A Yamaha Sport Heritage modelljei egyedülálló módon egyesítik a csúcstechnológiát és az ikonikus stílust, amellyel a múlt klasszikusai előtt tisztelegnek. Ennek köszönhetően nagy népszerűségnek örvendenek a „Faster Sons” filozófiáját tisztelők egyre nagyobb táborában. A Yamaha 60 éves történelmének klasszikus dizájnelemeit méltányoló modellek, mint például az XSR900, lehet őséget biztosítanak a mai motorosoknak, hogy valódi, karakteres, korabeli motorok tulajdonosai lehessenek, a legkorszerűbb technológiával és kategória első teljesítménnyel.
A Yamaha teljes mértékben – minden más japán gyártónál jobban – elkötelezett a mozgalom iránt, hogy a tulajdonosok minél jobban személyre szabhassák motorkerékpárjukat. Éppen ezért az elmúlt évek folyamán a vállalat egy sor egyedi különlegesség építését kezdeményezte. A különböző Sport Heritage modellből kiinduló legendás motorépítők, mint például Shinya Kimura és Roland Sands, létrehoztak néhány valóban rendkívüli motorkerékpárt, amelyekkel bemutatták a képességeiket, és
inspiráló módon demonstrálták minden motoros számára, hogyan tehetnek a sajátjukká egy Yamaha motort. Most első alkalommal társulunk Olaszország egyik legelismertebb autóversenyző márkájával, az Abarth-tal, hogy létrehozzunk egy gyári, limitált kiadású Café Racert.
Új XSR900 Abarth
Az Abarth több mint 60 éve foglalkozik versenyzéssel. Az olasz dizájnelemeket alkalmazó, versenyre termett génekkel rendelkező vállalat történelme és filozófiája tökéletesen kiegészíti a Yamaháét. Az Abarth és a Yamaha egy izgalmas új projektben működött együtt, hogy 2017-re megalkossa az XSR900 Abarthot, egy prémium café racer különlegességet olyan festéssel, ami után mindenki megfordul, és amely egy sor
exkluzív, pehelykönnyű alkatrészből van felépítve.
850 köbcentiméteres CP3 motorblokk
Az új, limitált kiadású motor szíve a Yamaha kiemelkedő 850 köbcentiméteres, 3-hengeres CP3 motorblokkja, amely erős és lineáris nyomatékot biztosít, hogy a motoros a teljes fordulatszám tartományban félelmetes gyorsulást és teljesítményt tapasztalhasson meg. Ez a kipörgésgátlóval és segéd- és csúszó (A&S) tengelykapcsolóval felszerelt erőmű a legkülönbözőbb körülmények között is magas fokú irányíthatóságot biztosít.
Sportos üléspozícióAz exkluzív, új Sport Heritage modell egyik legfontosabb tulajdonsága az autentikus café racer üléspozíció, amely növeli az ember/gép egységét, és kihangsúlyozza a motor agilis és kompakt érzetét.
A clip-on Swallow kormánykarokkal és az egyszemélyes versenyüléssel – amelyek sportos, beékelt üléshelyzetet biztosítanak – az XSR900 Abarth a gyári XSR erősségeire épít, és exkluzív café racerré alakítja azt.
Karbon karosszéria
Az XSR900 Abarth kompakt érzését és ikonikus látványát a ’60-as évek rockerei által létrehozott egyedi motorok és hibridek inspirálták, akik a leggyorsabb és legdögösebb motorok létrehozására törekedtek. Az Abarth retró fejidoma gyönyörűen ellenpontozza csúcstechnológiás karbonszerkezetét, míg a stílusos egyszemélyes velúr ülés kihangsúlyozza a motor kiváló minőségű felszereltségét. A kisebb súly és a motor sportos génjeinek kihangsúlyozása érdekében szénszálat használtak az első sárvédőhöz és az ülés borításához, az integrált hátsó lámpa és a könnyű rendszámtábla tartó pedig illenek az új sportüléshez.
Komplett Akrapovič titán kipufogó
Az eredeti café racerek „need for speed” filozófiájához hűen az XSR900 Abarth komplett, a teljesítményt növelő Akrapovič titán kipufogót kapott, titán kettős slip-on kipufogódobokkal, amelyek erősebb gyorsítást tesznek lehetővé exkluzívabb látvánnyal és lenyűgözőbb hanggal.
