Milánóban mutatta be idei Superbike csapatát az Aprilia. Az 51 világbajnoki címet birtokló márka tavaly a versenyzői trófeát Max Biaggi révén gyűjtötte be, és mellé megkapta a gyártói koszorút is. Ezek után nyilvánvaló a szurkolói elvárás, maradni ezen a magaslaton. Az SBK bajnokságot a gyári motorkerékpárokhoz legközelebb álló masinákkal vívják.
A verseny tapasztalatok átkerülnek az utcai modellekre, és ennek jegyében született a négyhengeres RSV4, különleges V motorjával. A szülőszoba az Aprilia Racing csapata volt, ahol egyidejűleg fejlesztették az utcai változatot a versenymotorral, hogy mindenki számára elérhető legyen ez a technika. Ez az olasz csapat, azonnal az élmezőnybe került 2009-ben a debütálás évében, majd négy világbajnoki címet szerzett (kettős győzelem egyéniben és csapatban), először 2010-ben és 2012-ben újra a Max Biaggi-val. A világbajnok helyére a francia, Sylvain Guintoli érkezett, aki csapattársát Eugene Lavertyt erősíti. A sport igazgató Luigi Dall’Igna marad, ahogy nagy változás nem lesz a garázsokban sem. Laverty 58-as, Guintoli 50-es rajtszámmal indul a mezőnyben. Leo Francesco Mercanti, Aprilia Racing MD: „A Superbike sorozat fontos a márka legújabb történetében. A négy világbajnoki címet, amit nyertünk az elmúlt három évben, egyetlen célt tűzhet ki számunkra, tovább növelni a trófeák számát. A verseny, – mint láttuk tavaly – nagyon éles, a bajnoki címet az utolsó futamon sikerült csak megszereznünk. A Piaggio Group elkötelezett egy ilyen remek utcai motor tovább fejlesztése mellett. A pályán is versenyeznek az innovációk és a műszaki megoldások, amelyeket majd rendelkezésére bocsátja a sport motor szerelmeseinek a gyártó. De addig mi használjuk őket a pályán.”
Luigi Dall’Igna, Aprilia Racing műszaki és sport igazgatója: „Mi készek vagyunk felvállalni az ötödik évad kihívásait. Ez a bajnokság teljes mértékben tükrözi az Aprilia filozófiáját, mert a versenytársak is a gyártáshoz közeli motorokkal vannak jelen, csakúgy, mint az utcán. Elértük az első célt, hogy négy motor álljon a rajtrácson, jó versenyzőkkel. A hivatalos csapatban Eugene Laverty jól ismeri az RSV4-et, és az újonc Sylvain Guintoli képesek elérni a nagyra törő Aprilia Racing Team terveit, amellyel hagyományt és a státuszt teremtenek, mint regnáló bajnok csapat. Az első teszteken Jerez-ben megerősítettek minket ebben, és elvárásainkat nem tartom túlzónak. Mi határozottan számítunk a hosszú és kihívásokkal teli szezonban mindkettőjükre, amelyre jól felkészültek és motiváltak.”
APRILIA
RSV4 SUPERBIKE technikai adatok
Motor |
65° |
Lökettérfogat |
999 |
Legnagyobb |
15.500 percenként |
Legnagyobb |
230 lóerő |
Üzemanyag |
Elektronikus |
Kompresszió |
15:1 |
Váltó |
Hat |
Kupplung |
Több |
Elektronika |
Aprilia |
Váz |
Állítható alumínium váz. Alumínium hátsó lengőkar. |
Rugózás |
Elül: Öhlins TRSP 25 – |
Fék |
Brembo |
Tömeg |
165 kg |
Szöveg: Buny
Kép: Piaggio