Honda MSX 125

Ez a modell egy minibike és egy normál, kisebb teljesítményű szabadidős motorkerékpár ötvözete, aminek megnyerő teljesítménye illeszkedik a határozott kezelhetőséghez és stílushoz. Mindezek kombinációja alkalmassá teszi a rendszeres városi használatra épp úgy, mint az alkalomszerű örömmotorozásra. Az MSX125 fejlesztése során négyféle szabadalmat alkalmaztak a megosztott szerkezetű üzemanyagtartály-borításra és a vázra – bizonyítva, hogy a Honda valóban teljes értékűként kezeli ezt a modellt. Méretre kicsi ugyan, de a világpiaci eladások, a márkahűség és a vásárlói elégedettség tekintetében nagyon is jelentős darab lesz.

   

Váz
Az MSX125-ös vázának hármas célt kell kiszolgálnia: jó alapot kell nyújtani egy praktikus motorkerékpár könnyed használatához városi környezetben, de meg kell felelnie egy élvezetes vidéki gurulás követelményeinek, és
emellett az utas számára is elfogadható kényelmet kell biztosítania. A központi acélcső
vázat már több modellben alkalmazta a Honda. Merev
négyzetes keresztmetszetű vázszelvény köti össze a kormány nyakat a lengőkar tengely felfogási pontjaival. A motor minden egyéb része gyakorlatilag „lóg a vázról”, nagyban hozzájárulva az MSX125 minimalista megjelenéséhez. A kiemelt figyelemmel tervezett váz
merevségének és rugalmasságának hangolása, a lengővilla tengely vezetése és a motor felfogatása együtt biztosítja az egyensúlyt a kényelem és a biztos motorozás között. Az új váz kialakítása elegendő helyet biztosít a befecskendező rendszernek és egyéb elektromos alkatrészeknek a tankborítás alatt, az (5,5 literes) üzemanyag-térfogat csökkenése nélkül. A tengelytáv 1200 mm, a villaszög 25°fok, az utánfutás 81mm, a
jármű menetkész tömege 101,7 kg. Az MSX125 ülésmagassága csak 765 mm, ami könnyen kezelhetővé teszi az alacsony emberek vagy nők számára. A motor méretei lehetővé teszik szállítását, és használatát a lakóautóval utazók számára is. Az MSX125 modellel kapcsolatos másik cél a kategóriát meghaladó felfüggesztési minőség elérése volt. A Honda motorkerékpáron első ízben alkalmazott 31mm-es fordított villák csökkentik a rugózatlan tömeget és a súlyt, míg a dugattyú (a szabványos villákhoz képest) nagyobb dugattyú felületnek köszönhetően javítja a csillapítás mértékét a teljes rugóúton. A hátsó futómű felfüggesztés a könnyű, de erős központi rugós tagnak,
valamint az egyszerű, merev H alakú, 50×25 mm keresztmetszetű lengőkarnak köszönhetően javul a kezelhetőség és a motoros pontos visszajelzéseket kap az útról. Az MSX125 modell formája és működése szempontjából alapvető fontosságúak a 12”-os, öntött alumínium kerekek, és a széles, 2,5”-os keréktárcsák. Az új, Y alakú küllők nemcsak látványnak nagyszerűek, hanem a súlyt is csökkentik, míg az első 120/70–12-es, illetve a hátsó 130/70–12 gumik erőt és dinamikát sugároznak. Elől dupla, hátul szimpla dugattyús féknyergek szorítják a 220 mm-es illetve 190 mm-es féktárcsákat. Az MSX125 modellbe kombinált fényszórót szereltek – ez nemcsak jellegzetes megjelenést kölcsönöz a jármű orrának, hanem mindössze egyetlen fényforrást (egy HS1 35 W/35 W-os kétszálas izzót) használ két izzó helyett, országúti és tompított üzemmódban is. A tompított fényt a felső egység hozza létre, míg az országúti fényt többfunkciós lámpatesttel értük el, amelyek fénye az alsó részen tör át. A lencse mellett finom kék fény látható, amely karakteres és növeli a láthatóságot, míg a fényes hátsó LED lámpa tökéletesen beleolvad a motorkerékpár áramvonalas sziluettjébe. A kompakt kialakítású, könnyen leolvasható digitális LCD műszerfalon minden olyan információ szerepel, amire a vezetőnek menet közben szüksége van – sebességmérő, két napi számláló, üzemanyagszint mérő és óra. A napi számlálók visszaállítását, a váltást a kilométer-számláló és a napi számlálók között,
valamint az óra beállítását a műszerfal két oldalán elhelyezett gombokkal végezhetjük el. Az MSX125 (és a motoros) egyéniségét négy különböző szín fejezi ki: metál fekete, fehér, sárga és piros.

Motor
Az MSX125 125 köbcentis, kétszelepes, léghűtéses motorjának az alapja a Honda egyik leginkább bevált hajtóműve, amiből a 2003-as bemutatása óta több mint 930 ezer db-ot gyártottak (ez az alapja a Wave 125i blokkjának is). A takarékossága, könnyű használhatósága és hosszú élettartama révén világszintű elismerést vívott ki magának az elmúlt 10 évben. Az MSX125 modellbe szerelt motor további fejlesztése javította annak
takarékosságát, köszönhetően a motorban alkalmazott csökkentett súrlódású technológia alkalmazásának (az eltolt tengelyű henger és a görgős szelepemelő himbák a váltóműben). A forgattyús tengely tehetetlenségének csökkentésével jobb gázreakciókat és egyenletesebb teljesítmény leadást értek el. Az MSX125 igazi motoros érzést nyújtó 4 sebességes váltója sima és egyenletes váltást tesz lehetővé. A teljesítménye 7,2 kW (9,8 lóerő) 7000-es fordulaton, a maximális forgatónyomaték 10,9 Nm 5500-as fordulaton. A 15 fogú első és 34 fogas hátsó lánckerék a 12”-os kerekekkel tökéletes választás a nyüzsgő városi forgalomhoz, de képessé teszi a járművet arra is, hogy lassan haladjon akár magasabb sebességfokozatban, könnyen lavírozva a forgalmi dugókban. Az érzékeny PGM-FI befecskendezés garantálja a rendkívül hatékony égést, pontosan követve a gázkar parancsait. A légbeszívó rögzítő csövét és a beömlő csövet különválasztották, így a hosszukat az alacsony és közepes fordulatszámon történő stabil nyomatékleadáshoz optimalizálhatták.

A nagyméretű, 3 literes légszűrőház és a paneles kialakítású, papírszűrő megbízható, halk légbeáramlást tesz lehetővé; a szűrő élettartama 16 000 km. A kipufogócső átmérője nagyobb, 28,6 mm; az osztott kipufogó is tágasabb: 3 literes lett, így alacsony és közepes fordulatszámon tovább javult a teljesítmény-leadás. A dob kétrétegű védőburokkal van ellátva, egy hővédő lemezzel, és egy műanyag borítással. A katalizátor teljesítményét úgy növelték, hogy a leömlőcsőbe illesztették; ezért a magasabb hőmérséklet hamarabb aktiválja. A katalizátor elé helyezett, nyújtott, kúpos lemezre áramló magas hőmérsékletű gáz, így egyenletesen oszlik el. Mindent egybevetve az MSX125 blokkja tökéletesen ötvözi a teljesítményt a használhatósággal, a sokoldalúság élvezetével.

Szöveg: Honda Hungary, kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes