Honda különleges, motorkerékpárokra kifejlesztett dupla kuplungos váltómű technológiájának népszerűsége a 2010 májusi bemutatása óta folyamatosan növekszik. Európában mostanáig több, mint 12 500 vásárló választott dupla kuplungos váltóval felszerelt motorkerékpárt. 2012-ben négy új modellel: az Integra, az NC700X, az NC700S és a Crosstourer modellekkel bővült a dupla kuplungos váltóval kapható motorkerékpárok listája. A 2012 április és 2013 február közötti időszakban a népszerű NC700X dupla kuplungos váltóval felszerelt változatát megvásárlók aránya havi átlagban 10%-ról 44%-ra emelkedett.
A Crosstourer sporttúra motor dupla kuplungos váltóval felszerelt változatának eladási számai szintén nőttek: 2012 és 2013 februárja között a havi eladások 25%-ről 70%-ra emelkedtek. A Honda megerősítette, hogy 2013 őszén a CTX700 és a CTX700N modellek is csatlakoznak a dupla kuplungos váltóval felszerelt motorkerékpárok sorához.
Ez a technológia mindkét modellnél az alapfelszereltség része lesz, és több más új modell mellett ezek is szerepelni fognak novemberi milánói EICMA kiállításon. A Chicagóban februárban megrendezett nemzetközi motorkerékpár kiállításon (International Motorcycle Show) leleplezett, túraidommal ellátott CTX700 és naked CTX700N modelleket a Comfort Touring Experience – CTX (kényelmes túramotorozás) koncepciója jegyében fejlesztették ki.
A gépek 35 kW-os, 670 cm3-es, soros, kéthengeres motorja kiemelkedő nyomatékot és üzemanyag takarékosságot biztosít az alacsony és közepes fordulatszám-tartományokban. Kompakt mérete és 62 fokban előredöntött elhelyezkedése alacsony súlypontot eredményez, ami a vezető előrenyújtott lábú testhelyzete és a 720 mm-es ülésmagasság mellett a kényelem és a könnyű manőverezhetőség
különleges kombinációját nyújtja. Adjuk még hozzá a különleges, GL1800 Gold Wing dizájnelemeit, és íme a végeredmény: a két megfizethető, A2 jogosítvánnyal vezethető, egyedi megjelenésű motorkerékpár.
Szöveg és kép: Honda Hungary