A Honda mérnökeinek az új VFR800F 2014-es fejlesztéséhez képest meg kellett őrizniük
a már kialakított alapvető VFR tulajdonságokat, másrészt az új modellnek modern jellemzőkkel és technológiákkal felvértezve kell harcba szállni a vevők kegyeiért. Ennek eredményeként az új VFR800F könnyebb lett az elődjénél 7 kilogrammal, egyetlen lent vezetett hangtompító váltotta fel az előző modell kettős formatervezését, és számos részlet változtatott még az össztömeg értékén, és akkor ott van még a stílus. Közepén keskenyebb, mint a 2014-es verzió, modern szögekkel keverve a karcsú sziluettet. 2017-ben a VFR800F három színben lesz kapható: ezüst metál, fekete metál, vörös.
A VFR800F 782 köbcentis, folyadékhűtéses, 16 szelepes DOHC 90 ° -os V4-VTEC motorja 2014-ben jelentős fejlesztést kapott, főként a bütykös tengely és a szelep nyitva tartás időtartamára / átfedésére helyezték akkor a hangsúlyt, hogy a középső fordulatszám
tartományban elérjék a kívánt nyomaték növekedést.
A 77,9 kW (106 Le) teljesítményt 10250-es fordulatnál adja le, 75,1 Nm maximális forgatónyomaték mellett, mely értéket 8500-as percenkénti főtengely fordulatnál szolgáltat. A VTEC szelep vezérlés egy pár szívó / kipufogó szelepet működtet hengerenként alacsony fordulatszámon, majd a fordulatszám emelésével zökkenőmentes átmenettel tér át a blokk a hengerenkénti négy szelep használatára. A kombinációval rendkívül lineáris teljesítményt lehet elérni. A furat és a löket 72 mm x 48 mm, a sűrítési arány 11,8: 1. A PGM-FI üzemanyag befecskendezést 36 mm-es fojtószelepekkel, a motor új teljesítmény paramétereihez igazították, és a mért üzemanyag fogyasztás 5,15 liter/100 km (WMTC) volt.
A Honda kipörgésgátló rendszere (TCS) alapfelszerelés, a bal oldali kormány kapcsolóról működtethető, és a motorozási szokások és helyzetek széles tárházát lefedi tudásával. A 2017-es motor károsanyag kibocsátása megfelel az EURO4 szabványnak. A gyémánt mintára hasonlító alumínium váz 2017-ben változatlan. Összsúlya 242 kg-ra csökkent. A kormányszöge 25 ° 30 ‘-ra van beállítva, 95 mm-es utánfutással és 1460 mm-es tengelytávval vág neki az idei szezonnak. Az egyoldalas lengőkarra támaszkodó központi rugóstag és a 43 mm-es Honda Multi-Action System (HMAS) rendszerű teleszkóp villa gondoskodik az útegyenetlenségek kiszűréséről. A villa végeket áttervezték, hogy a sugárirányú, négy dugattyús féknyergeket rögzíteni lehessen. Az új, üreges alumínium kerekek 310 mm-es tárcsákat kaptak elől és 256 mm-es került hátra. Az első felnin 120/70 ZR17M / C (58W), a hátsón 180/55 ZR17M / C (73W) abroncsok feszülnek. A kétcsatornás ABS biztosítja a folyamatos és biztonságos megállást.
Az „Elegáns Sport” motor, a VFR800F lényege a lenyűgöző karosszériája, ami nem csak egy modern kontúrt biztosít, éles szögekkel és puha görbék keverékével, hanem tiszteletben tartja a VFR történetének elemeit is, mint például a légbeszívó csatorna az idom oldalán. A VFR elengedhetetlen velejárója az „X” fényszóró forma, idén ezek LED-eket kaptak betét fényforrásként. A hátsórészen is egy LED-es hátsó lámpatest vette át az előd szerepét, kombinált kijelzőkkel a tiszta megjelenés érdekében. A középső burkolat szélessége 40 mm-rel csökkent, így a VFR800F vékony és kompakt érzést kelt a vezetőben. Az ülés magassága állítható (789 mm vagy 809 mm) a mellékelt szerszámmal, és a kormány magasság 15 mm-es gyári tartozékkal emelhető még, az ergonómia tovább
finomítása érdekében.
Szöveg: Buny
Kép: Honda