A Honda Motor Europe örömmel jelenti be, hogy a 2016-os modellévre megújulnak crossover motorkerékpárjai. A CB500X, az NC750X, a VFR800X Crossrunner és a VFR1200X Crosstourer ezentúl még modernebb formában igyekszik kiszolgálni a vásárlók igényeit. Az NC700X 2012-ben robbant be az európai piacra, s azóta is a tíz legkelendőbb motorkerékpár közé tartozik az öreg kontinensen. Népszerűségét nem csak praktikus felépítésének és kiemelkedő teljesítményének köszönheti, hanem annak is, hogy a Honda mérnökei folyamatosan fejlesztik.
NC750X
A 2014-es évre például nagyobb hengerűrtartalmú erőforrást kapott, ezért ismerhetjük ma már NC750X-ként.
A 2016-os NC750X újdonságai: teljesen átdolgozott, még terep-, illetve kalandmotorosabb jellegű idomok, akárcsak a többi X modellnél, LED-es fényszóró és hátsó lámpa, 70 milliméterrel magasabb szélvédő a pihentetőbb utazásért, a dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) S üzemmódja három alap programot kapott, így a pilóta mindig az aktuális időjárási és útviszonyoknak, valamint motorozási stílusának megfelelően szabályozhatja a hajtáslánc működését, egyenletesebb működésű Showa teleszkópok „dual-bending” szelepekkel állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással, szabályozható előfeszítésű hátsó rugóstag, nagyobb bukósisak-tároló (21-ről 22 literre nőtt befogadóképessége).
A rekesz ott helyezkedik el, ahol a hagyományos motorkerékpároknál az üzemanyagtartályt találjuk, kompakt, kis tömegű kipufogódob, ami még mélyebbé teszi a jellegzetesen pulzáló, 270 fokban elékelt főtengellyel hatékonyabbá tett erőforrás hangját.
CB500X
Még jobbá, illetve fejlettebbé vált a Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető, végtelenül felhasználóbarát mindenese, a CB500X. A crossover jellegű, pörgős modell a következő újdonságokkal köszönti a 2016-os évet: 100 milliméterrel magasabb plexi a hatékonyabb időjárás-védelem érdekében, fénydiódás első és hátsó lámpa, szabályozható rugó előfeszítésű felfüggesztés, állítható fékkar és átdolgozott, finomabban kapcsolható váltó.
VFR1200X Crosstourer
A Honda X modellcsaládjának V4-es zászlóshajója számos ponton változik. A 2016-os modellév hozadékai a következők: új, egy kézzel, precízen beállítható szélvédő, három alap programot kapott a DCT váltó S üzemmódja, így mindig az aktuális forgalmi helyzethez és motorozási stílushoz igazítható a hajtáslánc viselkedése. További újdonság a dőlésszög-érzékelő, melynek adatai alapján a vezérlőelektronika képes megállapítani, hogy lejtőn vagy emelkedőn halad-e a motor, s ennek megfelelően szabályozza a váltó működését. A dupla kuplungos automatikus erőátvitel sikeréről sokat elárul, hogy 2014 óta a vásárlók többsége ezzel kéri a VFR1200X Crosstourert. Az erőforrás károsanyag-kibocsátása megfelel az EURO 4 előírásainak, új színösszeállítás (Candy Prominence Red)
A VFR800X Crossrunner
A tavalyi, átfogó frissítését követően a teljes X család megkapta a crossover Hondák új, modernebb arculatát, kihangsúlyozva a mindenes szerepkörben is brillírozó modellek praktikus és dinamikus mivoltát.
Szöveg és kép: Honda Hungary