A Tonica Fashion körül nézett a hazánkban kapható sport ruha kínálaton, és azt tapasztalta, hogy a motorosoknak a márkahűséget kifejező logóval, felirattal készülő felső ruházaton kívül, nem kínálnak semmit. A piaci rés lefedése érdekében tett „intézkedésük” eredménye, hogy a 2013-as Motorfesztiválon mutatkozott be hivatalosan a Motonica termékcsalád. A festett minták tükrözik a „szakágakat”, hogy minden motorozási stílust
kedvelő vásárló megtalálja a neki tetsző darabot.
Az ötlet megfogott, ezért megállapodtam a gyártóval, hogy az első sorozatból néhány darabot egy „hosszú távú teszt” kedvéért rendelkezésemre bocsájtanak. Mégiscsak a puding próbája az evés, ezért leginkább használat közben derül ki igazán mi marad a vásárláskor ígért szép szavakból.
Lassan két év telt el azóta, hogy átvettük a pólókat, mostanra elmondhatjuk kialakult bennünk egy kép. Alap koncepciónk volt, hogy mindkét nem véleménye irányadó, mert a felső test „kialakítása” jelentősen eltér. Amíg a hölgyeknek mellben kell több, hogy elférjenek a pólóban kényelmesen, addig a férfiak válla, karja és háta igényel nagyobb rugalmasságot az anyagtól. A hosszú és rövid ujjú pólók 95 %-a pamut és 5 %-a Lycra, ez utóbbi biztosítja a rugalmasságot és a méret tartást. A hétköznapi használat során a testhez simuló fazon kihozza a fölösleges zsírpárnákat minden dimenzióban, ezért sportos alakúak válasszanak méretpontos darabot, aki fedni szeretné ilyen irányú test „geometriáját”, az a nagyobb méretek közül válogasson. Amúgy a motoros dzseki alatt pont nem érdekes ez a kitétel, de általában ruhát nem csak egy tevékenységre vesz az ember, főleg, ha olyan igényes és jól kivitelezett, mint a Motonica. Mindenki tapasztalta már, hogy nyáron milyen jó levenni a motoros dzsekit. Az ember vágyik arra, hogy az enyhe szél az átázott pólót megszárítsa, mert a hónalj és hát részén csavarni lehetne belőle az izzadtságot. Ezzel szemben a Motonica ruházatban nem éreztünk ilyen mértékű „vizesedést”.
A pólók szín összeállítására többen azt mondanák, hogy egyedi, de nekem kifejezetten tetszett a barna-narancssárga kombináció, de a világos zöld-fekete sem áll távol tőlem. A viselés szempontjából fontos, hogy a gallér részen a mosások és használat során ne menjen szét az anyag. Nem egy hátrány, ha nem azon kell gondolkodnunk öltözés közben, hogy a fejünk nőtt-e meg, vagy a nyak bebújó anyaga ment össze annyira, hogy használhatatlanná vált a felső. Szerencsére ilyet nem tapasztaltunk, ami mindenképpen a ruha darabok tartósságát mutatja. Egy hibát felfedeztünk, hogy a dísz szegővarrások mostanra kezdenek elengedni, viszont ez a használatot nem befolyásolja. A mosások számát nem tudom meghatározni, alacsony hőfokon rengeteget forogtak a gépben, egy hagyományos anyagból készült pólóval összehasonlítva gyűrődés mentesnek mondanám.
Ezért nem is vasaltuk soha, ez mindenképpen jó hír a „mosó nőknek”. Mindjárt adok egy jó érvet a vásárlás mellett, hiszen kedvesünk meggyőzése érdekében bevethetjük József Attilát, mert a Mama című verse óta tudjuk, hogy a mosó nők korán halnak. Ezeknek a ruhadaraboknak a beszerzése pedig, kifejezetten ezzel ellentétes irányba hat.:)
A mintázatot adó festés, egy különleges eljárás eredménye, ennek köszönhetően a festék nem az anyagra kerül, hanem bele. Így akármennyit mossuk, használjuk – egy-két vékony vonaltól eltekintve – nem veszít a színéből és kontúrjából sem. A póló alapanyaga hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, így éveken át azonos minőségű ruhát hordhatunk, és ez az igazi takarékosság. A Motonica pólók nem a legolcsóbbak, ha az árakat nézzük, de
közelítsük meg ezt a kérdést egy másik irányból. Ha egy motor márka eredeti ruházati kollekciójába tartozó modellt szeretne valaki megvenni, akkor a Motonica árainak kétszeresét is ki lehet fizetni a hőn áhított darabért, és nem beszéltünk arról mi történik, ha márkát vált az illető.
Ismerve a környezetemet a motoros ismerősök nem hagynák szó nélkül a kontrasztot. Ha egy egyszerű pólóra szitáztatunk, az is közel ennyibe kerül, ha nem rendelkezünk a megfelelő szitával, és még nem beszéltünk az anyag minőség különbségéről sem. A híres sport ruházatot készítő cégek felsőjében megjelenni egy motoros rendezvényen: „hogyan kinéz az már”, főleg ha köztudottan csak „úri sportok” számára készítenek kollekciókat.
Összesítve a tapasztalatokat azt kell mondjam, hogy megszületett a hazai benzingőzzel átitatott sport márka, ami minőség tekintetében felveszi a versenyt a nagy nevek termékeivel.
Szöveg és kép: Buny