A Yamaha teljesen új, egyliteres erőforással szerelt modellt mutatott be, ami képes a csupasz motorok között elvinni a pálmát. A radikális MT-10 a motorozás élményét élvezhetővé teszi bármely úton, bármikor és bármilyen sebességnél. A 998 köbcentiméteres, soros elrendezésű motorja hatalmas lineáris nyomatékot
szolgáltat az alacsony és közepes fordulatszám tartományban.
Adrenalin bomba a nyújtott teljesítmény, és az alumínium Deltabox váz, az ultra rövid tengelytávval (1400 mm), páratlanul könnyű és agilis kezelhetőséget biztosít.
Az agresszív megjelenés az MT-10 dominanciáját sugározza, amely vonzza a figyelmet, és az YZF-R1 futóműve kategóriájában kiemelkedő műszaki megoldás. A Dark Side of Japan inspirálta a megjelenést, ami úttörő az elmúlt évek tapasztalata alapján. A korszakalkotó MT-09 és az MT-07, valamint az MT-125 után, itt van a felső kategória képviselője is. Most már teljes a paletta,m a legkisebbtől a legnagyobbig végig lehet lépdelni a rang létrán, ha valaki elkötelezi magát az MT család mellett. A Yamaha D-MODE rendszere három teljesítmény leadási mód közül ad lehetőséget a választásra.
A legfontosabb a kifinomult YCC-T elektronika, amely azonnal változtatja a motor karakter beállításával párhuzamosan gázállás alapján szabályozza a gyújtás időzítését és az üzemanyag befecskendezőt. A „Standard” mód egy sima karaktert ad az egész fordulatszám tartományban, és mindennapi motorozáshoz szánják. Az „A” mód sportosabb haladásra alkalmas, míg a „B” üzemmódban csúszós út felületen vagy zsúfolt utcákon haladáskor örvendezhetünk a lágy teljesítmény eladásnak. A nagy teljesítmény élvezete érdekében az MT-10 három fokozatban állítható kipörgésgátló (TCS) rendszert kapott. A rendszer figyeli a hátsó gumival csúszását, és amikor ezt érzékeli az YCC-T automatikusan szabályozza a gázállást, a gyújtást és az üzemanyag befecskendezést, hogy a hátsó kerék tapadása megfelelő legyen.
Az üléspozíció, a nagy nyomatékú motor és a kifinomult futómű, az MT-10-et képessé teszi arra, hogy nagy távolságokat lehessen vele megtenni. A gyári kiegészítők, mint például a magas plexi vagy az oldaltáskák tovább fokozzák az utazási komfortot. További nyugodt és élvezetes motorozást segíti a sebességtartó automatika, amelyet a 4., 5. és 6. fokozatban 50 km/ó és 180 km/ó között lehet használni. A kapcsoló a bal kormány végre került, ha aktiválva van, a Yamaha Chip Controlled (YCC-T) tartja a kiválasztott sebességet. A sebességet 2 km/ó-s értékekkel lehet módosítani, a beállítások
automatikusan törlődnek a fék, kuplung, vagy gáz beavatkozásokra.
A „Folytatás”-ra visszaállítja a tempomat az utoljára használt sebesség értéket.
Az MT-10 futóműve a legújabb generációs YZF-R1-től származik. Elöl KYB fordított villa 43mm átmérőjű csövekkel 120 mm-en mozog. A beállítások a sima és alacsony terheléshez megfelelő, míg a feszítéssel pontos visszajelzést lehet elérni. Hátul rácsos, extra hosszú alumínium lengőkar KYB hátsó rugóstaggal Monocross rendszerben simítja ki az út egyenetlenségeket. Az első kereket 320mm átmérőjű tárcsafék lassítja, radiális, 4 dugattyús féknyergekkel.
A szuper sportos első fékrendszerhez illeszkedik egy 220mm hátsó tárcsafék ABS rendszerrel az alapfelszerelés részeként. Új LCD multifunkciós műszerfal gondoskodik a világos és könnyen olvasható értékekről. A műszer egység magában foglalja a digitális sebességmérőt, fordulatszám, üzemanyag mennyiség, kilométer-számláló, sebesség fokozat kijelzőt. A legoptimálisabb váltás időzítéséhez jelzőfény nyújt segítséget, amely egyéni igények alapján állítható.
A szögletes alkatrészek és a sok kisebb légrés, adja az egyedi MT karaktert, amit a LED-es fényszórók, és a kis fejidom agresszív megjelenése tovább erősít. A 2016-tól kapható motort fluo, fekete és Race Blu színben lehet majd kapni.
Szöveg: Buny
Kép: Yamaha