésével? A Honda sport túra modelljére tervezett MIVV Speed Edge-gel megadta a választ erre a kérdésre. Miután néhány éve a Honda úgy döntött, hogy újra piacra lép a megújult VFR-rel, a sport túra rajongók öröme határtalan volt.

A négy hengeres motor alapja az RC211V verseny motorban hírnevet szerzett öt hengeres motor volt. Ez volt a fő esemény 2010-ben, de az idő múlik, és már megjelentek az újabb igények, hogy a motor még nagyobb teljesítményt nyújtson, lehetőleg a felső fordulatszám tartományokban. A motor megjelenésétől eltelt időben nem tétlenkedtek a mérnökök, és a próbapadi mérések felhasználásával megalkották a választ a többlet teljesítményre áhítozó tulajdonosok számára. Érdemes volt kivárni az erőfeszítések eredményét, mert az Edge az egyik legsokoldalúbb kipufogó típus a piacon, és megoldották a feladatot. Röviden, a VFR 1200F-re készített dob műszakilag és esztétikailag valóban hozzátesz az alap koncepcióhoz. A MIVV kipufogó javítja a teljesítményt, és a motor hátsó részét átrajzolja, miközbencsökkenti a súlyt. Az alap átalakító készlet két lehetőséget kínál: egy nagyobb teljesítményt nyújtó, sportos megoldás, ahol a gyári 143,1 lóerőhöz képest több, mint két lóerővel nagyobb 145,2 teljesítményt mértek a 10.300-as fordulat helyett 10.100-as értéken, és az eredeti 6,4 kg-os tömeg helyett, csak 3,5 kg-ot nyom az új alkatrész. Nyitott változatban ezek az értékek 148,6 lóerő 10.100-as fordulatszámon, 112,9 Nm-es forgatónyomatékkal, szintén 3,5 kg tömeg mellett. Ez utóbbi esetben a motor nem használható közúton, mert az emissziós értékek nem felelnek meg az előírásoknak. Az érdeklődők további részleteket a hazai forgalmazónál tudhatnak meg.

Szöveg: Buny

Kép: MIVV

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes