Ez a kialakítás elsőként a Z800 és a Z800e modelleknél jelent meg, és minden szempontból a stílus és a műszaki fejlesztés központjába emelte a nagyobb testvér fejlesztése során. Az olyan kifejezések, mint a fantasztikus, lenyűgöző, szenvedélyes, adtak ihletet a végső Z1000 megformálásához a fejlesztő csapatnak. Az új, egy literes Z kifejezi a Sugomi filozófiát, amely a lényegre koncentrál, és egy ragadozó nagy macska megjelenését kölcsönzi manapság a Z család tagjainak.
A dinamikus és egyben funkcionális kialakítás, a technikai innovációk látványosságát is hangsúlyozza.
A rendkívül hatékony, egy ujjal működtethető Tokico monoblokk fék nyereg, az egyik legszembetűnőbb újítása az új Z1000-nek. Ezeket a fék nyergeket nem csak nézni nagyon jó, de tökéletesen illik a Kawasaki hullámos féktárcsáihoz és radiális főfékhengeréhez.
Így talán a legjobb fékkel büszkélkedhet a csupasz motorok osztályában az újdonság. Az új BPF villák, száranként eltérő funkciókkal, kényelmes választ adnak a sportos felhasználására és a nyugodt cirkálásra is. A villa húzó és nyomó fokozati csillapítása szabályozható, amivel különleges minőséget képvisel a szegmensben. A felső részre illesztett fejidomban kapott helyet az ultra fényes LED fényszóró. A LED technológia miatt kevesebb energiát fogyaszt, nagyon tartós, és most mutatkozik be először egy Kawasakin, e mellett két lámpatest adja a tompított és távolsági fényszórót. A legújabb mérföldkő a Z- motorok történelmében, hogy még
nagyobb teljesítmény, nagyobb nyomaték áll rendelkezésre, és még kezesebb viselkedés jellemzi az új erőforrást. De nem csak a teljesítmény a döntő, hanem az, ahogy ezt szolgáltatja. Egy új befecskendezési térképpel, és számos más újítással sikerült minimalizálni a szívási veszteségeket, a Z1000 mára még több nyomatékot ad alacsony fordulatszámon, és nem veszít a teljesítményből a felső fordulatszám tartományban sem. Az új AirBox lenyűgöző motorhanggal fejeli meg gyorsításkor ezt az érzést.
A macskaszerű megjelenése illik az ülés pozícióhoz is, a vezető előre hajol kissé, kezét automatikusan a vastag alu kormányra helyezi. Az információkat stílusos alakú tükrök, és az új LCD kijelzős műszerfal szolgáltatják. Csakúgy, mint a legendás Z1, az új Z1000 könyökcsövei négy kipufogóvéghez csatlakoznak, és ideálisan illeszkednek az izmos motorkerékpár stílushoz. A farok idom, a széles hátsó gumiabroncs és az ülés végén lévő LED-es hátsó lámpa karakteres hátsót kölcsönöz a motornak. A Z1000 2014-es modellje látványos és úgy gondolkodik, mint egy ragadozó, kész válaszolni a „vadon csábításának”. A Kawasaki Motors Europe ügyvezető igazgatója, Yasushi Kawakami az alábbiakat mondta a modell bemutatása alkalmából:
A Kawasaki az egyik fő szállítója a csupasz motorkerékpárok osztályának, és ezt a Z750 sikere megmutatta Európában az elmúlt években.
Meggyőződésünk, hogy az új Z1000 az egyedi Sugomi tervezésnek köszönhetően egyre több motorost érint meg ebben a kategóriában. Hasonlóképpen működik, mint egy vizuális kivetítés, amely megmutatja, mi teszi a Kawasaki márkát olyan kivételessé és vonzóvá.
Szöveg: Buny
Kép: Kawasaki