Yamaha XV950

Egy új korszak veszi kezdetét az XV950 és XV950R bobberek megjelenésével. A múlt ihlette, viszont technikai megoldásait tekintve teljesen modern. A 70-es, 80-as években elindult modellekhez visszanyúlva készítettek olyan motort, ami magában hordozza a japán minőséget, mégis új stílust hoz. 2014-ben a Yamaha megnyitja a lehetőséget a világ motorépítői előtt, hogy az új XV950 és XV950R modellekből minden tulajdonos saját képére formálhassa ezeket a motorokat.


Motor
A 942 köbcentis, léghűtéses 60 fokos V-twin 38,3 kW (52 lóerő) teljesítményt ad le 6600-as fordulaton, és közel 80 Nm nyomatékot szolgáltat 3000-es fordulatszámon,
köszönhetően a négyszelepes hengerfej kialakításnak, a kompakt égéstérnek.

Ezzel ideális városi használatra, és megfelelő teljesítményt nyújt a város határain kívül is. A hengerekben kerámia kompozit bevonatot alkalmaztak. A légszűrő házat és a levegő rendszert átdolgozták, hogy kisebb mérete (15 %-kal) ellenére jobb legyen az áramlás. A gyújtás és az üzemanyag befecskendezés beállításait úgy dolgozták ki, hogy a motorkerékpár jó gyorsulást érjen el, és a középső, illetve alacsony fordulatszám tartományban is megfelelő teljesítményt nyújtson. A blokkot körül ölelő kettő az egyben új kipufogó rendszer rövid, egyenes végdobban ér véget.

A kuplungon is változtattak, hogy városi környezetben, az állandó használat ne jelentsen fáradságot használójának. Egy újonnan tervezett hajtószíj, amelynek szélessége 21mm, szénszállal készült a még nagyobb futás teljesítmény elérése érdekében.
Váz
Teljesen új,dupla bölcső vázban kapott helyet a blokk. Rövid tengelytávja (1570 mm) biztosítja a könnyű és agilis úttartást, maximális irányíthatóságot a városi környezetben, valamint a semleges és stabil érzést az autópályán. Előre 41 mm villa került, a hagyományos megjelenésű lengéscsillapítókat progresszív rugókkal szerelték. Annak érdekében, hogy a megjelenés megfelelő legyen a XV950 modell újonnan kifejlesztett 12 küllős kerekeket kapott, elől 100/90-19 méretű és 150/80-16 méretű
hátsó abroncsokkal. A hullámos féktárcsák egyaránt 298 mm átmérővel rendelkeznek,
az ABS az alap modell esetében opcionális, az R változatnál széria tartozék.
Megjelenés
Kompakt és stílusos külcsínhez alacsony (690 mm) ülésmagasság párosul, egyszerre kifinomult és agilis, megtartva az időtlen karaktert. A Yamaha egyedülálló egyenes vonalat követő stílusa, és a felhasznált fém alkatrészek, kiemelik a motor egyszerűségét. Ezzel szemben az XV 950 R a szarvasbőr hatású üléshuzattal, és a
festett csíkkal az üzemanyagtartályon, még inkább hangsúlyozza az egyediséget. A legújabb technológiák, mint az ABS, a fejlett üzemanyag befecskendezés, és a LED lámpák már jelen vannak. Az egyetlen kerek fényszóró, a levágott acél sárvédők, a 12,2
literes könnycsepp alakú üzemanyagtartály és a kerek LCD sebességmérő szintén egy-egy vizuális elem. A XV950 modellek jelentik az új irányt a Yamahánál, amelyben a múlt inspirációi egy új sort nyitnak az új retro japán motorkerékpárok között.

Ami időtlenné tette ezeket a gépeket, a tiszta öröm és a szabadság, melyet a két kerék kínál, ez együtt van a minőséggel és a megbízhatósággal, amelyet joggal várnak el a Yamaha termékektől.
Tartozékok
Hogy segítse a gyártó a leendő tulajdonosok egyéni igényeinek megfelelő motor kialakítást, teljes körű tartozék kínálattal készül. A teljesítmény orientáltaknak Akrapovic slip-on kipufogót, mini burkolatot, kis ülést, rozsdamentes acél fékcsöveket ajánlanak, a hagyományokat jobban kedvelőknek egy személyes ülés, küllős kerekek, villa burkolat jár.  Színek és árak: Az XV950R matt szürke színben, tartály grafikával, Camo zöldben, szintén tartály grafikával jelenik meg 2.678.000,- Ft-ért.
Az XV950 fehérben, és éj fekete fényezéssel lesz kapható.2.428.000.- Ft-tól, az ABS-ért ennél a modellnél még 150.000,- Ft-ot kérnek.

Szöveg: Buny

Képek: Yamaha

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes