BMW F 700 GS és F 800 GS

A BMW Motorrad nagy sikerű F 700 GS és F 800 GS modelljei immár évek óta sokrétű előnyöket kínálnak: a motorozás felhőtlen élménye mindenfajta úton biztos irányíthatósági tulajdonságokkal, erőteljes motorokkal, valamint – a hosszú utazások során is – magas fokú mindennapos használhatósággal szolgálnak, különösen, ha köveken és sóderen vezet az út.

Egy koncepció két variációban, amely motorkerékpár-rajongók sokaságát
hódította meg az elmúlt évek során, s amelyet a BMW Motorrad megjelenésében ismét továbbfejlesztett a 2016-os modellévre.

Üzemanyagtartálya új burkolatának és a gyújtáskapcsoló szintén átdolgozott borításának köszönhetően mindkét modell még frissebb és dinamikusabb benyomást kelt. Fokozott igényesség és a fényezett elemekkel alkotott még izgalmasabb kontraszt jellemzi a színvonalas galvanizált elemeket, amelyek fémes hatása a térdvédők (F 700 GS) és a hűtő burkolata (F 800 GS) esetében egyaránt részben gravírozott és új rajzolatú típus felirattal együtt érvényesülhet. Új tervezésű, kéttónusú kárpittal bevont ülés teszi teljessé mindkét modell még frissebb és dinamikusabb megjelenését.

Annak érdekében, hogy mindenfajta termetű motoros teljes egészében kiélvezhesse az F 700 GS és az F 800 GS kínálta élményt, modelltől függően öt különböző ülésmagasság áll rendelkezésre: négy különböző ülés, valamint opcióként a motorkerékpárt mélyebbre süllyesztő futómű. Az ülésmagasság igen széles tartományon, 765 és 860 (F 700 GS), illetve 820 és 920 milliméter (F 800 GS) között változtatható. Mindkét modellben a folyadékhűtésű, hengerenként négyszelepes, jól bevált és karakteres kéthengeres motor gondoskodik a dinamikus menetteljesítményekről.

A korszerű, 798 köbcentiméter hengerűrtartalmú, benzin befecskendezésű erőforrás hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Közvetlen és érzékeny gázadási reakciói mellett mindenkor tekintélyes vonóerővel és kedvező üzemanyag fogyasztással kelt mély benyomást. Az F 700 GS modellben teljesítménye 7300-as percenkénti fordulatszámnál 55 kW (75 LE), maximális
forgatónyomatéka pedig 5300-as percenkénti fordulatnál 77 newtonméter. Az F 800 GS esetében e motor 7500-as fordulaton 63 kilowattot (85 LE), míg 5750-es percenkénti fordulatszámnál 83 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.

A „Biztonság 360 fokban” koncepció szellemében az új F 700 GS és F 800 GS már alapkivitelében a BMW Motorrad fejlett blokkolásgátló berendezésével (BMW Motorrad ABS) készül. További aktív biztonsági rendszerként a feláras automata menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) és az elektronikus futómű állítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) is szerepel a kínálatban. Az új F 800 GS harmonikus utcai használhatóságát és túra alkalmasságát továbbra is széles körű terepes képességekkel ötvözi, míg az új F 700 GS inkább azon motorosok számára készült, akik kevésbé igénylik a terepes kvalitásokat.

Szöveg és kép: BMW Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes