„Érzéki változás”, így jellemezhető legegyszerűbben a 2016-os Integra megjelenés. Minden, amit a motoros lát, hall és érez: a kompakt LED-es
fényszóró tiszta fehér fényével, a tiszta lencsével szerelt LED hátsó lámpa, a zömök kipufogódob, rozsdamentes acél az újratervezett gumi szőnyegek mellett a lábtartókon.
Vadonatúj LCD kijelző, ami mutatja a megtett távot, az üzemanyag fogyasztást, a fűtött markolat hőmérsékletét, hogy csak néhányat említsünk a funkciókból.
ECO üzemmódban a kijelző világoskék, és zöldre vált, ha még gazdaságos az üzemanyag felhasználás. SHIFT módban narancs színre vált, ha a motor
fordulatszáma meghaladja az előre beállított szintet. A Honda Ignition Security System (MITS) legújabb verziójában egy azonosító chip van beágyazva a kulcsba, és annak adatai nem egyeznek a motorvezérlő egységben tároltakkal (ECU) , a motor nem indul. Az Integra folyadékhűtéses, SOHC, 8 szelepes, soros, kéthengeres motorja biztosítja a megfelelő teljesítményt az alacsony és
közepes tartományban. A viszonylag hosszú löketnek és a speciális formájú égéstérnek, valamint a nagy tömegű főtengelynek köszönhetően a 68 Nm-es forgatónyomaték már 4750 percenkénti fordulaton rendelkezésre áll, a 40,3 kW-os (55 lóerő) teljesítményt 6250-es fordulatszámon adja le.
A PGM-FI befecskendező rendszer felel a pontos üzemanyag levegő arány szabályozásáért. A motor megfelel az EURO4 szabványnak, a CO2-kibocsátás 81g/km, az üzemanyag fogyasztás 3,5 liter/100 km (WMTC), a 400kmnél nagyobb hatótávolságot a 14,1 literes üzemanyagtartály biztosítja az ülés alatt. A váltó részen nagy változás nincs, a dupla kuplungosnál nincs jobb egy ilyen felépítményhez. A 41mm-es Showa Dual teleszkópvilla elől 120mm utat tesz meg, optimalizálni a nyomó- és húzó csillapítást szelepekkel lehet. A hátsó
középen elhelyezett rugó előfeszítése állítható, és szintén 120 mm-es rugóúttal rendelkezik. Elöl a 320 mm-es hullámos tárcsa és két dugattyús féknyereg, hátul 240 mm-es hullámos tárcsa és egydugattyús féknyereg emészti, két csatornás ABS közreműködésével a mozgási energiát.
Az öntött alumínium kerekeken elől 120/70 ZR17, hátul 160/60 ZR17 gumik feszülnek. Az L alakú szelepek kivezetések teszik könnyebbé a légnyomás ellenőrzését és beállítását. A 2016-os Integra öt színben lesz kapható: gyöngy fehér, matt ezüst, matt fekete metál, egyedi megjelenéssel kétféle matt ezüst fényezéssel. A gyári tartozékok közül a speciálisan tervezett új hátsó doboztartó, a hozzá illeszkedő 35 és 45 literes felső dobozokkal, valamint a 29 literes oldal dobozokkal a hozzájuk tartozó belső táskákkal, 5 fokozatú fűtött markolat és légterelők lehetnek érdekesek a túrázók számára.
Szöveg: Buny
Kép: Honda