Exkluzív Abarth színséma
Az üzemanyagtartályon, valamint a karbon első sárvédőn és karbon ülésborításon Abarth logók találhatók, az egyedi szürke/vörös színséma pedig egy elmúlt éra szellemét fogja meg, és tökéletesen illik a retró café racer stílushoz. A ’60-as évek által inspirált, a legfejlettebb japán technológiát és olasz dizájnelemeket ötvöző új XSR900 Abarth rendkívül különleges módon hozza össze ezeket az eltérő világokat.
Limitált kiadás, csak 695 darab
Az XSR900 Abarth gyártása szigorúan 695 darabra terjed. Minden egyes motorkerékpár oldalán egy alumínium plakett van a gyártási számmal, amely igazolja az exkluzivitását.
VIP Abarth Experience
Azok a motorosok, akik az elsők között szeretnének ennek az új, izgalmas café racernek a birtokába jutni, jegyezzék fel naptárjukba a 2017. január 17. 14 órát (közép-európai idő szerint), amikor a Yamaha
erre a célra készült online regisztrációs rendszere működésbe lép. Az első 95 vevő regisztrálhatja online megrendelését az új XSR900 Abarthra a www.xsr900-abarth.eu honlapon. Továbbá mindegyik online vevőt meghívjuk egy VIP Abarth Experience programra, jelentkezési sorrendben.
Az első 95 online regisztráció visszaigazolását követően a fennmaradó 600 limitált kiadású XSR900 Abarth Yamaha kereskedőkön keresztül lesz elérhető 2017 áprilisától.
Eredeti tartozékok és Faster Sons ruhakollekció
Az XSR900 eredeti tartozékok széles választéka kapható az XSR900 Abarth típushoz, ami lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy egyedivé tegyék motorkerékpárjaikat saját preferenciáik szerint. Az új café racer bemutatásával egy időben a Faster Sons ruhakollekció is kibővül egy café racer stílusú pólóval, valamint egy exkluzív pulóverrel és sapkával.
Az új Abarth 695 Tributo XSR koncepció
Az új Yamaha XSR 900 Abarth bemutatójának örömére – amely az első, a motorgyártás két legdinamikusabb márkájának együttműködéséből született motorkerékpár – az Abarth bemutatja az ikonikus 695 új koncepcióját, melynek neve a skorpiós márka legkülönlegesebb autóira utal. A 695 Tributo XSR egy koncepció autó, amely szürke színével és vörös részleteivel a Yamaha XSR stílusát tükrözi. Rendkívül nagy arányban alkalmaz szénszálas alkatrészeket, hangsúlyozva a rokonságát a motorkerékpár szénszálas fejidomával, első sárvédőjével és ülésburkolatával. A koncepció autó és a Yamaha XSR 900 Abarth hasonlóképpen osztozik a pehelykönnyű Akrapovič kipufogó rendszeren, egy olyan, versenyzésből eredő részegységen, amely egyéniséget, hangzást és teljesítményt ad. A koncepció autó névjegye az XSR logó a hátsó ajtón.
Az Abarthról
A zseniális, szenvedélyes és éles elméjű fiatal osztrák motorversenyző, Karl Abarth által 1949-ben alapított vállalat kis sportkocsik fejlesztésével, felkészítésével, gyártásával és versenyzésével foglalkozik immár több mint 60 éve. 1971-ben az Abarth csatlakozott az FCA csoporthoz, és átvette a vállalat versenyrészlegének működtetését, 1980-ban és 1981-ben megnyerve a sportautó világbajnokságot (World Sportscar Championship)
Lancia Beta Monte Carlo Group 5 versenyautóival. Ebben az idő szakban a FIAT is használta az Abarth nevet számos nagy teljesítményű gyári modelljéhez, ami által az Abarth márkát széles körben megismerték.
2007-ben az Abarth & C. S.p.a. céget az FCA csoport független leányvállalataként alapították újra, és egy sor speciálisan felkészített nagy teljesítményű városi autó és sportautó felelőse lett, beleértve az Abarth 595-öst és a nemrégiben útjára bocsátott Abarth 124 Spidert, amely megtestesíti mindazt az izgalmat és élvezetet, amit csak egy valódi Spider képes nyújtani. Az Abarth Racing csapat által kifejlesztett Abarth 124 Spider tökéletes megtestesítője a márka legfőbb értékeinek: teljesítmény, szaktudás és műszaki kiválóság. Speciális járműveiken túlmenően a vállalat fő profilja a nagy teljesítményhez szükséges készletek és tartozékok gyártása, valamint divat- és életmód-kiegészítők gyártása olyan nagy nevű márkákkal együttműködve, mint a Yamaha. Az Abarth a Movistar Yamaha MotoGP csapat egyik hivatalos támogatója, és az együttműködés részeként számos speciális járművet biztosított a csapat részére.
Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország