Idén nyáron a spanyol El Solitario közreműködését kérte a Yamaha, hogy a legendás XJR 20. születésnapjára készítsenek a motorból egyedi gépet. Az eredmény egy verseny pálya ihlette szörny, „Big Bad Wolf” néven. A Glemseck 101 rendezvény keretein belül megtartott gyorsulási versenyen az 1/8 mérföldes pályán az újdonság véget vetett a címvédő Lucky Cat Garázs uralkodásának.
Annak ellenére, hogy a teljes átalakuláson esett át az utcai gép, El Solitario hű maradt a kiíráshoz, és a „Big Bad Wolf” a váz vágása és hegesztése nélkül
készült.
A kész motor megmutatja, milyen messzire lehet menni egy kis fantáziával és egy XJR1300-zal. A sikerből Mauro Abbadini a Classic Co. technikai igazgatója is kivette a részét, hozta magával egy veterán versenyző rutinját, tapasztalatát, amivel sok csatát nyert a pályán. Végül, de nem utolsó sorban egy sereg versenyző adta „ külső szakértői” véleményét az El Solitario által megvalósítani kívánt motorhoz. A végeredmény, a „nagy rossz farkas”. Majdnem minden alkatrész rendelésre készült a váz, az üzemanyagtartály, a kormány és a hátsó lámpa kivételével, a cél egyértelmű volt, csökkenti a tömeget, hogy csak 183kg legyen feltöltve. Az erőforrás nem maradhatott gyári, a hengerfejben az átalakítások révén 50% -kal több üzemanyag tud áramlani.
A gyári 9,7 arányú sűrítést 10,7-re emelték, az égésteret átalakították. A titánium csavarok és a főtengely finomítása után véget értek a „belső” munkálatok. A legkorszerűbb Lectron 42 rendszer gondoskodik padon végzett áramlási mérések alapján beállított benzin-levegő keverékről. A DynaTek programozható gyújtással a teljesítmény 148 lóerő a hátsó keréken. A Classic Co. készítette a szénszálas farok részt, a has idomot, valamint az összes alumínium alkatrészen szükséges módosításokat. A Dymag által fejlesztett szénszálas kerekek, és a Svédországban bejegyzett ISR sokat dolgozott az El Solitario által tervezett féken, a tárcsákon és a hihetetlen hátsó féknyereg rögzítésen.
ISR kezelőszervekhez hat dugattyús féknyergek kapcsolódnak elől és négy dugattyús hátul. A K-Tech együttműködött a Novatech céggel, hogy a motorhoz illesszék az első villa és a hátsó rugó csillapítását. A BBW-hez illő titán kipufogó az Asahina Racing-nél készült Japánban. A Moto GP olajhűtő beszállítója, a Taleo Racing egyedi félkör alakú radiátort gyártott. A TWM az egyedi tanksapkát szállította, az alumínium lengőkar az Over Racing műve Japánból. Corona a nagyszerű gyors váltóval, a PIAA a fényszórókkal járult hozzá a motor kivitelezéséhez.
A BBW Michelin abroncsokon gördül utcán, slick és eső gumit is kínálnak versenypályára. Végül, de nem utolsó sorban a gyönyörű egyedi grafika és festés a londoni Death Spray Custom munkája.
Szöveg: Buny
Kép: Yamaha