A „szörny” sorozat az 1992-es Intermot kiállítás nagy durranása volt, minimalista megjelenése néhány technikai részlettel kiemelve nem csak egyszerű motorkerékpár volt, hanem egy jelenség. Az évek során kialakult egy tervezési struktúra, ami több mint 20 éve jelen van a piacon, és egy igazi típus család nőtt fel az évek alatt.
A 2017-es modellek családja a kicsit átqalakított, de finom Monster 797-es szériával indul, a Monster 1200 és a Monster 1200 S átfogó felülvizsgálaton esett át, hogy a Superbike világbajnokságban már bizonyított blokk tovább erősítse a nagy Monster sportos karakterét.
A 821-es kis ránc felvarrással és Euro 4-es motorral várja a vásárlókat. Változatlanul a legsportosabb Monster, az 1200 R, az új modell évben feltűnő díszítéssel. Az összes modell terjedelmes acél benzintartállyal készül, az első lámpa szemből azt az érzetet kelti, mintha egy valódi szörnyeteggel találnánk szembe magunkat. A letisztult kis műszerfal minimalista megjelenése megtévesztő lehet, mert sok értékes információval, részlettel hangsúlyozza a motor karakterét.
Az idénre az alábbi műszaki tartalmat kínálják a Monsterek:
Monster 797
Színek: Ducati vörös a váz is, feketék a kerekek. Fehér, vörös vázzal és kerekekkel. Sötét szürke, fekete vázzal és kerekekkel. Léghűtéses 803 köbcentis Desmodue motor, 75 lóerős teljesítménnyel 8250-es főtengely fordulatnál, és 69 Nm forgatónyomatékkal 5750-es fordulatszámnál, Euro4 szabványnak megfelelő kibocsátási értékekkel. Kettő az egyben kipufogó. Acél rácsszerkezetű váz, alumínium hátsó kettős lengővilla. Az ülésmagasság 805 mm, a tan 16,5 literes. Tíz küllős alumínium kerekek, azokon Pirelli Diblo Rosso II gumik, elől 120/70 ZR 17, hátul 180/55 Zr 17-es méretben.
Az első 43 mm átmérőjű, felfordított Kayaba teleszkóp villát Sachs húzó és nyomó fokozat beállítási lehetőséggel rendelkező rugóstag egészíti ki. Az első keréken 320 mm átmérőjű, a hátsón 245 mm-es tárcsafék Bosch ABS rendszerrel kiegészülve segít a megállásban. A műszerfal LCD kijelzős, az indexek és a hátsó lámpa LED-es. Az ülés alatt 12 Voltos töltő csatlakozó található.
Monster 821
Színek: Ducati vörös a váz is, feketék a kerekek. Szürke, vörös vázzal és kerekekkel. A 821 köbcentis Testastretta erőforrás 113 lóerőt ad le 9250 percenkénti főtengely fordulatnál, a 89 Nm-es forgatónyomaték 7750-as fordulatszámnál jelentkezik. Mindezt az Euro4-es normák betartása mellett. A futómű elemek már ismerősek a kisebb testvértől. A kiegészítők között módosítható teljesítmény leadást, Ducaty Safety Pack-ot találunk, ami három utas ABS és nyolc módban állítható DTC -t (Ducati Traction
Control) találunk.Az LCD kijelzős műszerfal mellett állítható ülés magasságot, és hátsó ülés borítást is kínálnak. A 821 Stripe modell csak a fényszóró idomban különbözik az alap modelltől.
Monster 1200
Szín: Ducati vörös a váz is, feketék a kerekek. Az 1198 köbcentis Testastretta 11° DS motor 150 lóerőt teljesít 9250-es fordulatszámnál, de a 126 Nm nyomaték csúcsot már 7750-es fordulatnál lehet élvezni. Természetesen az Euro4 itt is alapkövetelmény. A kipufogó két dobban végződik. Az alumínium felnik 10 küllősek, elől 120/70 ZR 17-es, hátul 190//55ZR 17-es Pirelli Diablo Rosso III gumik feszülnek. Elől 43
mm átmérőjű, felfordított Kayaba állítható teleszkóp villák, hátul Sachs rugóstag csillapítja az út egyenetlenségeket. Elől 320 mm-es tárcsákhoz Brembo féknyergek illeszkednek.
A menet stabilizátor, a teljesítmény variációk szabályozása és a három utas Bosch ABS rendszer alapfelszereltség. A TFT műszerfal színesben informálja a pilótát az aktuális értékekről.
Monster 1200 S
Az alap modellhez hasonló szín összeállítás mellett szürkében is kapható vörös vázzal és fekete kerekekkel. Az első fényszóróban nappali menetfény emeli a biztonságot.
Az Y mintájú 3 küllős kerekekről lehet még a típust felismerni első ránézésre. Természetesen itt még nem állrtak meg a tervezők, a 43 mm-es, állítható, felfordított első villát az Öhlins szállítja, a féktárcsák átmérője 330 mm-re nőtt, és a hátsó rugóstag is az Öhlinstől érkezik.
Monster 1200 R
A Monster csúcs modell Ducati vörösben, különleges verseny díszítéssel, vörös vázzal sötét króm kerekkel, valamint feketében, fekete króm vázzal és kerekekkel elérhető. Az alapmodellből már ismert blokk, 160 lóerőt teljesít és 131 Nm nyomatékot szolgáltat az Euro4 szabványnak megfelelően. A kipufogó itt is két dobban végződik, az ülésen modell emblémát is találunk. Kovácsolt és mart lábtartók, új hátsó ülés borítás, szénszálas első sárvédő és fejidom miatt tűnik ki a család tagjai közül.
A 3 küllős kerekeken Pirelli Diablo Supercorsa SP gumik vannak, elől 120/70 ZR 17-es, hátul 200/55 ZR 17-es méretben. Az első felfordított, állítható teleszkópok 48 mm átmérőjűek, ezt egészíti ki a hátsóű rugóstag, mindkettőt az Öhlins gyártja ehhez a modellhez. Természetesen a menet stabilizátor, a színes TFT kijelző, a teljesítmény változtatás lehetősége és a kipörgésgátló az alap felszereltség részét képezi.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati